Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حسین انصاری‌راد در گفت‌وگو با روزنامه آرمان و درباره چگونگی احیای امید و اعتماد مردم اظهار داشت: سیاست‌ها باید اصلاح شود. سه اقدام اساسی باید در دستور کار قرار گیرد که بتواند یک مقدار در وضعیت و روحیه مردم امید و نشاط ایجاد کند. اولا رویکرد سیاست خارجی را باید تغییر و اصلاح کنند. نزاعی که با آمریکا چهل سال است ادامه پیدا کرده، خسارت برای ما هم داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه ایران چقدر می‌تواند کار کند و چقدر کار کرده است؟ جای حرف و حدیث است.مسئله جنگ با آمریکا و غرب محصولش، محرومیت ایران از بسیاری از مزایای اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است که یک نمونه آن تحریم‌ هاست. اینکه ایران بتواند آمریکا و غرب را شکست بدهد این یک امر به عوامل زیادی وابسته است. یک تکلیف مالایطاق است. تکلیف مالایطاق یعنی تکلیفی که قابل انجام نیست و به سرانجام نمی‌رسد. هزینه‌ای که صرف آن می‌شود چندین برابر نتیجه و دستاوردی است که می‌تواند داشته باشد(که البته نتیجه دلخواه هم نداشته است).

وی گفت: زندگی، معاش، اقتصاد، فرهنگ، نشاط مردم ایران و بسیاری از گشایش‌های ضروری را قربانی یک امری بکنیم که نمی‌شود. جنگ با آمریکا و غرب به سرانجام نمی‌رسد به معنی این نیست که امپریالیسم غرب خوب است یا آمریکا و اروپا خوب است؛ نه! آنها سوابق خوبی در دنیا ندارند و کشورهای استعماری و سلطه‌جو بودند، الان هم دنبال سلطه هستند، اما اینکه ما چقدر کار می‌توانیم انجام بدهیم؟ معتقدم همه کارشناسان بی‌غرضی که در داخل و خارج هستند، این کار را یک امر سخت و دشواری می‌دانند. گام دوم مذاکرات هسته‌ای را از نقطه‌ای که متوقف مانده، شروع کنیم و تمام بکنیم. خودمان را از گرداب مسئله هسته‌ای خارج بکنیم و دست از شعارهای بی‌عمل برداریم.

اظهارات این نماینده سابق مجلس از جهات مختلف خلاف واقعیات مسلم است. نخست اینکه ایران با دنیا سر جنگ ندارد، بلکه این آمریکا و چند کشور اروپایی هستند که با وجود نرمش‌های ایران، قصد زیاده‌خواهی و روزگویی داشته‌اند. از طرف دیگر با همین ادعاهای توقف جنگ و کاستن هزینه‌ها، دولت مدعی تدبیر و امید سرکار آمد که هم باعث تهاجمی‌تر و طلبکارتر شدن آمریکا و غرب شد و هم با عملکرد خویش، به امید و اعتماد مردم، آسیب‌های جدی زد. درواقع آقای انصاری‌راد به جای اینکه قصور و تقصیر طیف متبوع خود در دولت را بپذیرد، مرتکب فرافکنی می‌شود. در اثر تنش‌زدایی منفعلانه دولت «برجام و دیگر هیچ» بود که هم پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای متوقف شد و هم اقتصاد و معیشت مردم، دچار خسارت‌های بی‌سابقه شد.

براساس وعده‌های برجامی قرار بود تحریم‌ها لغو شود،اما در دوره سه رئیس‌جمهور آمریکا تحریم‌ها بیش از دو برابر شد.حالا هم که دولت بایدن با تلویح و تصریح اذعان می‌کند برجام را قبول ندارد و خواستار امتیازهای جدید، به‌جای عذرخواهی از پیمان‌شکنی آمریکا و بازگشت به تعهدات است. در واقع باتلاق مورد اشاره آقای انصاری‌راد، همین اعتماد به آمریکا و چک بلامحل برجام است.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اصلاح طلبان تحریم های آمریکا علیه ایران آمریکا و غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۱۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب بر این باور است که تحولات جهانی چند سال گذشته به سود جمهوری اسلامی ایران بوده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، سعید لیلاز طی گفتگویی با یورونیوز تاکید با بیان اینکه در سه سال گذشته همه تحولات بین‌المللی، کم یا زیاد، به سود جمهوری اسلامی بوده، تصریح می کند، از جمله بحران غزه که باعث شده توجه غرب همان قدر که از اوکراین منحرف شده، از روابط ایران و چین هم منحرف شود به سمت حل و فصل بحران غزه. بویژه که غربی‌ها در این فاصله متوجه شدند که قسمت کوچکی از بحران میان فلسطین و اسرائیل، تحت تاثیر ایران است.

وی همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به اینکه تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران بیشتر اثر سیاسی و سمبلیک دارد و بر زندگی مردم و اقتصاد ایران تاثیر عمیقی نخواهد داشت، می گوید: او درباره تاثیر تحریم‌ها بر روابط ایران و اروپا گفت: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا نقار و شکاف بین ایران و این اتحادیه را بیشتر خواهد کرد. اتحادیه اروپا در گذشته میانجی بین ایران و آمریکا بود، ولی الان کشورهای عربی این نقش را بر عهده دارند.

منبع:  مشرق

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهدی نصیری; زیر تیغ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان/ توهم یا شوخی یا پروژه هدفمند؟! +جدول
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • اعتراف تل‌آویو به شکست پاتریوت آمریکا در برابر موشک ایرانی
  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟
  • جوان: مهدی نصیری «باطن» اصلاح‌طلبان است که «ظاهر» شده
  • اولین واکنش یک روزنامه اصولگرا به موضوع مهدی نصیری: او مهره تاج زاده است