Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@02:40:17 GMT

گروه احمد مسعود در امریکا دفتر می زند

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۳۱۰۸۱

گروه احمد مسعود در امریکا دفتر می زند

به گزارش «تابناک» به نقل از بی بی سی، علی میثم نظری، مسئول روابط خارجی جبهه مقاومت ملی افغانستان پنجشنبه در توییتی خبر داد که دفتر "نمایندگی بین المللی جبهه مقاومت ملی افغانستان" بزودی در واشنگتن رسما باز می‌شود.

پس از تسلط طالبان بر کابل در ۱۵ آگوست، آمریکا حدود ۱۰ میلیارد دارایی‌های ارزی افغانستان را مسدود کرده است و دولت طالبان را نیز به رسمیت نشناخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود تقاضاهای مکرر مقام‌های طالبان، وزارت دارایی آمریکا آزاد کردن این پول را رد کرده است.

اجازه‌نامه گشایش این دفتر در سایت ثبت سازمان‌های خارجی وزارت دادگستری آمریکا نیز نشر شده است.

متن اجازه نامه وزارت دادگستری آمریکا برای گشایش دفتری به نام "نمایندگی بین المللی جبهه ملی مقاومت افغانستان" در واشنگنن که در تاریخ ۲۶ اکتبر صادر شده است.

سایت خبری آمریکایی "آکسوس" نوشته که گرفتن اجازه این دفتر پس از آن انجام شده که شش هفته پیش این جبهه "گروه سیاستگذاری سونروم" که یک سازمان غیرانتفاعی است، را برای لابی‌گری در واشنگتن استخدام کرد.

این دفتر به منظور "لابی‌گری در حکومت، سازمانهای بین المللی و نهادهای سیاسی دیگر" ایجاد شده است.

یک شرکت لابی‌گری این کار را به طور مجانی یا "پرو بونو" انجام می‌دهد. این شرکت گفته که کارهایی را می‌پذیرد که گروهای لابی‌گر دیگر اکثرا در انجام آن اکراه ‌داشته‌اند.

قبلا، لیندسی گراهام، سناتور و مایک والتز، عضو مجلس نمایندگان آمریکا از جو بایدن خواسته بودند که احمد مسعود و امرالله صالح، رهبران جبهه مقاومت ملی را به عنوان "نمایندگان قانونی دولت افغانستان" به رسمیت بشناسد.

در دهه ۹۰ میلادی که گروه طالبان بار نخست بر بیشتر افغانستان تسلط پیدا کرد، جبهه مقاومت ضد طالبان، رسمیت بین المللی و سفارت این کشور را در آمریکا و سازمان ملل متحد همچنان در اختیار خود داشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول حمله سایبری کارت اعتباری یارانه طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن افغانستان احمد مسعود جبهه مقاومت ملی ربیع الاول حمله سایبری کارت اعتباری یارانه طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن جبهه مقاومت بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۱۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

در ویدئوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، حوریه مصدق، زن افغان فعال حقوق بشر در فرودگاه هیترو لندن به زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در صلح با طالبان می‌گوید: افغانستان را تباه کردی.

به گزارش فرارو، زلمی خلیلزاد در پاسخ می‌گوید که او هم از وضعیتی که در افغانستان پیش آمده است راضی نیست و از وضعیت زنان پس از تسلط طالبان بسیار متاثر است.

وی تاکید می‌کند تا زمانیکه افغان‌ها به یک توافق کلی برای یک افغانستان آباد و آزاد و پیشرفته نرسند کار ناتمام است.

خلیلزاد در پاسخ این سوال که آیا در اعتماد به طالبان اشتباه کرده است، می‌گوید: اعتماد هیچوقت نبوده، فیصله‌هایی [تصمیم‌ها]که گرفته شده بود، [این بود که] چه شده می‌توانست شود و چه شده نمی‌توانست. هیچ وقت مسئله اعتماد نبود.

خلیلزاد درباره اینکه آیا از زنان افغانستان عذرخواهی می‌کند، می‌گوید: نه، عذرخواهی نمی‌کنم. آن‌هایی که این وضع را بوجود آورند باید عذرخواهی کنند.

در ۲۹ فوریه ۲۰۲۰ زلمی خلیلزاد به نمایندگی از آمریکا با عبدالغنی برادر، نماینده طالبان توافقنامه موسوم به آوردن صلح به افغانستان را امضا کردند که پس از آن طالبان به‌سرعت پیشروی کرده و در ۱۵ آگوست/اوت نظام جمهوری را ساقط کردند.

دیگر خبرها

  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود