Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، نمایشگاه دستاورد‌ها و توانمندی‌های صنایع‌دستی و گردشگری البرز و قزوین که در مجموعه گردشگری پارک ملی ایران کوچک دایر شده بود پس از سه روزبه کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه بیش از ۳۰ هنرمند و چندین تعاونی فعال در حوزه صنایع‌دستی آثار هنری و محصولات تولیدی خود در رشته‌های چرم دست‌دوز، منبت، معرق، رودوزی‌های سنتی، نقاشی روی شیشه، تابلو‌های شنی، لباس‌های محلی، نقاشی روی پارچه، زیورآلات سنتی و همچنین سوغات و شیرینی را در قالب ۲۰ غرفه و بازارچه به نمایش گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مدت برگزاری این نمایشگاه جمعی از علاقه‌مندان از استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، گیلان، مازندران و همچنین ایل شاهسوند در نمایشگاه حضور پیدا کردند و با برپایی چادر سیاه سنتی مرتبط با این استان‌ها و عرضه غذا‌های محلی ازجمله آش و همچنین نان و کلوچه از میهمانان پذیرایی کردند.

ازجمله ویژگی‌های شاخص این نمایشگاه محل برگزاری آن در پارک ملی ایران کوچک بود که قرار گرفتن در کنار دوازده خاستگاه و زیست‌بوم اقوام ایرانی و تبلور هنر و معماری اصیل ایرانی - اسلامی آن موردتوجه و تحسین بازدیدکنندگان و مسئولان قرار گرفت.

در طول برگزاری نمایشگاه علاوه بر استاندار البرز و فرماندار شهرستان کرج، اعضای شورای شهر و مسئولان شهری و استانی از این نمایشگاه دیدن کردند و روز گذشته نیز مجتبی توانگر نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و نور محمد فردی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری البرز از این نمایشگاه بازدید کردند.

انتهای پیام/ر.ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع دستی نمایشگاه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۴۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود

ایسنا/البرز مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از پیگیری واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی و همچنین ایجاد پایگاه میراث ملی این کارونسرا در سال ۱۴۰۳خبر داد.

به گزارش ایسنا، رحیم خاکی روز شنبه هشتم اردیبهشت اظهار کرد: کاروانسرای ینگی امام یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان البرز است که سال گذشته همراه با ۵۳ کاروانسرای دیگر در پرونده کاروانسرا های ایرانی به ثبت جهانی رسید.

 
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به اینکه شرایط بنای کاروانسرا اکنون به گونه‌ای است که به مرمت نیاز دارد و باید هر چه سریعتر برای این موضوع اقدام شود.
 
او با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیارد تومان برای مرمت کامل این بنا نیاز است، گفت: اعتبارات ناچیری هر ساله برای مرمت بخش هایی از این بنا در نظر گرفته می شود که جوابگوی نیاز مرمتی آن نیست، بنابراین اولویت واگذاری این بنا به بخش خصوصی است تا یکبار به صورت کامل مرمت بنا صورت گیرد.
 
به گفته او کاروانسرای ینگی امام  از لحاظ موقعیت قرارگیری و دسترسی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبدیل به اقامتگاه و یا گذر فرهنگی به عنوان محلی برای برگزاری رویدادها، نمایشگاه‌ها و بازارچه صنایع دستی و فرهنگی است که در راستای حمایت از تولید ملی نیز قرار می گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود