Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:18:51 GMT

بارش در آبان ماه کمتر از حد نرمال است

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۳۴۲۸۳

بارش در آبان ماه کمتر از حد نرمال است

 مجتبی جلالی روز شنبه با اشاره به مقدار بارندگ طی ۲۴ ساعت گذشته در ایستگاه های هواشناسی استان تهران به ایرنا گفت:آبعلی ۹.۸، دماوند ۶.۳، لواسان ۶، فرودگاه مهرآباد ۶، شمیران ۵.۵، شهریار ۴.۸، فیروزکوه ۳.۴، فرودگاه امام ۳.۲، ژئوفیزیک ۲.۶، ایستگاه آلودگی سنجی فیروزکوه ۲.۶، ورامین ۲.۱ میلی متر بوده است.

وی با بیان اینکه  دمای استان تهران طی آبان ماه در حد نرمال یا نیم درجه بالاتر از حد نرمال و طی آذر و دی ماه حدود نیم درجه بالاتر از نرمال خواهد بود افزود: دمای نرمال استان تهران طی آبان ماه در بلندمدت برای ایستگاه‌های ورامین ۱۵ درجه، چیتگر ۱۴ درجه، ایستگاه ژئوفیزیک ۱۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸درجه، فرودگاه مهرآباد ۱۳.۵ درجه، فیروزکوه ۷.۲ درجه و ایستگاه آبعلی ۵.۶ درجه سانتیگراد بوده است.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان تهران متوسط بارش در استان تهران طی آذر و دی ماه سال جاری در حد نرمال پیش‌بینی می‌شود.

جلالی نواحی جنوبی استان تهران را  گرم‌تر و کم بارش تر دانست و ادامه داد: این در حالیست که آبعلی و فیروزکوه در شرق سردترین و پربارش‌ترین نقاط استان محسوب می‌شوند.

وی   همچنین متوسط بارش بلند مدت آبان ماه در ایستگاه‌های آبعلی ۶۰ میلیمتر، ژئوفیزیک ۳۳.۵ میلیمتر، چیتگر ۳۲.۵ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد ۲۴.۷ میلیمتر و ورامین ۱۹ میلیمتر عنوان کرد.

جلالی همچنین با اشاره به  نفود سامانه بارشی که از جمعه شب فعالیت خود را در استان آغاز کرده بیان داشت: بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی، در ارتفاعات و بویژه در بخش های شمالی و غربی تا عصر شنبه پیش بینی می شود.

وی از لغزندگی جاده ها و کاهش دید افقی، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و آبگرفتگی موقت بعضی معابر هشدار داد و از شهروندان خواست با احتیاط در تردد جاده ای و درون شهری، توقف نکردن در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات از وقوع حوادث جلوگیری کنند.

جلالی خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته در استان تهران بیشترین و کمترین دمای هوا به ترتیب مربوط به شهریار و فیروزکوه بوده است.

برچسب‌ها وضعيت هوا اداره کل هواشناسی استان تهران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وضعيت هوا اداره کل هواشناسی استان تهران سازمان هواشناسی وضعيت هوا اداره کل هواشناسی استان تهران سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۴۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین میزان بارش‌ها با ۲۶ میلیمتر در فرخشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان گفت: همچنین کمترین میزان بارش‌ها با حدود دو میلیمتر در لردگان گزارش شد.
نوروزی از بارش‌ها پراکنده در اوایل هفته آینده خبر داد.

دیگر خبرها

  • کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا/ثبت بارش ۱۱۹ میلی متری در شیرآباد
  • روستای «استاد» رکورددار بارندگی در شهرستان گناباد
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا
  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • مشهد، پرباران ترین شهر خراسان رضوی با ۲۵ میلیمتر باران
  • بارش ۲۵ میلیمتر باران در مشهد
  • بیشترین میزان بارش‌ها با ۲۶ میلیمتر در فرخشهر