Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@15:20:41 GMT

صادرات ۲ میلیارد دلاری از منطقه آزاد ماکو

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۳۴۹۴۳

صادرات ۲ میلیارد دلاری از منطقه آزاد ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری، افزون بر بیش از دومیلیارد و سی صد میلیون دلار کالاهای غیرنفتی و گاز از منطقه آزاد ماکو صادر شده است.

محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در حاشیه جلسه بررسی مشکلات گمرک بازرگان که با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، نماینده مردم منطقه در مجلس، دادستان مرکز استان برگزار شد، افزود: گمرک بازرگان با برخورداری از موقعیت راهبردی قرارگیری در دروازه ارتباطی کشورمان با اروپا و ترکیه مهمترین گمرک زمینی کشور محسوب می‌شود و از این منظر ساماندهی و بهبود سخت افزاری و نرم افزاری آن تکلیف همه دستگاه‌های اجرایی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۶ ماهه اول سال جاری قریب ۱/۲ میلیارد دلار صادرات کالا‌های غیرنفتی و ۱/۱ میلیارد دلار صادرات گاز و ۶۲۰ میلیون دلار واردات کشور و نیز ۲/۱۳ میلیارد دلار ترانزیت خارجی از این گمرک واقع در منطقه آزاد ماکو عبور کرده است،

عبدالرحیمی ظرفیت بالای گمرک بازرگان در زمینه تسهیل تجارت بین المللی کشور و تجارت بین کشور‌های منطقه را نیز مورد تاکید قرار داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه ضمن ارائه گزارشی برنامه‌های در دست اجرای سازمان منطقه برای ساماندهی پس کرانه مرز بازرگان به افتتاح مجموعه تیرپارک و نوبت دهی هوشمند با مشارکت بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: بهره برداری از این امکانات موجب جمع شدن صف‌های چندکیلومتری آزار دهنده در جاده‌های منتهی به گمرک بازرگان شده است.

وی درپایان ضمن تقدیر از دغدغه‌ها و تلاش‌های دستگاه قضایی برای ارتقای سطح خدمت رسانی به مردم تاکید کرد: هنوز با نقطه مطلوب در مرز بازرگان و سطح منطقه فاصله زیادی داریم و برای رسیدن به آن حتما باید بر تلاش‌های خود بیافزاییم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ماکو منطقه آزاد ماکو صادرات بازرگان صمت دادگستری آذربایجان غربی صمت آذربایجان غربی ناصر عتباتی منطقه آزاد ماکو سازمان منطقه گمرک بازرگان میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۴۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، براساس آمار گمرک صادرات ایران و امارات در سال گذشته بیش از ۲۷ میلیارد دلار بوده که سهم واردات کالا از این کشور بیش از ۲۰ میلیارد دلار ثبت شده است. به گفته مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران این کشور به دلیل اینکه هاب لجستیکی منطقه و واسط تجاری کشور هاست، برای ما با اهمیت است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شناگر قشم در رقابت‌های شنای آزاد کشور خوش درخشید
  • ۲ فوتی و ۴ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در کمربندی ماکو -بازرگان
  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پرشیا در جاده ماکو بازرگان
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم