Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار خرم آباد با اشاره به ماجرای شخم زدن یک کوچه در خرم‌آباد گفت: ماجرا مربوط به یک ملک در حریم تپه باستانی موسوم به تپه ماسور است. بین میراث فرهنگی و مالک توافقی حاصل نشده که این ملک در تملک میراث فرهنگی قرار بگیرد؛ حال این ملک جزو حریم آثار باستانی محسوب می‌شود. خبرگزاری میزان- جعفر طولابی در گفت‌وگویی تلویزیونی، با اشاره به ماجرای شخم زدن یک کوچه در خرم‌آباد گفت: ماجرا مربوط به یک ملک در حریم تپه باستانی موسوم به تپه ماسور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی افزود: بین میراث فرهنگی و مالک توافقی حاصل نشده که این ملک در تملک میراث فرهنگی قرار بگیرد؛ حال این ملک جزو حریم آثار باستانی محسوب می‌شود.   فرماندار خرم‌آباد خاطرنشان کرد: این ملک در ابتدای یک کوچه ۸ متری واقع شده است، در سال‌های گذشته ساکنان کوچه متقاضی تردد در آن مسیر می‌شوند و بر اساس تقاضای ساکنان محل، شهرداری هم به صورت موقت با هماهنگی مالک، مسیر را به خاطر سهولت تردد مردم آن منطقه، آسفالت می‌کند.

طولابی گفت: از این موضوع چند سالی می‌گذرد و مالک بین شهرداری و میراث فرهنگی بلاتکلیف مانده است، نهایتاً میراث فرهنگی مکاتباتی با شهرداری دارند که این ملک در حریم باستانی تپه ماسور قرار دارد و شهرداری باید این ملک را به حالت اولیه برگرداند.    وی بیان کرد: این مطالبه توسط خود مالک به شهرداری ابلاغ می‌شود و بناست بین شهرداری و میراث فرهنگی که هماهنگی‌های لازم صورت بگیرد. مالک از این فرصت استفاده می‌کند و در ۲ روز گذشته اقدام به تخریب آسفالت محدوده ملک خود می‌کند که بازتابی هم به دنبال داشت.

فرماندار خرم‌آباد عنوان کرد: متعاقب این موضوع پیگیری‌های لازم از طریق دفتر حقوقی و بازرسی استانداری، فرمانداری، دادستانی و سازمان بازرسی صورت گرفت و موضوع تحت بررسی است.

طولابی یادآور شد: امروز جلسه‌ای در دفتر حقوقی استانداری با حضور مسئولان شهرداری و میراث فرهنگی و مالک تشکیل و تصمیماتی گرفته شد تا این ملک تعیین تکلیف شود؛ حال یا از طریق میراث فرهنگی تملک و یا حقوق مالک پرداخت شود. 

وی  با اشاره به اینکه بناست توسط میراث فرهنگی یک بازنگری در حریم آثار باستانی صورت بگیرد، توضیح داد: کار خلافی که مالک انجام داده در جای خود قابل پیگیری و از طریق مراجع ذیربط در دست بررسی است، زیرا بحث تضییع حقوق بیت‌المال نیز محسوب می‌شود.   بیشتر بخوانید:  نماینده مجلس: حیف و میل ناشی از یارانه‌های پنهان و ارز ترجیحی بیشتر از کسری ‎بودجه است   انتهای پیام/  برچسب ها: جعفر طولابی فرماندار خرم آباد میراث فرهنگی تپه ماسور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جعفر طولابی فرماندار خرم آباد میراث فرهنگی تپه ماسور فرماندار خرم آباد میراث فرهنگی تپه ماسور یک کوچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۷۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • شیراز میراث‌دار فرهنگ غنی و شهر انسان‌های معتدل است
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را گزارش بدهند
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را در خراسان رضوی گزارش دهند
  • تابوت‌های باستانی «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند
  • تابوت‌های باستانی ‌محوطه‌ «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند
  • می گوید: جسد موجود در تابوت‌ها سالم بودند اما...+ عکس | ماجرای ویدئوی جنجالی تابوت‌های باستانی خوزستان چیست؟
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان