Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز سالگرد تولد 61 سالگی دیگو آرماندو مارادونا است که حدود یک سال پیش از دنیا رفت. به مناسبت تولد 10 افسانه ای، یکی از رویدادهای به یادماندنی زندگی دیگو که کمتر شنیده شده را برایتان آماده کرده ایم

در سال 1980، زمانی که مارادونا در آرژانتینیوس جونیورز بازی می کرد، دروازه بان وقت بوکا، هاگو گاتی، در مصاحبه ای اعلام کرد در مورد دیگو بزرگ نمایی شده و او بازیکنی چاق است؛ این مصاحبه خیلی به مارادونا برخورد و جواب گاتی را با 4 گل در دیدار با بوکا داد تا گاتی را برای همیشه سر جایش نشانده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دیگو مارادونا این واقعه را در کتاب زندگینامه اش، ال دیگو، با همان زبان خودمانی و دوست داشتنی اش تعریف می کند که می خوانید:

یک درگیری معروف هم با دروازه‌بان بوکا هاگو ال‌لوگو گاتی داشتم. اواخر اکتبر بود و وضعیت لیگ ناسیونال داشت مشخص می‌شد. گاتی با روزنامه سانتافه، که یک رسانه ملی بود و خواننده‌های زیادی داشت، مصاحبه‌ای انجام داده بود. آن مصاحبه روز شنبه یعنی یک روز قبل از بازی برابر بوکا منتشر شد. گاتی گفته بود بازیکن خوبی هستم‌، اما رسانه‌ها بزرگنمایی انجام داده‌اند. همین‌طور گفته بود چاقم یا دارم چاق می‌شوم. عصبانی شده بودم چون بالاخره‌ شانسی برای انجام یک بازی مهم داشتم و حالا چنین مصاحبه‌ای علیه‌ام انجام داده بود.

چهارشنبه با یونیون در سانتافه بازی کرده بودیم و روز بعد، در یک بازی دوستانه با سن جوستو روبرو شده بودیم. اگر یکشنبه بوکا را می‌بردیم به فینال می‌رسیدیم. به هر شکلی که می‌توانستم جواب او را دادم. به یک خبرنگار گفتم: «به نظرم دروازه‌بان بزرگی بوده، ‌اما حالا دیگه کسی نیست. گل‌های احمقانه ای خورده و برای همین، چیزهایی علیه من و ال‌پاتو فیلول گفته!»؛ گفته بود فیلول توپ‌ها را می‌گیرد چون خوش‌شانس است. در واقع از حرف‌های گاتی جا خورده بودم چون فکر می‌کردم رابطه خوبی با هم داریم. در جریان یکی دیگر از بازی‌های آرژانتینیوس و بوکا، از خبرنگاران خواسته بودیم عکسی از ما دو نفر کنار هم بگیرند و عکس جالبی بود. مشکلی نداشتیم، ‌اما گاتی عصبانی‌ام کرده بود. با توجه به‌ اینکه خورخه سیترزپیلر فهمیده بود هرچه عصبانی‌تر باشم بهتر بازی می‌کنم، بیشتر تحریکم می‌کرد. آن روز گفت: «دو گل بهش می‌زنی و به قائله خاتمه می‌دی.» گفتم: «نه خورخه. دو گل نه. باید چهار گل بزنم.»

پیش از بازی هوگو سراغم آامد و گفت آن چیزها را نگفته بوده است. گفت به نظر او، من فوق‌العاده هستم، ‌اما دیگر اهمیتی نداشت. تنها می‌خواستم قولم به خورخه را عملی کنم. در پایان، چهار گل به او زدم. در گل اول، توپ را از چپ گرفتم و در مرکز محوطه جریمه با پشت پای چپ ضربه‌ای زدم که به بازوی هوگو آلوز برخورد کرد. پنالتی را به آرامی ‌به سمت راست گاتی زدم در حالی که به چپ رفته بود. مرتبه دوم، از راست جلو رفتم. چهار یا پنج متر‌مانده به نقطه کرنر، آن را به سمت مرکز انداختم که روگری رویم خطا کرد و مدافعان‌شان از کوره در رفتند. از فرصت استفاده کردم و بلافاضله ضربه شروع مجدد را زدم. توپ به گوشه سمت راست دروازه رفت. برای گل سوم، پاسکولی توپ را در گوشه زمین در اختیار داشت. پاس بی‌نقصی به من در گوشه محوطه جریمه داد. با سینه، آن را مهار کردم و کمی‌به سمت راست متمایل شدم. وقتی گاتی بیرون آمد، توپ را به آرامی‌ از روی سر او با داخل پا عبور دادم و به گوشه مخالف فرستادم. برای گل آخر، با پاسکولی یک‌و‌دو کردم. به وسط رفتم و آبل آلوز از پشت رویم خطا کرد. فکر می‌کردم در محوطه جریمه هستم، ‌اما داور اعتقاد داشت خطا پشت محوطه بوده است. ویدال مقال گاتی ‌ایستاده بود و از سوی دیگر هوگو آلوز کنار تیرک بود. محکم به توپ ضربه زدم. به همان ‌جایی رفت که گاتی ‌ایستاده بود و از روی او رد شد.

