Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد یزد ، جواد فیضی بابیان اینکه این طرح ازجمله طرح‌های راهبری شغلی برای ایجاد اشتغال پایدار مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تفت است، افزود: در اجرای این طرح مددجویان پس از دریافت تسهیلات زیر نظر راهبر شغلی اقدام به تولید محصول می‌کنند.

سرپرست کمیته امداد شهرستان تفت تصریح کرد: برای هر مددجو ۲۵ قطعه جوجه بومی تخم‌گذار به‌صورت بلاعوض واگذار شد، با اجرای این طرح ۹۴ طرح راهبر شغلی برای ۹۴ مددجوی تحت حمایت در سال جاری اجراشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: توانمندسازی اقتصادی و خودکفایی مددجویان بر اساس نیازسنجی هر منطقه، استعداد سنجی، مشاوره و راهنمایی شغلی، ارائه آموزش‌های فنی و کارآفرینی و درنتیجه ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل انجام می‌شود.‌

۲۵ هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد استان یزد هستند .

پرداخت ۲۹۵ میلیارد ریال زکات در استان یزد 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: مردم خیراندیش استان در ۶ ماهه نخست امسال ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحب پرداخت کردند، این در حالی است که ۷۶ درصد زکات در امور محرومان و ۲۴ درصد برای ساخت پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شد.

 غلامرضا مشعل چی گفت: زکات از مصادیق بارز صدقات است و به‌عنوان پشتوانه مالی برنامه‌های اجتماعی، در اصلاح ساختار جامعه و تطهیر زندگی، تزکیه نفوس و تألیف قلوب مردم نقش به سزایی دارد.

وی با اشاره به جایگاه زکات، بیان کرد: زکات بلاگردان فرد و جامعه، زمینه‌سازی نزول رحمت و برکت، عامل توسعه عمر و گسترش زندگی و تجارت مستقیم با خداوند است.

وی تصریح کرد: از مجموع زکات هزینه شده در امور محرومان ۷۱ درصد برای کمک به معیشت محرومان، ۱۱ درصد برای تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند، هفت درصد برای ساخت، مرمت و بازسازی مسکن نیازمندان، شش درصد برای امور تحصیلی و فرهنگی مددجویان تحت حمایت و پنج درصد برای کمک به هزینه درمانی محرومان اختصاص یافت.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد ادامه داد: ۲۶ میلیارد تومان از زکات جمع‌آوری‌شده در قالب زکات مستحبی و سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات واجب (گندم، جو و خرما) بوده است.

حامیان نیکوکار مهریز ۹۱۵ میلیون تومان به ایتام و محسنین کمک کردند

رییس کمیته امداد مهریز گفت: در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ حامیان نیکوکار شهرستان ۹۱۵ میلیون تومان به ایتام و فرزندان نیازمند تحت حمایت این نهاد در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین کمک کردند، این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۶۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، سید وحید کمالیان بابیان این خبر گفت: هم‌اکنون ۳۶۸ نفر از ایتام و فرزندان نیازمند (محسنین)، تحت حمایت کمیته امداد شهرستان مهریز قرار دارند و از حمایت ۱۲۹۶ حامی نیکوکار در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین بهره‌مند هستند.

وی افزود: سامانه اینترنتی ekram.emdad.ir برای ثبت‌نام و حمایت ایتام و فرزندان نیازمند در نظر گرفته‌شده و حامیان نیکوکار می‌توانند با پرداخت ماهیانه حداقل ۵۰ هزار تومان حمایت فرزندان معنوی خود را بر عهده بگیرند.

 همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه حضوری به کمیته امداد شهرستان یا تماس با شماره ۳۲۵۳۰۰۷۷ در این طرح خداپسندانه شرکت کنند و هدایای نقدی و غیر نقدی خود را در اختیار ایتام و فرزندان نیازمند (محسنین) قرار دهند.

برچسب‌ها یزد کمیته امداد امام خمینی تخم مرغ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد کمیته امداد امام خمینی تخم مرغ یزد کمیته امداد امام خمینی تخم مرغ ایتام و فرزندان نیازمند میلیون تومان کمیته امداد استان یزد تحت حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۳۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از ۵۱۶ هزار فرزند یتیم و محسنین در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب‌اله آسوده، در مراسم گرامیداشت مقام استاد شهید مطهری و روز معلم در کرمانشاه، افزود: همکاری ۴۰ ساله کمیته امداد و وزارت آموزش و پرورش در جشن مهم با محوریت علم و دانش و دانایی با نام جشن عاطفه‌ها قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت بالای مردم خیر در کمک به دانش‌آموزان نیازمند باید استفاده بهینه شود، اظهار کرد: بیش از ۸۰۰ هزار دانش‌آموز و ۵۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف، تحت حمایت کمیته امداد هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد تصریح کرد: آنچه امروز توقع محرومان است، فرصت تلاش و معاش در شرایط سخت اقتصادی امروز است و در همین راستا تعداد زیادی از استعدادهای برتر در خانواده‌های محروم با کمک کمیته امداد به کارآفرینی رسیده‌اند و برای افراد جامعه ایجاد شغل کرده‌اند.

آسوده گفت: آنچه که در جامعه ما در فرهنگ نوجوانان تحت حمایت باید برجسته شود، هویت‌بخشی به استعداد عقلی و فکری و استعداد انقلابی و دینی است که نقش معلمان عزیز با بینش فرهنگی و اقتصادی توامان در این زمینه بسیار مهم است.

وی با اشاره به حمایت از ایتام توسط دانش‌آموزان و معلمان نیکوکار خاطرنشان کرد: تعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار حامی در سراسر کشور ۵۱۶ هزار فرزند یتیم و محسنین را حمایت می‌کنند که حدود ۱۰ درصد از این حامیان زیر ۲۰ سال هستند.

کد خبر 6093782

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۶۲۷ دستگاه لوازم سرمایشی وگرمایشی میان مددجویان کمیته امداد
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • ۸۵۰ هزار دانش‌آموز دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • حمایت از ۵۱۶ هزار فرزند یتیم و محسنین در کشور
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود