Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرم در دیدار مدیران دستگاه‌های استانی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی با وی، ضمن قدردانی از تلاش‌ها و خدمات آنان، اظهار داشت: اصلی‌ترین اولویت کشور مسأله اقتصاد است و دستگاه‌های مسئول در این حوزه نقش پیشران دارند.

 وی، وضعیت منابع و فضای کسب‌وکار را از مهم‌ترین مشکلات کنونی کشور دانست و گفت: هرگونه گشایش و اتفاق مبارکی در حوزه منابع، تولید و کسب‌وکار، در گرو اهتمام جدی دستگاه‌های مسئول برای شناسایی و رفع موانع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
خرم با اشاره به اینکه بخش خصوصی، منابع و علاقه کافی برای سرمایه‌گذاری در استان را دارد، افزود: برای جذب سرمایه بخش خصوصی و ترغیب سرمایه‌گذاران به حضور در استان، باید عوامل نگرانی آنها را رفع کنیم.
 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش مهم بانک‌ها در تأمین منابع بخش تولید، اظهار داشت: بانک‌ها باید در حوزه تأمین مالی و جلوگیری از خروج منابع از استان به صورت جدی فعال باشند.
 
وی درخصوص مصوبه دولت برای شناسایی و فروش اموال و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی نیز گفت: کارگروه استانی این موضوع با هماهنگی و مسئولیت معاونت عمرانی و معاونت اقتصادی استانداری، در مهلت قانونی نسبت به شناسایی اموال و املاک مازاد اقدام کند.
 
وی همچنین با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر استفاده از ظرفیت‌های مرزی استان برای توسعه ارتباطات با کشورهای همسایه، بازگشایی گمرک خداآفرین را ضروری دانست و پیگیری مسئولان امر برای تحقق این موضوع را خواستار شد.
 
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی و مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی (امور مالیاتی، ناظر گمرکات، خزانه معین، بورس منطقه‌ای، جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، شورای هماهنگی بانک‌ها و شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه) هم درخصوص آخرین وضعیت حوزه کاری خود به ارائه گزارش پرداختند.
  اصغر عباس‌زاده، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان درخصوص مصوبه مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولت، گفت: در سال گذشته، ۳۰۵ فقره از اموال و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان شناسایی شد که ۲۴۰ فقره قابل مولدسازی تشخیص داده شد.
 
وی افزود: امسال هم 61 فقره از این اموال شناسایی شده، اما نیازمند همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی هستیم.
 
عباس‌زاده خاطرنشان کرد: عواید حاصل از فروش اموال و املاک مازاد، طبق مصوبه دولت به خود استان و دستگاه مربوطه اختصاص می‌یابد و فرصت خوبی برای تأمین منابع مورد نیاز دستگاه‌های استانی است.
 

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: بخش خصوصی آذربایجان شرقی شناسایی دستگاه های اجرایی عابدین خرم امور مالیاتی ناظر گمرکات خزانه معین بورس منطقه ای اموال تملیکی امور اقتصادی و دارایی اموال و املاک مازاد دستگاه های اجرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۶۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد

کارشناس بازارهای مالی گفت: در معاملات چند روز پیش شاهد بودیم که حجم زیادی از نقدینگی وارد بازار سرمایه شد که این موضوع نشان می دهد هیجانات سیاسی فروکش کرده و اکنون بهترین بازار برای سرمایه گذاری بازار سرمایه است. - اخبار اقتصادی -

علی حیدری کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره وضعیت بازارهای مالی در روزهای اخیر گفت: نوسان نرخ ارزی که در هفته های گذشته شاهد آن بودیم ناشی از تشدید هیجانات سیاسی و امنیتی بود و تغییری در بنیادهای اقتصاد ایران روی نداده است.

بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/ خبری از افزایش قیمت دلار نیست

وی گفت: بنیاد اقتصاد ایران نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته است، به عنوان نمونه میزان صادرات نفت ایران به قبل از تحریم ها برگشته است و هم‌زمان قیمت این طلای سیاه نیز روند صعودی را طی کرده است، این عوامل نشان می دهد که با گذشت زمان درآمدهای ارزی کشور افزایش یافته و در آینده نیز بیشتر خواهد شد.

این کارشناس بازار ارز اظهار کرد: همچنین رشد اقتصادی و رشد سرمایه‌گذاری در وضعیت مطلوبی قرار دارد، این عوامل موجب شده تا امیدها به ادامه بهبود وضعیت اقتصادی بیشتر شود، در نتیجه همه این عوامل نشان می دهد که افزایش نرخ ارز توجیه اقتصادی ندارد.

وی اضافه کرد: حال که بحران های سیاسی امنیتی و نظامی کاهش یافته است، شاهد روند کاهشی نرخ ارز هستیم.

این تحلیل گر اقتصادی تصریح کرد: در معاملات چند روز پیش شاهد بودیم که حجم زیادی از نقدینگی وارد بازار سرمایه شد که این موضوع نشان می دهد هیجانات سیاسی فروکش کرده است و اکنون بهترین بازار برای سرمایه گذاری بازار سرمایه است.

حیدری در پایان تاکید کرد: در این شرایط بازار ارز و طلا روند نزولی را طی خواهند کرد و بازار سرمایه که دچار عقب ماندگی زیادی بوده و اکنون بسیار جذاب شده، نقدینگی را به سمت خود جذب می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • املاک مازاد دستگاه‌ها باید شناسایی و معرفی شوند
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو