Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی در چهارسال آینده باید چهارمیلیون واحد مسکن در کشور ساخته شود که از این سهم‌ها و براساس مطالعات طرح مصوب مسکن به ازای هرسال ۲۴هزار واحد و در مجموع بیش از ۹۶ هزار واحد مسکونی سهم برای استان کردستان پیش‌بینی شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس توافقات انجام شده در دوره‌های زمانی مختلف وبرای شهرهای مختلف، با توجه به تامین زمین که در هرشهر اتفاق خواهد افتاد سامانه ثمن به آدرس saman.mrud.ir بازشده ومتقاضیان واجد شرایط در بازه‌های زمانی یک ماهه می‌توانند ثبت نام کنند که در استان مطابق برنامه ریزی انجام شده و درگام اول در چهار شهر سقز، دیواندره، دهگلان و شهر جدید چناره، سامانه باز شده و ثبت نام متقاضیان در حال انجام است.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به اعلام نهایی متقاضیان دراین چهار شهر بعد از انجام بررسی مدارک و پایش‌های لازم اضافه کرد: در سایر شهرهای استان نیز به تناسب تولید زمین و مستند به مصوبات شورای مسکن استان در هفتم مهر ۱۴۰۰، در بازه‌های زمانی مختلف ثبت نام انجام شود.

وی افزود: براساس آخرین اطلاعات دریافتی تاکنون حدود چهارهزار نفر در استان کردستان در این چهار شهر ثبت نام کرده‌اند اما خروجی نهایی براساس قانون حمایت از عرضه و تولید مسکن‌، پس از انجام پالایش‌های لازم و شناسایی متقاضیان موثر اتفاق خواهد افتاد.

رضایی یادآور شد: در طرح جهش تولید مسکن الزام اولیه برای بازکردن سامانه و ثبت نام، تامین زمین توسط ادارات کل و اعلام آن به وزارت راه و شهرسازی و ایجاد ظرفیت در سامانه و سپس بازکردن سامانه است.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها کردستان وزارت راه و شهرسازی سنندج مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان وزارت راه و شهرسازی سنندج کردستان وزارت راه و شهرسازی سنندج مسکن ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۱۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود

محمد رضا حاجی رضا گفت: با توجه به نیاز استان به افزایش تولید گوشت مرغ، موضوع احداث واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در یک سال گذشته در اولویت برنامه‌های معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: برای تحقق این هدف، جلسات و مکاتبات مرتبط صورت گرفته و طرح‌های فنی و توجیه اقتصادی تهیه و ارائه شده‌است، همچنین استاندارد‌های لازم مشخص شده و با تعدادی از سرمایه گذاران و متقاضیان جلسات هماهنگی و معرفی برگزار گردید و موضوع با جدیت در حال پیگیری است.

حاجی رضا با اشاره به این که استان قم در اسفند ماه سال گذشته و فروردین ماه امسال رتبه اول جوجه‌ریزی مرغ گوشتی نسبت به تعهد را در سطج کشور کسب کرد، ادامه داد: با همکاری بهره‌برداران روند افزایش ظرفیت تولید گوشت مرغ در قم طی ماه‌های آینده بر اساس نیاز بازار دنبال خواهد شد.

گفتنی است افزایش تعداد واحد‌های مرغداری فعال در زمینه پرورش مرغ گوشتی از مهمترین اولویت‌ها برای جذب سرمایه‌گذاران در حوزه کشاورزی قم است و این موضوع در قالب تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی استان دیده می‌شود که نقش مهمی در تامین امنیت غذایی مردم خواهد داشت.

بر اساس اعلام نظر مسئولان سازمان جهاد کشاورزی قم در راستای تامین امنیت غذایی پایدار در قم، سطح تولید محصولات راهبردی همچون گوشت مرغ در این استان با مشارکت فعال بخش خصوصی افزایش می‌یابد و در همین رابطه از حضور سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه حمایت می‌شود.

به طور کلی بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • واحد تولید آمونیاک سبز در بندرعباس احداث می‌شود
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان