Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه امام احمد بن عرفان شهید هند و روحانی برجسته اهل تسنن در گفت و گو با رادیو هندی بر اهمیت وحدت بین فرقه های مختلف اسلامی تاکید کرد.

به گزارش برنا؛  علامه سید سلمان حسینی ندوی، رئیس دانشگاه امام احمد بن عرفان شهید هند و روحانی اهل تسنن به عنوان یکی از مدعوین اجلاس سی و پنجم کنفرانس وحدت اسلامی در گفت و گو با رادیو هندی معاونت برون مرزی در خصوص ابعاد مختلف وحدت اسلامی و راهکارهای آن گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علامه سید سلمان حسینی ندوی، ضمن اشاره به سابقه فعالیت خود در پایه گذاری جمعیۃ الشباب الاسلامیہ در سال 1975 با هدف ایجاد وحدت بین فرقه های مختلف اسلامی، بزرگترین اختلاف در سطح بین المللی را اختلاف شیعه و سنی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: اگر شیعہ و سنی در مورد مشترکات متحد شوند، اتفاق مھمی خواھد افتاد و باید توجه داشت همین اختلافات و درگیری ها میان مسلمانان که از قرن اول هجری شروع شده، عواقب بسیار وخیمی داشته و باعث قتل سبط پیامبر(ص) شده است.

 او همچنین افزود؛ در حال حاضر اتفاقاتی کہ در سوریہ و عراق و لیبی رخ داد و اکنون در یمن در حال وقوع ھست، ھمہ نتیجہ اختلافات داخلی است۔

رئیس دانشگاه امام احمد بن عرفان شهید هند با اشاره به نقش علما و دانشمندان در ایجاد وحدت و پیام ویژه برای آنها، ضمن انتقاد از علمای افراطی و داعشی گفت: بہ برکت تلاش علمای بزرگ از قبیل قاری محمد طیب، ناظم ندوۃ العلما و ابو الحسن ندوی و از علمای شیعہ حجت الاسلام کلب عابد و بعد ایشان کلب صادق، برای ایجاد وحدت اقدامات مهمی انجام شده است.

 علامه سید سلمان حسینی ندوی همچنین در خصوص تاثیر و نتایج برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی خاطر نشان کرد؛ انقلابی که توسط امام خمینی(ره) اتفاق افتاد فقط انقلاب سیاسی نبود بلکه انقلاب فکری و اجتماعی نیز بود و سازمانی به نام مجمع تقریب تشکیل شد و باید گفت اینگونه اقدامات انجام شده در ایران برای نزدیک کردن فرقه های اسلامی، باید در عربستان، امارات و مصر نیز تشکیل می شد که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

وی در آخر از ایران به عنوان کشوری که اهل تشیع و تسنن در کنار هم به خوبی زندگی می کنند یاد کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس دانشگاه شیعه و سنی مسلمانان قتل عراق لیبی یمن انقلاب ایران مصر رئیس دانشگاه شیعه و سنی عربستان مسلمانان یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۵۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت دوچندان صنعت نفت با فرهنگ‌سازی و اثرگذاری در حوزه هنر

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز با بیان اینکه باید به‌سوی هنر در نفت بازگردیم، گفت: نقش قابل توجه و مؤثر نفت در فرهنگ‌سازی و اثرگذاری در حوزه هنر اهمیت این صنعت را دوچندان کرده است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی در نشست هم‌اندیشی فعالان عرصه هنری، فرهنگی و گردشگری مناطق نفت‌خیز جنوب، هنر را نشئت‌گرفته از قلب و روح انسان دانست و گفت: بهترین هنرمند در عالم خداوند متعال و خالق هستی است، زیرا جهان را به زیبایی و درستی خلق کرد و در اختیار بشر قرار داد و سپس هنر را در وجود انسان نهادینه کرد.

وی با تأکید بر اینکه در تعریف و چیستی هنر و هنرمند باید کوشید، افزود: بدون شک هنری مورد توجه است که معرفت انسانی بر آن صحه بگذارد و سبب تعالی روح انسان شود. در این صورت می‌توان به هنری ماندگار دست یافت که موجب عزت، اتحاد و بالندگی ملت و دولت شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب انقلاب اسلامی را برکت جوشش درونی خلق دانست و بیان کرد: انسان‌هایی که در صحنه میدان‌داری انقلاب اسلامی حاضر بودند، روح لطیفی داشتند و هنرشان به خلق انقلاب اسلامی منجر شد.

دانشی تصریح کرد: هر هنری که به بالندگی، طراوت و ارزش‌دهی به حرکت عظیم انقلاب اسلامی منجر شود ارزشمند خواهد بود، ازاین‌رو هر کسی را نمی‌توان هنرمند نامید. درحقیقت، هنرمند کسی است که به معرفت انسانی ارزش دهد.

وی با بیان اینکه در عرصه هنری نیازمند ایجاد جبهه فرهنگی هستیم، افزود: امروز که ندای جمهوری اسلامی در همه عالم پیچیده است، چشم اقصی‌نقاط مختلف جهان بر ماست، ازاین‌رو به پشتیبانی این حرکت عظیم انقلاب اسلامی، هنر نیز باید به‌سمت این صنعت متمایل شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: صنعت نفت تاریخی ۱۱۵ساله دارد. این صنعت به همان صورت که مایه اقتدار و ارتقای اقتصاد بوده، در عرصه‌های فرهنگی نیز خوش درخشیده و حضور انسان‌های شاخص و ارزشمند در آن، گواهی بر همین مدعاست.

دانشی با بیان اینکه باید به‌سوی هنر در نفت بازگردیم گفت: البته مقصود تنها نفت نیست، اما نقش قابل توجه و مؤثر نفت در فرهنگ‌سازی و اثرگذاری در حوزه هنر اهمیت صنعت نفت را دوچندان کرده است، به‌طوری که اگر نفت در بحث‌های مختلف به پیشرفت برسد، می‌تواند بر جامعه پیرامونی خود نیز اثر بگذارد.

وی با تأکید بر ضرورت تفکر برای خلق هنر فاخر گفت: اگر تعقل فاخر انجام نشود هنر هیچ ارزشی ندارد. دنیای استکبار مجمع‌ها و دکترین فکری دارد که به عملکرد بیرونی آن منجر می‌شود، ازاین‌رو باید طرح نو انتخاب کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به رشد خانه‌های فکری و محتوایی با استفاده از ظرفیت خانواده بزرگ نفت اشاره و تصریح کرد: درباره خلق هنر فاخر باید تفکر کرد و سپس تصمیم‌های حاصل را به میدان آورد. در این زمینه خلأ نقشه راه در عرصه‌های گوناگون فرهنگی احساس می‌شود و در صورت تحقق آن شاهد شکل‌گیری اقتصاد هنری مبتنی بر معرفت‌شناسی هستیم که به تولید ثروت برای کشور منجر می‌شود.

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • اهمیت معلم از نگاه امام خمینی: شغل شما آدم سازی است
  • ۱۳ میلیون دلار برای القای تاریخچه ترور و کشتار به ایران و مذهب شیعه | جعل تاریخ در سریال حشاشین
  • برای رفع مشکلات نیازمند اتحاد و وحدت میان دستگاه‌های مختلف هستیم
  • اهمیت دوچندان صنعت نفت با فرهنگ‌سازی و اثرگذاری در حوزه هنر
  • بررسی آراء و اندیشه های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت
  • بررسی کمبود شیرخشک در داروخانه ها
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • بررسی ۱۰ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان