Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@10:12:07 GMT

با خواص گوشت شتر آشنا شوید!

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۳۷۰۰۹

با خواص گوشت شتر آشنا شوید!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ شتر حیوان پستاندار است و دارای پاهای دراز و برآمدگی در پشت آن است. دو نوع شتر وجود دارد. شترهای درومداری و شترهای باکترین.شترهای درومداری دارای یک کوهان و شترهای باکترین دارای دو کوهان می باشند. شترها همچنین به عنوان کشتی های بیابان شناخته می شوند زیرا می توانند بدون نوشیدن آب به مدت طولانی زندگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متوسط عمر یک شتر 30 تا 50 سال است. در صورت کمبود غذا و آب چربی های شتر می توانند چربی هایی را که در بیابان استفاده می کنند، را در کوهان های خود ذخیره کنند.

شترها منبع عالی شیر و گوشت هستند. گوشت شتر منبع غنی از ویتامین ها، مواد معدنی (سدیم، پتاسیم، آهن، مس، روی و منیزیم)، پروتئین ها و ایمونوگلوبولین ها است. شیر شتر حاوی ویتامین C بیشتری نسبت به شیر گاو است. شیر شتر دارای چربی کم و لاکتوز است. برای تهیه بستنی، پنیر و کره می توان از شیر شتر استفاده کرد.

گوشت شتر

شتر منبع خوبی از گوشت است و گوشت شتر به دلیل مقدار زیاد مواد مغذی موجود در آن مشهور است. گوشت شتر نسبت به سایر گوشت های قرمز چربی کمتری دارد. گوشت شتر به طور عمده در مناطقی از جمله عربستان سعودی، مصر، سوریه، لیبی، سودان، اتیوپی، قزاقستان و سومالی خورده می شود اما این ماده را باید در همه نقاط جهان مصرف کرد زیرا سرشار از مواد معدنی، پروتئین و ویتامین ها است.

کالری گوشت شتر

فواید و مزایای گوشت شتر

سرشار از پروتئین

گوشت شتر غنی از پروتئین است و دارای کلسترول کمی می باشد. افراد مبتلا به دیابت و کلسترول بالا می توانند از گوشت شتر استفاده کنند زیرا این گوشت برای آنها بسیار مفید است. سطح کلسترول موجود در گوشت شتر حتی نسبت به گوشت گاو، بز، شتر مرغ و طیور نیز پایین تر است. بنابراین گوشت شتر به دلیل داشتن چربی کم و کلسترول پایین می تواند به عنوان جایگزین گوشت گاو مخصوصا برای افراد کهنسال استفاده شود.

بهبود درد مفاصل

گوشت شتر مملو از کلسیم و فسفر می باشد از این رو برای افرادی که از درد مفاصل رنج می برند بسیار مفید و اثر بخش می باشد.

مناسب برای دستگاه گوارش

ویژگی های منحصر به فردی مانند خاصیت طعم دهندگی و معطری که گوشت شتر دارد سبب می شود تا مصرف آن ترشح شیره معده را افزایش داده و قدرت جذب آن را بالا ببرد.

خواص گوشت شتر

پیشگیری از سرطان

گوشت شتر نقش حیاتی در پیشگیری از سرطان دارد. گوشت شتر حاوی لینولئیک اسید چرب غیر اشباع است این اسید چرب از تعامل با سایر اسیدهای چرب اشباع نشده جلوگیری می کند و منجر به پیشگیری از سرطان می شود. گوشت شتر دارای انرژی مناسب برای سلول های عصبی است تا از این انرژی برای رفع خستگی مغز، فرسودگی و درد عصبی استفاده کنند.

سرشار از ویتامین ها

گوشت شتر سرشار از ویتامین هایی مانند ویتامین A و ویتامین B است که باعث حفظ سلامت پوست و سلول های غشای مخاطی انسان می شود. همچنین سیستم ایمنی بدن را به مبارزه با عفونت های خارجی برمی انگیزد. عملکرد دیگر ویتامین A این است که مانند آنتی اکسیدانی عمل می کند و از سلول ها در برابر سرطان و سایر بیماری ها محافظت می کند. در بدن انسان، ویتامین B برای تبدیل گلوکز به انرژی مورد نیاز است. همچنین برای عملکرد اساسی سیستم عصبی ضروری است و کمبود آن می تواند منجر به استرس، اضطراب و افسردگی شود. بنابراین گوشت شتر منبع عالی ویتامین B است.

سرشار از آهن

گوشت شتر منبع غنی آهن می باشد. آهن یکی از مواد بنیادی مربوط به هموگلوبین خون می باشد که خطر ریسک ابتلا به کم خونی را کاهش می دهد. به همین دلیل به افراد مبتلا به کم خونی سفارش می شود حتما مصرف این گوشت را در لیست تغذیه خود قرار دهند.

فاقد مواد هورمونی

یکی ارزشمند ترین خاصیت گوشت شتر بدون هورمون بودن آن است زیرا این حیوان اغلب در طبیعت بوده و مراکز پرورش آن بسیار محدود می باشد.

جلوگیری از بیماری های قلبی

تمام گوشت های قرمز حاوی مقدار زیادی چربی هستند و دریافت این چربی ها در بدن باعث بروز بسیاری از بیماری های قلبی عروقی از جمله بیماری های قلبی و فشار خون بالا می شود. همانطور که می دانیم گوشت شتر چربی های کمتری دارد، بنابراین خطر ابتلا به بیماری های قلبی و بیماری هایی مانند چاقی و سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

تقویت بدن

اگر به دنبال یک ماده غذایی غنی و پر کالری می گردید مصرف گوشت شتر به شما توصیه می شود چرا که علیرغم مضرات کم دارای کالری بسیار زیادی می باشد.

خواص گوشت شتر برای قوای جنسی

از زمان های بسیار قدیم و در طب سنتی برای بر طرف نمودن ضعف قوای جنسی، مصرف گوشت شتر توصیه می شده است زیرا روی موجود در آن موجب تقویت قوای جنسی می شود.

درمان بسیاری از بیماری ها

گوشت شتر در درمان بیماری های مختلف مفید است که عبارتند از :

گوشت شتر می تواند تب فصلی، درد سیاتیک و درد شانه را درمان کند.

سوپ گوشت شتر می تواند موجب درمان کدر شدن قرنیه و تقویت بینایی شود.

از چربی شتر برای کاهش درد بواسیر استفاده می شود.

از چربی موجود در گوشت شتر می توان برای از بین بردن کرم استفاده کرد.

ریه های خشک شتر می توانند آسم را به ویژه در صورت مصرف با عسل درمان کند.

کاهش وزن

همچنین گوشت شتر به کاهش وزن کمک می کند. مطالعات نشان داده اند که گوشت شتر به دلیل داشتن چربی کم از سایر گوشت ها بهتر است، بنابراین مصرف گوشت شتر برای کاهش وزن سالم و مفید است.

درمان سرفه

همانطور که می دانیم سرفه بسیار نگران کننده است و ما را در فعالیت های روزمره با مشکل مواجه می کند. سرفه باعث می شود گلوی ما دچار درد و خارش شود. برای کنترل سرفه، کبد شتر را سرخ کرده و با خیساندن آن با آب داغ، مایعی تهیه کنید. با نوشیدن این مایع به مدت 3 بار در روز گلوی شما خوب می شود.

طعم خوب

طمع خوب گوشت شتر مورد علاقه بسیاری از مردم به ویژه برای جهان عرب است. بسیاری از رستوران ها در ابوظبی، دبی و ریاض غذاهای تهیه شده توسط گوشت شتر را به دلیل طعم خوشمزه آن، سرو می کنند.

خواص گوشت شتر در بارداری

وجود انواع ویتامین ها بویژه ویتامین B، فسفر و کلسیم در گوشت شتر در رشد جنین مؤثر و مفید می باشد.

ترکیبات موجود در گوشت شتر از بسیاری از اختلالات رشد جنین جلوگیری می کند.

مصرف این گوشت قرمز از زایمان زودرس جلوگیری می کند.

کالری فوق العاده ای که در گوشت شتر وجود دارد برای بانوان شیرده بسیار مفید می باشد.

فواید گوشت شتر برای کودکان

چنانچه در ابتدای این بخش از سلامت گفته شد به دلیل داشتن کالری فراوان ، مصرف گوشت شتر برای کودکان بویژه کودکان دارای تحرک بالا توصیه می شود.

در سنین رشد کودکان به سبب دارا بودن کلسیم و فسفر بالا مناسب است.

برای کودکانی که هنوز قادر به حرکت نیستند بهتر است از روغن قلم شتر استفاده گردد.

دلیل سالم بودن گوشت شتر برای ما

دلایل زیادی ثابت می کند که گوشت شتر برای ما بسیار سالم است . وجود برخی از مواد غذایی گوشت شتر مانند پروتئین نسبت به انواع دیگر ، آن را منحصر به فرد می کند.

گوشت شتر حاوی چربی و کلسترول کم است، بنابراین برای ما بسیار سالم است.

گوشت شتر حاوی ویتامین های زیادی است،،این ماده غذایی چند ویتامینه برای ماهیچه های ما بسیار مناسب است.

گوشت شتر اسیدهای آمینه اساسی مورد نیاز بدن ما را تأمین می کند. این ماده حاوی اسیدهای آمینه مانند met، Val، Trp، his، ile و leu است.

جویدن گوشت شتر بسیار آسان است و به همین دلیل برای افراد مسن مناسب است.

گوشت شتر آبدار است بنابراین می توان آن را در سوپ ها اضافه کرد تا عطر و طعم آن را افزایش دهد.

خواص گوشت شتر

نمودار تغذیه ای گوشت شتر

اگر 1 کیلوگرم گوشت شتر مصرف کنیم، مواد مغذی موجود در آن به این شرح است.

مقدار مواد مغذی گوشت شتر

    کالری :1000

    کربوهیدرات:0٪

    چربی :9 گرم

    پروتئین :213 گرم

ارزش غذایی موجود در گوشت شتر کمی بیشتر از سایر گوشت هاست و در این بین گوشت شتر جوان بهتر است ، بنابراین باید در سراسر جهان در کنار گوسفند، بز و گوشت گاو به بازار عرضه شود. علاوه بر این، گوشت شتر برای بسیاری از بیماری های مهلک از جمله فشار خون، بیماری قلبی و سرطان اثرات درمانی زیادی دارد، بنابراین باید بدون توجه به ارزش های فرهنگی آن، بیشتر در زندگی روزانه ما استفاده شود.

مضرات گوشت شتر

در بین اجزای شتر، کوهان آن دارای چربی زیادی می باشد به همین علت مصرف آن برای افراد دارای امراض قلبی و عروقی و کهنسال توصیه نمی گردد.

پربیننده ترین در عرض ۱۱ دقیقه با چربی شکم خداحافظی کنید! رنگ‌ بندی جدید کرونایی کشور ماجرای قرمز شدن نقشه کرونایی کشور ایجاد ایمنی ۷۰ تا ۹۰ درصدی با تزریق واکسن کرونا مثلث مرگ در بدن انسان چیست؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: گوشت شتر بیماری های قلبی خواص گوشت شتر مصرف گوشت شتر گوشت شتر بیماری ها گوشت شتر گوشت شتر برای افراد ویتامین ها ویتامین B شتر حاوی برای ما گوشت ها چربی ها چربی کم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۷۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با 7 بمب منیزیم آشنا شوید

منیزیم در انواع غذاهای غنی از مواد مغذی از جمله غلات کامل، مغزها، دانه‌ها، حبوبات و چندین میوه و سبزیجات یافت می‌شود. منیزیم یک ماده معدنی بسیار مهم است که در صدها واکنش شیمیایی در بدن نقش دارد و به شما کمک می‌کند تا سلامتی خود را حفظ کنید.

به گزارش مثبت سبز، شما به راحتی می‌توانید نیازهای روزانه خود را با خوردن غذاهای سرشار از منیزیم تامین کنید. البته چنانچه با دریافت کافی این ماده معدنی از غذا مشکل دارید، می‌توانید با قرص منیزیم از دریافت کافی آن اطمینان حاصل کنید. در این مقاله 7 بمب منیزیم را به شما معرفی می‌کنیم.

شکلات تلخ، منبع منیزیم

شکلات تلخ غنی از منیزیم است و در هر 10 گرم، 23.2 میلی گرم منیزیم دارد. همچنین سرشار از آهن، مس و منگنز و حاوی فیبر پری بیوتیک است که می‌تواند به تغذیه باکتری‌های مفید روده کمک کند. علاوه بر این، شکلات تلخ به ویژه برای سلامت قلب مفید است، زیرا حاوی فلاونول‌ها است که ترکیبات آنتی اکسیدانی قوی هستند که از اکسید شدن کلسترول بد (LDL) و چسبیدن آن به سلول‌هایی که رگ‌های شما را پوشانده‌اند، جلوگیری می‌کنند. برای بهره‌مندی بیشتر از فواید شکلات تلخ، سراغ شکلات‌های بالای 70% بروید.

آووکادو، بمب منیزیم

آووکادو یک میوه فوق العاده مغذی و منبع مناسب منیزیم است. یک آووکادوی متوسط ​​58 میلی گرم منیزیم دارد. آووکادو همچنین سرشار از پتاسیم، ویتامین‌های گروه B و ویتامین K است.

به علاوه، برخلاف اکثر میوه‌ها، دارای چربی بالایی به خصوص چربی‌های غیراشباع مفید برای سلامت قلب است. همچنین، آووکادو منبع عالی فیبر است. در واقع، بیشتر کربوهیدرات‌های موجود در آووکادو از فیبر به دست می‌آید که باعث می‌شود کربوهیدرات‌های قابل هضم آن بسیار کم باشد.

طبق تحقیقات خوردن آووکادو می‌تواند التهاب را کاهش دهد، سطح کلسترول را بهبود بخشد و احساس سیری بعد از غذا را افزایش دهد.

آجیل

آجیل‌ها به ویژه بادام و بادام هندی سرشار از منیزیم هستند. به عنوان مثال، 10 گرم بادام هندی حاوی تقریبا 27 میلی گرم منیزیم است. اکثر آجیل‌ها همچنین منبع خوبی از فیبر و چربی غیراشباع هستند و نشان داده شده است که سطح قند خون و کلسترول را در افراد مبتلا به دیابت بهبود می‌بخشند. علاوه بر این، آجیل‌ها ضد التهاب و برای سلامت قلب مفید هستند و وقتی به عنوان میان وعده مصرف شوند، می‌توانند اشتها را کاهش دهند.

دانه‌ها

بسیاری از انواع دانه‌ها از جمله تخم کتان، تخم کدو تنبل و دانه چیا حاوی مقادیر زیادی منیزیم هستند. تخمه کدو تنبل در هر 10 گرم حاوی 60 میلی گرم منیزیم است. به علاوه، دانه‌ها سرشار از آهن، چربی غیراشباع و اسیدهای چرب امگا 3 هستند.

علاوه بر این، دانه‌ها دارای فیبر بسیار بالایی هستند. در واقع، تقریباً نیمی ‌از کربوهیدرات‌های موجود در بیشتر دانه‌ها از فیبر می‌آیند. آن‌ها همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌هایی هستند که از سلول‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد مضر تولید شده در طول متابولیسم محافظت می‌کنند. همچنین نشان داده شده است که دانه کتان سطح کلسترول را کاهش می‌دهد و ممکن است در برابر سرطان سینه فوایدی داشته باشد.

حبوبات

حبوبات خانواده ای از گیاهان با مواد مغذی متراکم و شامل عدس، لوبیا، نخود، نخود فرنگی و سویا هستند. حبوبات از نظر مواد مغذی مختلف بسیار غنی هستند. به عنوان مثال، یک پیمانه (172 گرم) لوبیا سیاه پخته شده حاوی 120 میلی گرم منیزیم است.

حبوبات همچنین سرشار از پتاسیم و آهن و منبع اصلی پروتئین برای گیاهخواران هستند. از آنجایی که حبوبات سرشار از فیبر و دارای شاخص گلیسمی‌ (GI) پایین هستند، ممکن است به کاهش سطح کلسترول، بهبود کنترل قند خون و کاهش احتمال ابتلا به بیماری قلبی کمک کنند.

غلات کامل

غلات کامل مانند گندم، جو دوسر و جو و همچنین شبه غلات مانند گندم سیاه و کینوا، منابع عالی بسیاری از مواد مغذی از جمله منیزیم هستند. بسیاری از غلات کامل نیز دارای ویتامین B، سلنیوم، منگنز و فیبر هستند.

ماهی‌های چرب، منبع منیزیم

ماهی‌ها، به خصوص ماهی‌های چرب، سرشار از منیزیم هستند. این ماهی‌ها شامل ماهی قزل آلا، ماهی خال مخالی و ‌هالیبوت هستند. در واقع، 100 گرم ماهی سالمون پخته شده 30 میلی گرم منیزیم و همچنین 22 گرم پروتئین با کیفیت بالا را فراهم می‌کند.

علاوه بر این، ماهی سرشار از پتاسیم، سلنیوم، ویتامین‌های گروه B و سایر مواد مغذی دیگر است. مصرف زیاد ماهی‌های چرب با کاهش احتمال ابتلا به چندین بیماری مزمن از جمله بیماری قلبی مرتبط است.

سخن پایانی

 منیزیم یک ماده معدنی مهم است که ممکن است در رژیم غذایی روزانه خود به اندازه کافی از آن استفاده نکنید. خوشبختانه غذاهای مغذی زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما در رفع نیازهایتان کمک کنند.

حتماً به تنوع رژیم غذایی خود توجه کنید تا هر روز شامل برخی از غذاهای ذکر شده در بالا باشد تا دریافت منیزیم و بسیاری از مواد مغذی مهم دیگر را افزایش دهید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • با 7 بمب منیزیم آشنا شوید
  • ویتامینی که چربی کبدچرب را دفع می‌کند
  • (عکس) یک اورانگوتان زخمی با گیاه دارویی خود را درمان کرد!
  • خواص روغن اسطوخودوس (فیلم)
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • این دو نوشیدنی چربی‌های شکمتان را ذوب می‌کنند
  • این ویتامین چربی کبد را دفع می‌کند | روش‌های کاربردی برای تقویت سلامت کبد
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • با سریع ترین روش های کاهش وزن آشنا شوید
  • تفاوت میلگرد A2 و A3 + نحوه تشخیص آن‌ها