به بهترین شکل جواب گاتی را دادم. همین‌طور چیزی بزرگ برای آرژانتینیوس کسب کردم: به یک چهارم نهایی مسابقات رسیدیم. همین‌طور هواداران بوکا برای اولین بار نام من را صدا زدند: مارادوووو، مارادووو! لحظاتی بسیار احساسی بود. همان هوادارانی بودند که سال‌های بعد شعر مرا می‌خواندند: «بگذارید او بماند، بگذارید او بماند!» چیزی بسیار مخصوص بین ما شروع شده بود. عشق،‌ این نام آن است. پس از بازی، تمام خانواده را به ‌ایالات متحده بردم، به دیزنی‌لند؛ از فیوریتو تا دیزنی‌لند در طی چهار سال!

همچنین می توانید عکس هایی از این بازی را به طور اختصاصی از سوی طرفداری آماده شده را به شرح زیر مشاهده کنید:

 

ویدیوی جالبی از خلاصه این مسابقه هم وجود دارد که می توانید در ادامه آن را تماشا کنید:

 

 

اخبار داغ 

ماموریت زشت خانم رقصنده تتلو در کنسرت ! / بی غیرتی تماشاچیان ! + فیلم استقلال و پرسپولیس در آستانه حذف از آسیا / سپاهان تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان نام اصلی پرسپولیس، پرسه پولیس بود 0 گل و 0 پاس گل در 5 بازی؛ بدترین شروع دوران حرفه ای لیونل مسی در رقابت های لیگ پست رونالدو در مورد دو قلوهای جدید خود، رکورد تعداد لایک در اینستاگرام را شکست

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۶۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز انتقام‌ برای ستاره دورتموند: صداتون نمی‌آد! (عکس)‏

به گزارش "ورزش سه"، دورتموند امروز در یک دیدار حساس برای ‏کسب سهمیه چمپیونزلیگ به مصاف لایپزیش رفته است. ‏

با اینکه بازی تا اوایل نیمه دوم به ضرر دورتموند پیش رفته اما ‏جیدون سانچو در حال حاضر خوشحال‌ترین بازیکن این است. ستاره ‏انگلیسی بعد از مدت‌ها مواجه بودن با انتقادهای شدید موفق شد ‏مقابل لایپزیش گل اول تیمش را به زیباترین شکل ممکن به ثمر ‏برساند. ‏

درحالیکه 20 دقیقه از بازی می‌گذشت یولیان برانت بازی را به زیبایی ‏از مرکز زمین به جناح راست عوض کرد. وولف ارسالی بلند به تیر دوم ‏داشت و از این لحظه به بعد نوبت هنرنمایی سانچو بود. دفاع ‏لایپزیش در دفع توپ اشتباه کرد تا توپ به سانچو برسد. او توپ را ‏روی پای راست خود آورد و با شوتی استثنایی به گوشه بالای دروازه ‏یکی از زیباترین گل‌های این هفته را به ثمر رساند.‏

سانچو بیشتر از هر چیز از این خوشحال بود که توانسته جواب ‏انتقادها را بدهد. او در زمان شادی بعد از گلش دست‌ها را روی گوش ‏خود گرفت تا به منتقدان پیامی روشن بدهد: حالا دیدید! صدایتان را ‏نمی‌شنوم!‏

دیگر خبرها

  • روز انتقام‌ برای ستاره دورتموند: صداتون نمی‌آد! (عکس)‏
  • شب فراموش نشدنی اراکی‌ها با ۱۹ گل تاریخی
  • استراحت علیرضا حقیقی بعد از ۲۵ بازی
  • اوسمار به پرسپولیسی‌ها: رو پا بایستید، فراموش کنید!
  • انتقام تراکتور از سبز پوشان اصفهان
  • پرسپولیس ِ بانکی حذف شد! ۴ چنگ گربه‌سیاه اراکی برصورت سرخ‌ها / کامبک‌هایی که اوسمار فراموش نمی‌کند
  • انتقام تراکتور از ذوب آهن و صعود در جام حذفی با ضربات پنالتی
  • تراکتور از ذوب آهن انتقام گرفت/ صعود سرخ های تبریز به یک چهارم
  • تراکتور از ذوب‌آهن انتقام گرفت
  • فامیل مارادونا رکورد باشگاه آمریکایی را شکست!‏