Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- عضوهیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران گفت: به جای اصلاح قیمت برق باید به سمت هوشمندسازی تعرفه‌ها رفت تا اثرگذاری آن افزایش یابد.

 " سعید مهذب ترابی" روز شنبه در نشست بهینه سازی مصرف برق در حاشیه برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، افزود: اگر اصلاح قیمت به تنهایی مورد توجه قرارگیرد بهینه سازی مصرف برق محقق نخواهد شد، زیرا عوامل دیگری در این زمینه اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به جای اصلاح قیمت باید به سمت هوشمند سازی تعرفه ها رفت تا اثرگذاری لازم در بهینه سازی داشته باشد.

این فعال صنعت برق ایران گفت: بحث بهینه سازی مصرف برق حدود سه دهه است در کشور مطرح شده و اکنون باید ریشه یابی کرد که چرا تاکنون این طرح موفق نبوده است.

ترابی موفقیت بهینه سازی را در گرو توجه به چهار محور اساسی برشمرد و وجود قوانین ساده‌سازی شده را نخستین محور اعلام کرد.

وی ادامه داد: اکنون قوانین بسیار خوبی در باره بهینه سازی مصرف برق وجود دارد اما دستورالعمل های پیچیده و سخت، کارایی این قوانین را کاهش داده است.

عضو هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران گفت: ساده سازی قوانین و حذف دستورالعمل های دست و پاگیر در این باره اثرگذار است.

ترابی اطلاع رسانی و آگاه سازی را محور بعدی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: زمانی اطلاع رسانی با عنوان «بابابرقی» خیلی موثر بود که فراموش شد.

وی خواستار توجه جدی تر به بحث بهینه سازی برای رونق مجدد بهینه سازی شد.

عضو سندیکای صنعت برق گفت: تکنولوژی در بحث بهینه سازی، بسیار مهم است.

ترابی از افزایش خطر استفاده از وسایل دست دوم در افزایش شدت مصرف انرژی کشور ابراز نگرانی کرد.

وی افزود: باید پذیرفت تکنولوژی نوین در کاهش مصرف انرژی بسیار اثر گذار است.

این فعال صنعت برق گفت: اکنون در بخش نیروگاهی با عقب ماندگی ۲۵ هزار مگاواتی روبرو هستیم که تحقق آن نیاز به بیش از ۲۵ میلیارد دلار اعتبار است، اما آیا این اعتبار وجود دارد؟

ترابی به طرح احداث ۱۰هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این طرح نیازمند حدود ۶ تا ۷ میلیارد دلار اعتبار است که نه در اختیار دولت و نه بخش خصوصی است.

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بهینه سازی مصرف برق صنعت برق ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۵۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته

وحید یعقوبی، معاون اجرایی و هماهنگی انجمن فولاد ضمن اشاره به اینکه این نشست در راستای توسعه صادرات زنجیره فولاد برگزار شد و ایران در جایگاه دهمین تولیدکننده فولاد در کشور و پانزدهمین صادرکننده این صنعت در نمایشگاه اکسپو امسال حاضر شده است، اظهار کرد: در سال گذشته ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد ثبت شده است و برای امسال نیز پیش‌بینی می‌شود این رقم افزایش پیدا کند. مطابق برنامه ریزی صورت گرفته، پیش‌بینی ما این است که در صورت رفع محدودیت‌های انرژی و مسائل زیرساختی، صنعت فولاد ۱۰ میلیارد دلار ارزآوری برای سال جاری، به همراه خواهد داشت.

وی یکی از مهم‌ترین مسایل صنعتگران فولاد کشور را بحث انرژی و سیاست‌های ارزی دانسته و معتقد است که مسائل ارزی نیازمند بازنگری و یکپارچه‌سازی در جهت توسعه صادراتی است.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران خاطر نشان کرد: این نشست در راستای توسعه صادرات زنجیره فولاد ایران و در قالب ایران اکسپو برگزار شده که علاوه بر مسئولان داخلی، نمایندگانی از کشورهای کوبا، ونزوئلا، پاکستان و... حضور دارند سایر کشورها حضور دارند.

یعقوبی اعلام کرد: صنعت فولاد ۱.۱ درصد آب کشور را مصرف می‌کند که عمده‌ی این آب مورد نیاز از پساب‌ها تهیه می‌شود و سیستم‌های بازچرخی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ فلذا صنعت فولاد نه‌تنها مصرف آب را کم کرده است؛ بلکه آب شیرین را تولید می‌کند. با سرمایه‌گذاری صورت گرفته، آب از دریای عمان شیرین و پمپاژ و به استان‌های یزد و اصفهان انتقال داده می‌شود. از این‌رو صنعت فولاد نه‌تنها قاتل آب و صنعت آب‌بری نیست که وضعیت آبی را ساماندهی نیز می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد
  • طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم