Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر پیشین لبنان، در اظهاراتی واهی "حزب‌الله" را مسئول تنش شدید در روابط بین این کشور و عربستان دانست!

به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، سعد الحریری، نخست وزیر پیشین لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: "روابط بین لبنان با عربستان و سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج [فارس] به این سطح از بی‌مسئولیتی رسیده و قطعاً این بدان معناست که ما به عنوان لبنانی در حال حاضر در جهنم زندگی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

وی در ادامه افزود: "سیاست‌های بی‌پروا و استکبار به نام حاکمیت و شعارهای توخالی مصمم است لبنان را به سمت انزوای عربی بی‌سابقه در تاریخ خود سوق دهد اما بهای این عزلت به حساب مردم لبنان است که از اوضاع نابسامان اقتصادی و معیشتی رنج می‌برند و روزانه هدف اهانت هستند بی آنکه حکومتداران و حامیانشان در داخل و خارج نگران سرنوشت ملی باشند."

سعد الحریری همچنین مدعی شد: "در هر صورت مسئولیت این اتفاق بر عهده حزب‌الله است که دشمنی با اعراب و کشورهای عرب حوزه خلیج [فارس] دارد و همچنین سپردن امور به "کوتوله‌های سیاست"، رسانه‌ها و کسانی را که شأن و منزلت عرب‌ها را خدشه دار می‌کنند، ترویج می‌دهد."

در همین حال، بهاء الدین الحریری، برادر بزرگتر سعد الحریری خواستار استعفای دولت نجیب میقاتی و برکناری جورج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی این کشور شد.

وی در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: "ما از عربستان و کشورهای حاشیه خلیج [فارس] به خاطر تمایز قائل شدن بین اتباع لبنانی و سیستم حزب‌گرا و فرقه‌گرا که باعث وخامت روابط لبنان و برادران عرب آن شد، تقدیر و تشکر می‌کنیم."

بهاء الدین الحریری همچنین تصریح کرد: بنابراین ما نه‌ تنها خواستار برکناری قرداحی بلکه خواستار  استعفای "دولت حزب‌گرای لبنان" هستیم.

سمیر جعجع، رئیس حزب القوات اللبنانیه هم گفت: اکثریت کنونی، دولت را در اولین مذاکراتش ناکام گذاشتند اما اینکه تمام روابط لبنان با جهان عربی را ناکام بگذارند فاجعه بزرگی است. آن‌ها باید تصمیم سریع و قطعی را برای دور کردن لبنانی‌ها از فجایع بیشتر اتخاذ کنند.

ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال ترقی‌خواه نیز خواهان برکناری جورج قرداحی شد.

وی گفت که ابقای قرداحی روابط لبنان با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را از بین می‌برد.

قرداحی روز دوشنبه هفته جاری با شرکت در برنامه «پارلمان ملت» شبکه تلویزیونی الجزیره حمله ائتلاف سعودی را محکوم کرد که این موضوع واکنش اعضای شورای همکاری خلیج فارس از جمله ریاض را به همراه داشت.

وی در پاسخ به سوالی درمورد موضعش درباره جنگ یمن گفته بود: ملتی از خودش دفاع می‌کند آیا به کسی تجاوز می‌کند؟ به نظر من این جنگ یمن پوچ است و باید متوقف شود.

ریاض و منامه در پی انتقاد این وزیر لبنانی از جنگ عربستان در یمن به سفرای لبنان در کشورهایشان ۴۸ ساعت فرصت دادند تا خاک عربستان و یمن را ترک کنند. همچنین عربستان در اقدامی دیگر دستور داده است واردات تمامی کالاهای لبنان به این کشور ممنوع شود. دولت عربستان سفیرش در لبنان را نیز احضار کرده است.

در همین راستا، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان با ابراز تاسف از اقدامات عربستان در قبال کشورش گفت که در حال برقراری تماس برای آرام کردن بحران پیش آمده با عربستان است.

میقاتی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما عمیقا از تصمیم عربستان متأسفیم و امیدواریم که ریاض در این تصمیمات تجدید نظر کند و ما نیز به نوبه خود با تمام تلاش و پشتکار به کار برای رفع ایرادات ادامه خواهیم داد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: روابط لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۵۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم دوم استقلال زنده می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، نخستین جلسه هیئت مدیره باشگاه استقلال پس از واگذاری 85 درصد سهام این باشگاه به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، امروز (یکشنبه) برگزار شد.

یکی از محورهای جلسه، تأکید علی عسگری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به تشکیل تیم «ب» استقلال در جهت پشتوانه تیم بزرگسالان و فروش بازیکنان و درآمدزایی بود.

بحث استعدادیابی و مسئولیت اجتماعی و ... دیگر مباحثی بود که از سوی علی عسگری مطرح شد و در هیئت مدیره باشگاه استقلال پیرامون آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

باشگاه استقلال در سالیان دور تیم «ب» داشت که مقرر شد مجددا این اتفاق بیفتد و سهامدار جدید آبی‌ها دستور با راه‌اندازی هرچه سریع‌تر تیم دوم داده است.

دیگر خبرها

  • خطیر در استقلال ماندنی شد
  • پسوند آبی‌ها عوض می‌شود؛ استقلالِ خلیج فارس برابر تیم‌های عربی!
  • تیم دوم استقلال زنده می‌شود
  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است
  • روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر توسط موشک ایرانی
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • پرواز پاراگلایدرها در آستانه روز ملی خلیج فارس