Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@04:37:50 GMT

تصاویر ماهواره‌ای از ابتکار جدید کره شمالی برای غلبه بر کرونا

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۳۴۰۷۵

تصاویر ماهواره‌ای از ابتکار جدید کره شمالی برای غلبه بر کرونا

‍‍‍‍‍‍

تازه ترین تصاویر ماهواره‌ای حاکی از آن است که کره شمالی برای غلبه بر عواقب اقتصادی ناشی از کرونا در مرز چین دست به ابتکار تازه‌ای زده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ان کی نیوز، سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی اعلام کرده که طبق جدیدترین تحلیل های تصاویر ماهواره‌ای، کره شمالی به زودی یک منطقه ضدعفونی بزرگ در نزدیکی مرز چین آماده خواهد کرد تا مبادلات مرزی با چین از طریق خطوط ریلی از سر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویر ماهواره‌ای اکتبر حاکی از افزایش فعالیت در سایتی در نزدیکی شهر مرزی سینویجو کره شمالی است؛ هرچند هنوز مشخص نیست که کامیون های فعال در این منطقه درحال انتقال محموله از چین به داخل کره شمالی هستند یا هنوز مشغول آماده سازی این منطقه هستند.

سرویس اطلاعات کره جنوبی جلسه‌ای با سیاستگذاران کره جنوبی داشته و این موضوع را مطرح کرده‌اند که کره شمالی درحال مذاکره با چین برای راه اندازی یک مسیر ریلی احتمالا در ماه نوامبر از داندونگ است.

باتوجه به  تاثیر منفی کرونا بر اقتصاد جهانی برخی از نهادهای حقوق بشری نسبت به شرایط فعلی این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند. در همین ارتباط یک سازمان کره شمالی هفته گذشته (سه شنبه) اعلام کرد گزارش ماه اخیر سازمان ملل مبنی بر نگرانی درباره وضعیت حقوق بشر در کره شمالی تهمتی از روی سوء نیت بوده است.

در گزارش سازمان ملل توماس اوجئا کویینتانا، گزارشگر ویژه سازمان ملل در حقوق بشر کره شمالی در گزارش خود به این مسئله اشاره کرده که درپی شرایط بد ناشی از کرونا افرادی که در کره شمالی در شرایط مناسب اقتصادی به سر نمی‌برند در خطر قحطی به سر می‌برند.

کره شمالی در ادامه این بیانیه گزارش کویینتانا را به رسمیت نشناخته و وی را به عنوان عنصری تحت حمایت برنامه آمریکا برای مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر معرفی کرده است.

در این بیانیه آمده است: دولت ما مسئولیت کامل امنیت زندگی و معیشت مردم ما را برعهده دارد و ما هرگز از کسی نخواسته‌ایم که نگران شرایط زندگی مردم ما باشد.

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا تنش هسته ای کره شمالی ویروس کرونا تنش هسته ای کره شمالی تصاویر ماهواره ای کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۴۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی

مسئول سازمان بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی گفت: یکی از پروژه‌ها و برنامه‌های مورد توجه بسیج‌ سازندگی استان، انتقال آب سدهای شیرین‌دره و زیدرسره به مناطق روستایی است که تاکنون ۴۱ روستا از محل این دو سد آب‌رسانی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی، مجتبی مداحی امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: هفته بسیج‌سازندگی از هجدهم اردیبهشت ماه به مناسب سالروز تأسیس این نهاد آغاز می‌شود و شعار سازمان بسیج در سال جاری، همه‌باهم، بسیج و خدمت‌رسانی است.

وی افزود: دیدار جهادگران با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی، انجام رزمایش کمک‌های مومنانه و توزیع بسته‌های حمایتی از جمله اقداماتی است که در این هفته اجرا می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: افتتاح قرارگاه‌های منطقه‌ای، پروژه‌های محرومیت زدایی و قرارگاه پیشرفت در سطح استان از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی در این هفته است.

مداحی با تاکید بر انقلابی بودن و مردمی بودن تشکل بسیج اضافه کرد: افتتاح کارگاه‌های تولیدی اقتصاد مقاومتی و همچنین ارائه تسهیلات با شرایط مطلوب به نیازمندان جهت تقویت مشاغل خانگی نیز در دستور کار برنامه‌های بسیج‌سازندگی خراسان‌شمالی قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام نهادهای نظارتی بیش از ۹۱ درصد از تسهیلات ارائه شده توسط بسیج‌سازندگی به نیازمندان، به صورت صحیح و کارآمد مورد استفاده متقاضیان قرارگرفته است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌شمالی تصریح کرد: سازمان بسیج‌سازندگی خراسان‌شمالی تعدادی ماشین‌آلات جهت محرومیت زدایی در استان دارد و تعدادی را نیز اجاره می‌کند که در سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۰ هزار ساعت این دستگاه‌ها به منظور خدمت به مردم فعالیت داشتند.

مداحی افزود: در سال گذشته ۴۵۰۰ تن قیر توسط این سازمان به منظور آسفالت جاده‌های روستایی ارائه شد که به آسفالت شدن بیش از ۴۰۰ هزار مترمربع از جاده‌های روستایی انجامید.

وی اظهار کرد: یکی از پروژه‌ها و برنامه‌های مورد توجه بسیج‌سازندگی استان، انتقال آب سدهای شیرین‌دره و زیدرسره به مناطق روستایی است که ۴۱ روستا از محل این دو سد تاکنون آب‌رسانی شده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: در سال گذشته، ۵۵ هزار بسته‌حمایتی با میانگین ارزش ۵۰۰ تومان و همچنین ۲۰ هزار پک لوازم‌التحریر با میانگین ارزش ۲۵۰ هزار تومان بین نیازمندان استان توسط بسیج‌سازندگی توزیع شد.

مداحی گفت: در سال ۱۴۰۲ به منظور افزایش ازدواج آسان، ۵۳۴ بسته‌ی جهیزیه میان نوعروسان نیازمند استان توزیع شد.

کد خبر 749753

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • صدور هشدار نارنجی /بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد
  • سال پر پرتاب فضایی ایران با ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲ و کوثر
  • تقسیم امتیازات شمالی‌ها و جنوبی‌ها در غدیر
  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • زارع‌پور: از پایگاه چابهار ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای مناطق جنوبی کشور
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند