Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمزه اعتماد مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری بوشهر به مناسبت هشتم آبان روز پدافند غیرعامل بیان کرد: سازمان پدافند غیرعامل کشور در هشتم آبان سال ۱۳۸۲ بر اساس فرمان رهبر انقلاب تشکیل شد و سال ۱۳۹۰ به دلیل لزوم ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل در آحاد مردم و جامعه و همچنین فعال‌سازی هر چه بیشتر توانایی‌ها موجود در کشور این روز به عنوان روز پدافند غیرعامل تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برنامه‌های روز و هفته پدافند غیرعامل صبح امروز با حضور مسئولان استان در گلزار شهدای بوشهر و تجدید میثاق با شهدا آغاز شد. پس از گشت خودرویی شهرداری، تمرین خاموشی در سازمان‌های دارای زیرساخت حساس مانند بیمارستان، صداوسیما، شهرداری، استانداری، بنادر و دریانوردی برگزار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری بوشهر ادامه داد: هدف از برگزاری این تمرین این بود که اگر اتفاقی رخ دهد چقدر آمادگی داریم که روند خدمت‌رسانی به مردم را ادامه دهیم.

اعتماد عنوان کرد: در هفته پدافند غیرعامل تمرین‌های دیگری نیز  برای افزایش توان مقابله با حوادث احتمالی برگزار خواهیم کرد.

او گفت: تجلیل از مدافعان و شهدای سلامت، تجلیل از شهدای دانش آموز با توجه به همزمانی با هفته بسیج دانش آموزی و برگزاری همایش‌های مختلف از جمله برنامه‌های ما در هفته پدافند غیرعامل است.

کوتاه‌ترین تعریف پدافند غیر عامل، دفاع بدون سلاح است.

در پدافند غیر عامل برای مقابله با تهاجم و تهدیدات دشمن بدون استفاده از تسلیحات تهاجمی یا دفاعی، مجموعه‌ای از اقدام‌ها و تمهیدات تدافعی که موجب کاهش آسیب پذیری تاسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی می‌شود، به کار گرفته می‌شود.

در صورتی که در پدافند عامل برای مقابله با تهاجم و تهدیدات دشمن، از انواع تسلیحات دفاعی نظیر توپ، موشک، تانک، هواپیما‌های شکاری، بمب افکن، رزم ناو، زیردریایی و ... استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ک

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پدافند غیرعامل حمله سایبری سازمان پدافند غیرعامل پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۳۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد

حسین رمضانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چهل و دومین دوره مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز با حضور بیش از ۵۰۰ دانش آموز شهرستان‌ها و مناطق نیمه شمالی استان بوشهر به میزبانی شهرستان دیلم و در محل دبستان دخترانه عصمت برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش دیلم افزود: در این مسابقات دانش آموزان شرکت کننده در ۱۲ رشته، در ۲ بخش پسران و دختران طی ۲ روز به رقابت پرداختند.

.وی گفت: پیش از این نیز، مسابقات دانش آموزان شهرستان‌ها و مناطق نیمه جنوبی استان بوشهر در شهر کاکی برگزار شده است.

کد خبر 6088812

دیگر خبرها

  • تمرین ویژه جلالی برای ارسال‌ پاس‌گلهای بیشتر! (عکس)
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • ۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند
  • طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • عملیات «وعده صادق» موجب شادی تمام حق طلبان شد
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر