Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:30:50 GMT

تورم نقطه به نقطه خراسان رضوی کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۳۶۳۸۷

تورم نقطه به نقطه خراسان رضوی کاهش یافت

به گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی، رضا جمشیدی روز شنبه اظهار داشت: نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار در نقاط شهری استان ۳۸.۸ درصد و در نواحی روستایی ۴۴.۲ درصد است که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل ۴.۸ درصد و در روستاها سه درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور در مهرماه امسال ۳۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد بوده است، ادامه داد: این شاخص در مقایسه با ماه قبل از آن ۴.۵ درصد کاهش یافته است، همچنین این نرخ برای خانوارهای شهری کشور ۳۸.۴ و روستایی ۴۳.۹ درصد بوده است که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۴.۵ و ۳.۹ درصد کاهش یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی عنوان کرد: نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوارهای کشور در مهرماه سال جاری ۳.۷ درصد بوده است که نسبت به ماه قبل ۰.۲ درصد کاهش یافته است.

جمشیدی این شاخص را برای خانوارهای شهری کشور ۳.۶ و نقاط روستایی ۴.۱ درصد اعلام کرد که به ترتیب ۰.۴ درصد کاهش و ۰.۵ درصد افزایش یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی با بیان این که نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به مهر امسال در کل خانوارهای استان ۴۷ درصد بوده است که نسبت به ماه قبل ۰.۲ درصد کاهش یافته است، افزود: این شاخص برای خانوارهای شهری استان ۴۵.۶ و روستایی ۵۲.۳ درصد بوده است که به ترتیب ۰.۲ و ۰.۳ درصد کاهش یافته است.

او بیان کرد: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به مهرماه سال جاری در خانوارهای کل کشور ۴۵.۴ درصد بوده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۰.۴ درصد کاهش یافته است.

جمشیدی اظهار کرد: این شاخص برای خانوارهای شهری کشور ۴۴.۷ و روستایی ۴۹.۶ درصد عنوان شده است که به ترتیب ۰.۴ و ۰.۱ درصد کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: تورم نقطه به نقطه کل خانوار استان در مهرماه سال جاری در گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ۵۶.۸، پوشاک و کفش ۵۲.۵، مسکن ۱۳.۳ و گروه بهداشت و درمان ۳۴.۵ درصد بوده است.

جمشیدی این ارقام را برای کشور به ترتیب ۶۰.۵، ۵۰، ۲۵.۴ و ۳۷.۵ درصد اعلام کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان رضوی افزود: شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی برای کل خانوارهای استان ۳۴۹.۶، مناطق شهری ۳۳۶ و نقاط روستایی۴۰۸.۷ است.

برچسب‌ها مشهد توسعه اقتصادی تورم نرخ تورم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد توسعه اقتصادی تورم مشهد توسعه اقتصادی تورم نرخ تورم سازمان مدیریت و برنامه ریزی درصد بوده است که نسبت برای خانوارهای شهری درصد کاهش یافته تورم نقطه به نقطه نسبت به ماه قبل خراسان رضوی روستایی ۴ نرخ تورم ۲ درصد ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۶۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری همتی از نرخ تورم بانک مرکزی/ همتی: تورم فروردین ۱۴۰۲ «۶۳ درصد» بوده است/ پشت‌پرده گرانی ارز هم مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالناصر همتی در یادداشتی در فضای مجازی نوشت:

بانک مرکزی:
‏«تورم نقطه ‌به ‌نقطه در ماه فروردین سال ۱۴۰۳، نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲، به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰درصد رسیده است».

از اطلاع‌رسانی بانک مرکزی ممنون. البته مناسب بود که تورم سالانه در پایان سال ۱۴۰۲
‏و فروردین ۱۴۰۳ را هم اعلام می‌کردند.

این اعلام، به معنای این است که تورم فروردین ۱۴۰۲ ،
به میزان «۶۳ درصد» بوده است!

این تورم اعلام نشده، نتیجه رکورد رشد ۴۳ درصدی چاپ پول در سال ۱۴۰۱ و دلیل عمده فشار به نرخ ارز در ۱۴۰۲ بود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902713

دیگر خبرها

  • جنجال هوخشتره و چاپ پول؛ شاخص محرمانه تورم را چه عددی حساب کرد؟
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • شقاقی: تصمیمات سخت کنترل تورم مشاهده نمی‌شود؛ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • سرگیجه با آمار تورم
  • افت شاخص انتظارات تورمی به پیش از آغاز تحریم/ تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • افشاگری ترسناک همتی از نرخ تورم بانک مرکزی در فروردین ۱۴۰۲!
  • افشاگری همتی از نرخ تورم بانک مرکزی/ همتی: تورم فروردین ۱۴۰۲ «۶۳ درصد» بوده است/ پشت‌پرده گرانی ارز هم مشخص شد
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم