Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از هفت سال نزاع خونین بین ۲ طایفه روستای پتک جلالی باغملک استان خوزستان که منجر به کشته شدن ۱۸ نفر، قصاص، مجروحیت و آوارگی چندین خانوار شد، همزمان با سفر استانی رییس قوه قضاییه به دستور حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای نشستی در این خصوص با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه و مقامات استانی و محلی، ۲ طرف درگیری و بزرگان ایل ممبینی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان – به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، الفت معاون فرهنگی قوه قضاییه در خصوص حل و فصل یکی از مهمترین پرونده‌های استان خوزستان همزمان با سفر رییس قوه قضاییه به خوزستان گفت: در این نشست با گذشت خانواده مقتولان و پرداخت دیه و بازگشت اهالی هر ۲ طایفه به روستای پتک جلالی باغملک، قرارداد صلح و سازش بین ۲ طایفه درگیر امضا شد.

معاون رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه خوزستان در زمینه عفو سرلوحه دیگر استان‌های کشور است، افزود: خوزستان یکی از استان‌های موفق در موضوع صلح و سازش است که در سطح کشور به صورت مشهود و عینی شاهد این موضوع هستیم.

الفت افزود: رشد و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای وحدت و اتحاد و انسجام است و این درگیری‌ها نقشه دشمنان است که می‌خواهند ما درون خودمان دچار اختلاف باشیم. دشمن شناسی، فهم ترفند‌های دشمن و بصیرت انقلابی تنها راهکار مقابله با توطئه‌های دشمنان است.

بیشتر بخوانید:

تخصیص ۲۳۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات دستگاه قضایی استان خوزستان

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به نقش مردم، نهاد‌های مردمی و توافق طرفین نزاع در بحث برقراری صلح و سازش بین این دو طایفه خاطرنشان کرد: مشارکت فرهنگی و اجتماعی نهاد‌های مردمی در پیشگیری از وقوع جرم بسیار موثر و راهگشاست و کسب رضایت طرفین موجب فصل خصومت پایدار می‌گردد و قطعا ریشه خصومت و نزاع را از بین می‌برد.

این مقام عالی قضایی در پایان سخنان خود اذعان داشت: در کنار هم قرار دادن مردم و احیای رسوم حسنه و اصلاح ذات‌البین کار بسیار ارزشمند و ستودنی است و باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود. از بین بردن تنش‌ها، نفرت‌زدایی، نزدیک کردن دل‌ها به یکدیگر و بازگرداندن شادی به کانون خانواده‌ها کاری خرد و آسان نیست و پادرمیانی بزرگان، ریش سفیدان، معتمدین و مصلحین و خصوصاً توافق طرفین نزاع را می‌طلبد. وی افزود: ضرورت دارد از تلاش‌های اعضای حاضر در این نشست و تمام کسانیکه در برقراری صلح و سازش میان این دو طایفه تلاش و پیگیری نمودند، قدردانی کرد و از عموم مردم خواستار همکاری لازم با دستگاه قضایی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: رییس قوه قضاییه صلح و سازش

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رییس قوه قضاییه صلح و سازش رییس قوه قضاییه استان خوزستان صلح و سازش ۲ طایفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۳۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد


به گزارش  تابناک به نقل از تسنیم، بیست و هشتم فروردین‌ ماه امسال، کشف جسد مرد جوانی در قهوه‌خانه‌ای در شهری‌ ری به مرکز فوریت‌های پلیسی 110، گزارش داده شد.

با اعلام این خبر، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و جسد مرد جوان اهل کشور افغانستان را مشاهده کردند که گلویش با چاقو بریده شده بود؛ بررسی‌های اولیه هم نشان می‌داد قاتل پس از ارتکاب جنایت تمام قلیان‌های موجود در قهوه‌خانه را شکانده است.

کارآگاهان که در جریان تحقیقات میدانی متوجه دوربین‌های مداربسته اطراف صحنه جرم شده بودند، به بازبینی آن پرداختند که مشخص شد، کارگر قبلی قهوه‌خانه به نام مــالک با نقشه قبلی از درب ورودی وارد و پس از چند دقیقه‌ با  لباس و دستانش خونی از محل جنایت خارج شده است.

 

در نخستین گام صاحب قهوه‌خانه، هدف تحقیق قرار گرفت و به تیم جنایی گفت: مــالک در گذشته اینجا کار می‌کرد اما به دلیل‌ مشکلاتی که داشت، اخراجش کردم و مقتول از فردای آن روز در قهوه‌خانه مشغول به کار شد که او کینه به دل گرفت و دست به این جنایت زد.

پس از پایان تحقیقات میدانی در صحنه جرم، کارآگاهان ماموریت یافتند تا با اقدامات اطلاعاتی گسترده ابتدا مخفیگاه مرد جنایتکار را شناسایی و سپس نسبت به دستگیری وی اقدام کنند.

 جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات کارآگاهان اداره دهم پلیس‌ آگاهی تهران بزرگ ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی
  • پشتوانه‌سازی و قهرمان‌پروری از مهمترین برنامه‌های هیات اتومبیلرانی خوزستان
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • فیلم/ بمباران خونین شب گذشته در رفح
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • "کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد
  • آغاز عملیات تکمیل مونوریل قم همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور