Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@14:41:02 GMT

لزوم توجه به اشتغال زنان در ندامتگاه ها

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۳۴۶۴۷

لزوم توجه به اشتغال زنان در ندامتگاه ها

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری روز جمعه در جریان بازدید از ندامتگاه زنان استان تهران گفت: امروز به هر دلیل تعدادی از زنان به واسطه قانون در ندامتگاه به سر می‌برند و تلاش مسوولان، مددکاران و سازمان زندان‌ها، شرایط مناسبی را برای توان‌افزایی این افراد و حل مشکلات آنان فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از مهمترین دغدغه‌ها و مسائل در حوزه زنان، شناسایی آسیب‌های خانواده و زمینه های تربیتی، اجتماعی و اقتصادی ویژه زنان است که باید با برنامه ریزی مناسب، از بروز آن پیشگیری کرد.

وی بیان کرد: فردی که پس از دوره محکومیت از ندامتگاه خارج می‌شود، نباید به حال خود رها شود بلکه با داشتن آمار و اطلاعات درست از این افراد، ضمن ارائه آموزش در حوزه‌های مختلف، زمینه اشتغال و توانمند شدن آنان به ویژه زنان سرپرست خانوار فراهم شود.

خزعلی افزود: برخی از این زنان به دلیل مشکلات مالی در ندامتگاه به سر می‌برند که لازم است تا با کمک خیرّین نیک اندیش و نیز سازمان‌های مردم نهاد، زمینه آزادی این افراد به ویژه زندانیان جرائم غیرعمد فراهم شود.

وی تأکید کرد: توجه به حوزه تربیتی و مهارت آموزی این افراد برای توانمند شدن، موجب کاهش برخی از بزهکاری‌ها در جامعه خواهد شد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرد: حمایت از خانواده مددجویان به ویژه زنان سرپرست خانواده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

خزعلی اظهار کرد: با توجه به تعداد کم بانوان در ندامتگاه های ایران، باید برای آزادی و حمایت از این بانوان آسیب دیده تلاش شود در مرحله نخست بانوانی که دارای فرزند هستند و در مرحله بعد سایر بانوان با کفالت و همکاری افراد حقیقی و حقوقی که می توانند ضمن تلاش برای آزادی زندانیان، خانواده آنها را تحت پوشش قرار دهند.

کد خبر 5339196

منبع: مهر

کلیدواژه: انسیه خزعلی سازمان زندان ها اشتغال زنان معاونت امور زنان ریاست جمهوری شهرداری تهران شورای شهر تهران ترافیک علیرضا زاکانی وزارت آموزش و پرورش پیش بینی وضعیت هوا کیفیت هوای تهران علیرضا زاکانی شهردار تهران طرح ترافیک گردشگری حقوق بشر حکم انتصاب وضعیت معابر ستاد ملی مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۴۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟

به گزارش خبرآنلاین، یک متخصص طب سنتی دلیل تمایل برخی مادران به خوردن مهر در دوران بارداری را تشریح کرد.

برخی افراد به خوردن مواد غیر خوراکی مانند خاک و... تمایل دارند، گاهی این تمایل در خانم‌های باردار رخ می‌دهد که ناشی از ویار بارداری است. حال علی اصغر زنده دل، متخصص طب سنتی با حضور در یک برنامه تلویزیونی علت این تمایل به خوردن خاک یا مهر را تشریح کرد و گفت: این افراد، چون فقر آهن دارند٬ مهر می‌خورند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902128

دیگر خبرها

  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • آن چه علم به تازگی درباره قاعدگی زنان کشف کرده است
  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • کمک ۸۴ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان
  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • شرایط جسمی و روانی زنان باید مورد توجه ویژه باشد
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم