Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، صبح امروز و طی آیینی و با حضور مسئولان استان، از خدمات مهران عالم‌زاده شهردار سابق کرمان تجلیل به‌عمل آمد و سعید شعرباف‌تبریزی به عنوان شهردار جدید کرمان معرفی شد.

علی زینی‌وند استاندار کرمان گفت: شهر کرمان که باید نماد تمدن استان کرمان و امروز در کلاس و تراز مرکز پایتخت مقاومت اسلامی مطرح شد با کرمانی که در ذهن جهانیان و ایرانیان است، خیلی فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شهردار و شورای اسلامی کرمان کار سختی در پیش دارند، تصریح کرد: کرمان محل توجه دنیاست و آزادگانی حتی از غیرمسلمانان از نقاط مختلف دنیا به کرمان می‌آیند تا ببینند دیاری که سردار سلیمانی در آن پرورش یافته است، کجاست و کرمان را باید در آن چارچوب و کلاس ببینیم.

استاندار کرمان ادامه داد: علاوه بر شهرسازی باید گلزار شهدای کرمان و مرکز گردشگری اسلامی و تاسیس مرکز بزرگ بین اللملی و جهانی مبتنی بر فرهنگ انجام گیرد که می‌تواند محور آن شهرداری باشد و در سطح ملی پیگیری شود و طراحی اولیه در حال انجام است باید کار بزرگی باشد.

زینی‌وند اضافه کرد: زمینی در حد 100 هکتار برای احداث مرکز بین‌المللی فرهنگی اسلامی در دل پایتخت مقاومت اسلامی در نظر گیرد و شهر کرمان باید شهری آرام برای همه ساکنان و ایران باید ایرانی آرام و پیشرفته برای ساکنانش باشد.

نهادهای کهن کرمان بازسازی شود

زینی‌وند ابراز داشت: رهبری فرمودند سیاست‌های کلی هویت بر سه مولفه اسلامی، ایرانی و انقلابی تدوین شود به این معنا که چتر جمهوری اسلامی بر سر همه مردم است بنابراین ما که در جایگاه مسئولان جمهوری اسلامی قرار می‌گیریم باید رفتارمان ذیل رفتار ولی‌فقیه و چارچوب‌های وی باشد.

وی عنوان کرد: شهر را باید برای همه شهروندان، گروه‌ها و سلایق بسازیم تا احساس تعلق و هویت برای این شهر ایجاد شود و نهادهای کهن و تمدنی کرمان بازسازی شود.

استاندار کرمان اظهار داشت: در فعالیت‌ها و ساخت و سازهای عمرانی باید قطعه‌قطعه و جهادی کارها را انجام داد، به طور مثال حالا که شبکه فاضلاب کرمان در حال انجام است و 500 لیتر آب ااستحصال و بخشی از مشکلات صنایع ما رفع می‌شود، باید قطعه‌بندی باشد و مجوز محدود آسفالت داده شود و بعد سراغ دیگر نقاط شهر برویم و نه اینکه سینه شهر را باز کرده باشیم و گذاشته باشیم.

فروش زمین‌های شهرداری برای خدمت به مردم مفید است

شهردار سابق کرمان هم در سخنانی اظهار کرد: من فرزند این سرزمین «کرمان» بودم و اگر کاری انجام دادم، وظیفه‌ام بوده است، اما از اکرام دوستان تشکر می‌کنم.

مهران عالم‌زاده با تبریک به سعید شعرباف‌تبریزی شهردار جدید کرمان خاطرنشان کرد: وی دارای نظام فکری و برنامه‌ریزی خوبی در اداره امور شهر است و اگر با این نظام فکری و برنامه‌ریزی، مدیریت امور شهر را آغاز کنند و ادامه دهند یکی از موفق‌ترین شهرداران کرمان می‌شود و یادگاری‌هایی را به جا می‌گذارد.

شهردار سابق کرمان ادامه داد: اعتقاد دارم، رسالت دولت و شهرداری یکی است و آن هم خدمت‌رسانی به مردم است و کرمان آنقدر بزرگ و وسیع است که در هر دوره که شورا و شهردار آمده است، کار و تلاش کرده‌اند اما متناسب با شهر کرمان نتوانسته‌اند پیش بروند.

عالم‌زاده بدون اشاره مستقیم به سخنان انتقادی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مبنی بر فروش زمین‌های شهرداری کرمان در دوره‌های گذشته تصریح کرد: وقتی شهرداری اتوبوس ندارد، اگر زمین را بفروشد و تعدادی اتوبوس خریداری کند و یا زمین را به پارک تبدیل کند به مردم خدمت کرده است، اما فروش زمین برای پرداخت حقوق درست نیست اما وقتی زمین به سرمایه‌ای برای شهرداری تبدیل می‌شود قطعا مفید فایده است.

وی همچنین جذب درآمد شهرداری کرمان در سال 98 تا 1400 را به ترتیب 30، 19 و 28 درصد ذکر کرد و بیان داشت: عمده درآمد شهرداری در شش ماهه دوم اتفاق می‌افتد و کارهایی که در شهر کرمان انجام شده به همت کارگران و کارکنان و سایر افراد در شهردای‌هاست.

شهردار جدید: با مردم شفاف حرف می‌زنیم

در همین حال شهردار جدید کرمان اظهار داشت: عهدی با خودم و مدیران شهرداری دارم و آن اینکه 8 اصل کلیدی که مدنظر مدیریت شهری آینده قرار می‌گیرد برای ارزیابی ما باشد.

سعید شعرباف‌تبریزی ادامه داد: شفافیت حداکثری با مردم یکی از اصول ماست و هیچ چیزی را پنهان از مردم نداریم و با کمال صراحت و شفافیت با مردم سخن می‌گوییم و در اطلاعات، داده‌ها، اولویت‌سنجی‌ها، طراحی، بهره‌برداری و نظارت هیچ‌چیزی به اندازه مردم و شفافیت کمک‌حال ما نیست.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم حرکت به سمت هویت جهان‌شهری کرمان داشته باشیم، کرمان، مهد تمدن ایرانی پهلوانی و مقاومت است در تمام ژنوم (فصل مشترک) این شهر مفهوم مقاومت تنیده شده است، از تاریخ باستانی این شهر تا اسم و کالبد آن، تا تاریخچه پهلوانان، بچه‌های مظلوم و خط شکن لشکر 41 ثارالله و چهره بین‌المللی مقاومت شهید حاج قاسم، بنابراین باید هویت موجود در شهر کرمان ایجاد شود و ارتقا یابد.

شهردار کرمان ادامه داد: اولویت‌دهی به مستضعفان و محرومان در تمام برنامه‌ریزی‌هاست، تلاش برای مدیریت عالمانه و نخبگانی را داریم تا از ظرفیت‌های بی‌بدیل و نیروهای انسانی کرمان استفاده شود.

شعرباف‌تبریزی عنوان کرد: تصمیم قاطع بگیریم تا فرصت‌های گردشگری در شهر کرمان را گسترش دهیم زیرا با درآمدهای موجود نمی‌توان کاری انجام داد.

وی همچنین تعامل حداکثری با همه ارگان‌ها و نهادها را مورد تاکید کرد و اظهار داشت: شهردار، شهردار همه مردم کرمان است همان‌طور که حاج قاسم، حاج قاسم همه ایرانیان بود و شهردار شهر با همه تنوع و تکثر باید بود.

اجرای طرح 10 فازی گلزار شهدای کرمان توسط قرارگاه خاتم

همچنین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این جلسه اظهار داشت: نگاه به خدمات شهری این است که این مثلث سیاسی، قومی و مذهبی را لحاظ نکنیم و این گونه همه چیز درست می‌شود، نگاه مومنانه، دین، انسانیت و انقلابی به خدمت تبدیل می‌شود و خدمت باید صادقانه، مومنانه، انقلابی و جهادی باشد.

سردار حسین معروفی ابراز کرد:تلاش می‌کنیم، در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، کرمان به عنوان پایتخت مقاومت به‌صورت رسمی اعلام شود.

وی افزود: مردم کرمان در نخستین سالگرد سردار سلیمانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهترین برنامه را برگزار کردند و مردمی بسیار هوشمند هستند و خواهش می‌کنم، کارهای شهر اولویت‌بندی باشد و بالا و پایین شهر ندارد و اولویت‌ها به مردم گفته شود.

معروفی ادامه داد: باید چهره شهر کرمان تغییر کند و عدالت در ثروت و خدمات شهر را شاهد باشیم و طرح جامع گلزار شهدای کرمان در دست تدوین است و گذر حاج قاسم در جهان باید معروف شود.

وی درباره مسائل و حواشی مطرح شده در فضای مجازی با موضوع تغییر نام فرودگاه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی کرمان به سردار سلیمانی تصریح کرد: نظر سپاه این نیست، ما متولی امور شهید حاج قاسم هستیم و نظر شورای سیاست‌گذاری و ترویج مکتب حاج قاسم و نظر خانواده سردار سلیمانی هم بر این تغییر نام نیست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: ما دنبال این مسائل حاشیه‌ای نیستیم و این مسائل را مطرح نکنید و نباید این موارد مطرح شود زیرا حاج قاسم، اندیشه بزرگ انقلاب است و وی را کوچک نکنیم زیرا ما کارهای بزرگتری باید انجام دهیم.

معروفی یادآور شد: گلزار شهدای کرمان باید بر اساس طرح جامع پیش رود و قرارگاه خاتم (ص) این طرح را تا دومین سالگرد شهید سلیمانی تدوین می‌کند و فاز یک تا 10 را دارد و طرحی جهانی است و الان نباید با دید احساسی و عاطفی به گلزار دست بزنیم که کار بزرگ ما را بخورد.

تاکید امام جمعه کرمان بر خدمت مسؤولان به مردم

همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این آیین بیان داشت: مسؤولیت‌ها در هر رده‌ای یک آزمایش هستند و بستگی دارد ما از این آزمایش چگونه خارج شویم و نگاه یک مسؤول مسلمان باید همراه با آموزه‌های دینی باشد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی ادامه داد: خدمت به مردم بسیار ارزشمند است و نگاه ارزشی بر کار باید حاکم باشد و جناح‌های سیاسی تا رقابت می‌کنند تا به خدمت برسند، خوب است اما زمانی که بستر فراهم شد خطای بزرگی‌ست که در خدمت نگاه جناحی کند.

وی ابراز داشت: خدمت، شایسته‌سالاری می‌خواهد و برای لایق‌ها، قوی‌تر و بهترها باید میدان فراهم شود و نه اینکه آنکه در فکر و حزب من است، البته هر کس که ارزشی‌تر و نگاه توحیدی و علمی بیشتری دارد.

انتهای پیام/80019/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمان شهرداری مدیریت شهری شهید شهردار جدید کرمان گلزار شهدای کرمان شعرباف تبریزی سردار سلیمانی شهر کرمان حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۲۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سعید جاویدی در مراسم بزرگداشت روز سروستان و تجلیل از مفاخر و چهره‌های ماندگار این شهر که شامگاه شنبه در سالن همایش‌های این شهر برگزار شد از کسانی که در راه تعالی این شهرستان تلاش کردند به ویژه خانواده معظم شهدا تجلیل کرد.

امام جمعه سروستان با اشاره به روایت «حب‌الوطن من الایمان» افزود: اینکه مردم سروستان نسبت به پیشرفت وطن خود حساس باشند و آن را ارتقا دهند نشانه ایمان است.

حجت الاسلام سعید جاویدی با بیان اینکه آثار باستانی سروستان مانند کاخ ساسان و بقعه شیخ یوسف نشانه قدمت و عظمت این شهرستان است افزود: از اینکه مردم سروستان صاحب علم و فرهنگ هستند بر خود می‌بالیم.

حجت‌الاسلام جاویدی درخواست ثبت روز ۵ دی بخاطر شهدای عملیات کربلای ۴ به عنوان روز فرهنگ و ایثار شهرستان سروستان را مطرح کرد و ابراز امیدواری کرد که این روز ثبت شود.

امام جمعه سروستان با بیان اینکه نامگذاری روزی به نام سروستان گامی جهت اعتلای این شهر است ابراز امیدواری کرد: روز سروستان در اردیبهشت ماه زمینه پیشرفت و توسعه شهرستان را به وجود آورد.

سروستان مامن عارفان و اندیشمندان علمی است

فرماندار سروستان نیز با بیان اینکه مفاخر این شهرستان در زمینه‌های علمی، فرهنگی، هنری و … باعث افتخار فارس و کشور هستند گفت: سروستان دارای جایگاه رفیعی در سطح استان فارس است و در روز سروستان به عنوان یک روز تأثیرگذار وظیفه داریم ارزش‌های مثبت شهرستان را به نسل بعد انتقال دهیم.

علی‌حسین بهمنی هدف این مراسم را حفظ اتحاد و انسجام و ارتقا شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: همه باید در راه پیشبرد اهداف توسعه‌ای شهرستان تلاش کنیم.

بهمنی مهمترین رکن توسعه هر شهرستان را فرهنگ و تمدن آن دانست و گفت: تکریم و تجلیل از شخصیت‌های برجسته شهرستان کاری بسیار ارزشمند است که در این مراسم انجام می‌شود.

وی سروستان را مامن عارفان و اندیشمندان علمی از قبل تا بعد از انقلاب دانست و تاکید کرد: این افراد باید به نسل جوان و دانش‌آموزان معرفی شوند.

فرماندار سروستان در انتها با درخواست از سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری در شهرستان ادامه داد: هر کس وابسته به شهرستان است باید سرمایه‌اش در بانک‌های سروستان باشد و نسبت به پیشرفت شهرستان خود حساس باشد و احساس مسؤولیت کند.

کد خبر 6090417

دیگر خبرها

  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • رقم پرداختی ما به حوزه حمل و نقل ۳۴ همت است
  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!
  • اختصاص ۲ هزار میلیارد برای بهسازی فرودگاه بم
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل