Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجبا از «ایدئولوژی ارتباطات» بعنوان یک تهدید یاد کرد و گفت: این ایدئولوژی که برای ترویج تندروی و تبلیغ رویکردهای انحرافی و مشکوک، مورد بهره‌برداری برخی جریان‌ها قرار می‌گیرد، پدیده‌ای خطرناک‌تر از جنگ‌های سایبری و با هدف تسخیر اذهان است.

به گزارش مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجبا در ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی» در آیین اختتامیه کنفرانس «دین و دنیا؛ گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها در جهان جدید» که از سوی اتحادیه جهان مسیحیت در روسیه برگزار شد، با اشاره به اثرگذاری محیط اجتماعی بر شاکله فرهنگ و ایده‌ها، گفت: امروزه گسترش فناوری همراه با تهاجم آشکار به ارزش‌های سنتی در جوامع مختلف، حتی به تغییر اصول ثابت انجامیده و به مثابه سلاحی مرگبار در حوزه فرهنگ و اندیشه رسوخ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از «ایدئولوژی ارتباطات» بعنوان یک تهدید یاد کرد و افزود: این ایدئولوژی که برای ترویج تندروی و تبلیغ رویکردهای انحرافی و مشکوک، مورد بهره‌برداری برخی جریان‌ها قرار می‌گیرد، پدیده‌ای خطرناک‌تر از جنگ‌های سایبری و با هدف تسخیر اذهان است.

دبیرکل نُجبا راهکار احیای فرهنگ و عقاید را آگاهی‌بخشی دانست و خاطرنشان کرد: ما با یک هجوم تمام‌عیار فرهنگی ـ فکری مواجه هستیم که بیگانه از باورهایمان، درصدد ترسیم یک ایدئولوژی مستهجن است.

الکعبی ایمن‌سازی عرصه‌های فرهنگی و علمی در برابر خطر نفوذ را ضروری برشمرد و تصریح کرد: حضور و مشارکت ما در جبهه نفی افراط‌گرایی و یکجانبه‌گرایی، تنها نشانه امید واقعی به انگیزه‌ها و مقاصد انسانی برای تقریب، مودت و صلح است.

وی با تأکید بر اینکه نمی‌توانیم خود را بی‌نیاز از شبکه اینترنت بدانیم، درباره کنترل تبعات منفی این تکنولوژی ـ به‌ویژه در نهاد خانواده ـ گفت: جبهه افراط‌گرایی با بهانه‌های دینی و نژادی، اصول انسانی را در وجدان مردم تضعیف می‌کند.

دبیرکل نُجبا کمک به ایجاد آگاهی مولّد را مانع گرایش به افراط دانست و ادامه داد: این امر به‌واسطه ابزارهای مقبول نزد جامعه و گروه هدف (جوانان)، امکان‌پذیر است.

الکعبی با بیان اینکه فاصله نگرفتن از هویت انسانی از ساختارهای فکری تثبیت‌کننده همزیستی و وحدت، است، تاکید کرد: با آگاهی‌بخشی در کارزار رسانه‌ای، مخالفان تندرو را تضعیف کنیم./ ایرنا 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۲۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه یازدهمین همایش سراسری مسؤولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر که امروز در سالن غدیر مجتمع یاوران مهدی شهر مقدس قم با معرفی و تقدیر از نفرات برتر پویش ستاره‌های زمین برگزار شد.

در بخش همایش ستاره‌های زمین و فضای مجازی آقای نصری از استان کرمان، در بخش ستاره ساز و فضای مجازی آقای میراحمدی از استان چهارمحال‌وبختیاری با کشف ۶۰۰ مربی ستاره ساز و در بخش سرکشی از جلسات خانگی آقای قادری از استان یزد حائز رتبه برتر شدند.

همچنین در شاخص میز معرفی پویش ستاره‌های زمین و سرکشی از جلسات خانگی آقای جهان‌آرا از استان همدان، در شاخص تبلیغات محیطی حجت‌الاسلام دهقان‌دار از استان البرز و در شاخص برگزاری نمایشگاه ستاره‌های زمین آقای روزبه از استان فارس رتبه‌های برتر را کسب کردند.

کد خبر 6089236 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود