Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم عضو هیئت امنای کمیته امداد بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت عظیم فقاهتی و پژوهشی حوزه‌های علمیه برای محرومیت زدایی و بهبود شیوه‌های مبارزه با فقر در کشور تأکید کرد.

به گزارش ایسنا حمیدرضا ترقی، در جمع امدادگران استان قم بیان کرد: هیچ مکتبی به اندازه اسلام برای مبارزه با فقر راهکار ارائه نکرده‌است، لذا کمیته امداد برای رفع موانع محرومیت زدایی و بهبود شیوه‌های مبارزه با فقر باید بیشتر از گذشته از ظرفیت عظیم فقهی، پژوهشی و تحقیقاتی حوزه‌های علمیه بهره‌مند شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نقش دشمنان اسلام و انقلاب در جلوگیری از پیاده شدن اقتصاد اسلامی در کشور را از مسائل عمده افزایش تعداد نیازمندان در کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر در طول این سال‌ها، رهنمودها و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، دقیق و کامل اجرا می‌شد مردم طعم شیرین عدالت را می چشیدند.

ترقی بااشاره به عقب ماندگی‌های فرهنگی و اقتصادی کشور طی سال‌های گذشته اظهار کرد: در چهل سال گذشته به دلیل هجمه‌های همه جانبه دشمنان در همه ابعاد از جمله تحمیل جنگ هشت ساله و تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، متاسفانه رفع فقر و محرومیت به خوبی میسر نشده که زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

عضو هیئت امنای کمیته امداد، به اخلاص و ایمان امدادگران این نهاد در سراسر کشور اشاره و تصریح کرد: کار کمیته امداد با دستگاه‌های دیگر متفاوت است و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هم برای آن جایگاه والایی قائل شده‌است.

وی با اشاره به فاصله طبقاتی ایجاد شده در جامعه خواستار ایجاد عدالت بیشتر در جامعه شد و عنوان کرد: باید یارانه‌ها در مسیر درست و هدفمند در بین افراد نیازمند جامعه توزیع شود و در همه طرح‌ها و برنامه‌های محرومیت‌زدایی کشور، پیوست عدالت ملموس باشد.

عضو هیئت امنای کمیته امداد، خواستار کیفی شدن فعالیت‌های این نهاد شد و تصریح کرد: در کنار افزایش تعداد مراکز نیکوکاری در سطح کشور باید تمرکز روی تخصصی کردن مراکز نیکوکاری نیز افزایش پیدا کند.

ترقی استفاده نادرست از ظرفیت های عظیم کشور، موازی کاری‌ها و هدررفت منابع کشور را از دیگر عوامل پَسرفت اقتصادی و افزایش فقر در کشور برشمرد و گفت: برای برون رفت از این شرایط و رفع فقر فرهنگی و اقتصادی در کشور باید روش های کار تغییر و عدالت در بین سطوح مختلف جامعه ملموس‌تر ظاهر شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی حوزه علميه محرومیت زدایی کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۶۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب‌اله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: طی ۱۲ ماه سال ۱۴۰۲ در مجموع ۲۰ هزار و ۹۲۵ میلیارد تومان در حوزه مشارکت‌های مردمی جذب شد که از این میزان، ۲۶۹۹ میلیارد تومان آن مربوط به زکوات، ۴۵۷۲ میلیارد آن مربوط به اکرام و ایتام و ۹۳۱ میلیارد تومان آن مربوط به صدقات است.

وی افزود: حدود ۱۲۰ درصد برنامه عملیاتی طی سال گذشته در معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد محقق شده است.

به گفته آسوده، میزان مشارکت‌های مردمی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته با رشد ۲۶ درصدی همراه بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: صدقات جمع‌آوری شده در کمیته امداد در امور معیشتی، تامین جهیزیه و لوازم ضروری زندگی، امور تحصیلی و درمان خانواده‌های تحت حمایت هزینه می‌شود.

کد خبر 6093169

دیگر خبرها

  • جزئیات جایزه ملی جوانی جمعیت تشریح شد؛ ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها
  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم
  • افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی