Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@04:32:25 GMT

آغاز موج جدید جنگ سایبری میان ایران و اسرائیل؟

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۳۳۷۸۳

آغاز موج جدید جنگ سایبری میان ایران و اسرائیل؟

آفتاب‌‌نیوز :

چند روز پس از حمله سایبری به سامانه سوخت ایران، ادعا شده که گروه هکر‌های ایرانی به نام «سایه سیاه»، سرور‌های شرکت خدمات اینترنتی «سایبرسرو» اسرائیل را اوائل روز شنبه ۸ آبان به وقت محلی هک کرده و از کار انداخته است.

جروزالم پست در این ارتباط نوشت گروه سایه سیاه که پیشتر به یک شرکت بیمه و شرکت مالی اسرائیل حمله سایبری کرده بود، اعلام کرده است اطلاعات مربوط به مشتریان «سایبرسرو» از جمله یک شرکت حمل و نقل را منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این حمله کمتر از یک هفته بعد از آن روی می‌دهد که سیستم سوخت‌رسانی ایران در پی حمله سایبری به سامانه کارت سوخت از کار افتاد و باعث اختلال در فعالیت تمام جایگاه‌های عرضه سوخت شد.

ایران تاکنون اعلام نکرده است که چه گروهی پشت این حمله سایبری قرار دارد اما برخی مقامات می‌گویند دست دولتی خارجی در کار است.

با این حال یک روز پس از آن، گروهی تحت عنوان «گنجشک درنده» علاوه بر پذیرش مسئولیت این حمله سایبری، مسئولیت حملات سایبری پیشین به شرکت راه‌آهن و وزارت راه و شهرسازی را نیز به عهده گرفت.

هک اطلاعات شخصی و محرمانه صدها سرباز ارتش اسرائیل
دو روز قبل نیز روزنامه اسرائیلی "وای‌نت" با انتشار گزارشی از هک شدن اطلاعات شخصی صدها سرباز اسرائیلی خبر داد. عکسی از بنی گانتس توسط گروه هکری به نام "Moses Staff" روز دوشنبه با یک پیام تهدیدآمیز منتشر شده است.

در این پیام آمده است: «ما از هر تصمیمی که شما اتخاذ می‌کنید، مطلع هستیم و می‌توانیم از همان نقطه‌ای به شما حمله کنیم که کمترین احتمال را می‌دهید. ما به اسناد محرمانه وزارت دفاع دسترسی داریم، به نقشه‌های عملیات نظامی و همچنین اطلاعات مربوط به آرایش نظامی شما. ما اسناد این جنایات شما را در اختیار همه دنیا قرار می‌دهیم.»

گفته می‌شود که این گروه هکری اطلاعات هک شده سربازان اسرائیلی را در برخی از گروه‌های تلگرامی و همچنین در "دارک‌نت" منتشر کرده است.

برخی از فایل‌های هک شده سربازان اسرائیلی شامل اطلاعات مربوط به یگان‌های آن‌ها، همراه با نام، رتبه نظامی، نوع وظیفه و همچنین نامه‌نگاری‌های آنان با یگان‌هایشان بوده است.

از سوی دیگر گفته می‌شود که نام و اطلاعات هزاران نوجوان اسرائیلی که دوره‌های آموزش مقدماتی ارتش این کشور را سپری می‌کنند، نیز هک شده است.

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند حملات سایبری اخیر نشان دهنده آغاز موج جدیدی از جنگ پنهان میان دو طرف است.

منبع: فرارو

منبع: آفتاب

کلیدواژه: جنگ سایبری اسرائیل هکرها حمله سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۳۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده نظامیان اسرائیلی هم به معترضان جنگ پیوستند

صدها خانواده نظامیان اسرائیلی که در نوار غزه در حال جنگ هستند، خواستار عدم حمله به رفح شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه عبری زبان معاریو در خبری در این رابطه اعلام کرد، 600 نفر از اعضای خانواده نظامیان اسرائیلی حاضر در غزه خواهان عدم تهاجم زمینی به رفح شدند.

به نوشته این رسانه، بیش از 600 نفر از اعضای خانواده نظامیان اسرائیلی حاضر در نوار غزه در نامه‌ای خطاب به یوآف گالانت وزیر جنگ اسرائیل و هرتسی هالیوی رئیس ستاد ارتش از آنها خواستند حمله زمینی به رفح انجام نشود.

خانواده این نظامیان خطاب به گالانت و هالیوی گفتند: دیگر ما به شما اعتماد نداریم، ورد به رفح می‌تواند دام مرگباری باشد.

گفتنی است این درخواست از سوی خانواده‌های نظامیان صهیونیست در حالی اعلام می‌شود که بنیامین نتانیاهو بر عزم خود جهت ادامه جنگ پافشاری می‌کند.

محدودیت‌ها و تنگناهای رژیم صهیونیستی برای حمله به رفحبلینکن: حمله به رفح خسارتی فراتر از انتظار به همراه داردرسانه عبری: ریاض اسرائیل را درباره هر حمله به رفح تهدید کردحمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات خواهد شدطرح رژیم اسرائیل برای حمله به رفح اعلام شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایت ژنرال اسرائیلی از برنامه 3 میلیارد دلاری برای بمباران ایران!
  • فیدان: تنش بین اسرائیل و ایران با حمله به سفارت آغاز شد
  • وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ داده‌ایم
  • وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ دادیم
  • پاسخ به شبهه قرآنی تحلیلگر اسرائیلی در توجیه غصب سرزمین فلسطین
  • اطلاعات تازه رادیو ارتش اسرائیل از شب حمله ایران به اسرائیل
  • اولین اظهار نظر مقامات اسرائیلی در خصوص حمله پهپادی این رژیم به اصفهان
  • آخرین وضعیت مذاکرات آتش‌بس میان حماس و اسرائیل در قاهره
  • بعد از موافقت حماس، رسیدن به آتش‌بس «چند روز» طول می‌کشد
  • خانواده نظامیان اسرائیلی هم به معترضان جنگ پیوستند