Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد واکسن‌های کووید-۱۹ خطر بروز سقط جنین را در اوایل بارداری افزایش نمی‌دهد. نتیجه این مطالعه تاییدی است بر نتایج تحقیقات قبلی که نشان می‌دهد تزریق واکسن‌های کرونا برای زنان باردار بی‌خطر هستند.

به گزارش برنا؛ گروهی از محققان بین‌المللی، داده‌های چندین مرکز ثبت سلامت نروژ را برای ارزیابی خطر سقط جنین در سه ماهه اول در میان زنانی که علیه کووید-۱۹ واکسینه شده بودند، تجزیه و تحلیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تحقیق اطلاعات بیش از ۱۸ هزار زن بررسی شد.

محققان خاطرنشان کردند با اینکه نروژ واکسیناسیون را در سه ماهه اول بارداری توصیه نمی کند اما ممکن است زنان قبل از اینکه متوجه شوند باردار هستند، واکسن دریافت کنند.

این محققان در نامه‌ای به سردبیر مقاله ای که هفته گذشته در مجله New England Journal of Medicine منتشر شد، نوشتند: مطالعه ما هیچ مدرکی دال بر افزایش خطر از دست دادن زودهنگام بارداری پس از واکسیناسیون کووید-۱۹ نشان نمی دهد و یافته های این مطالعه در واقع تاییدی است بر یافته های تحقیقات دیگر که از واکسیناسیون کووید-۱۹ در دوران بارداری حمایت می کنند.

آنها افزودند: یافته های این مطالعه اطمینان خاطری است برای زنانی که در اوایل دوره بارداری واکسینه شده اند و از مدارک در حال بررسی مبنی بر بی خطر بودن واکسیناسیون کووید-۱۹ در دوران بارداری حمایت می کند.

۹ محقق این نامه را امضا کردند که از جمله آنها دکتر «آلن ویلکاکس» از «موسسه ملی علوم بهداشت محیطی» در دورهام در آمریکا،  «دشاین فل» از دانشگاه «اتاوا» در کانادا و «ماریا مگنوس» از «موسسه بهداشت عمومی نروژ» در اسلو بودند.

واکسن های کووید-۱۹ مورد استفاده در نروژ شامل مُدرنا، فایزر، و آسترازنکا بود. این مطالعه هیچ ارتباطی بین نوع واکسن تزریق شده به زنان باردار و خطر سقط جنین پیدا نکرد.

نویسندگان در بیانیه ای در دانشگاه اتاوا گفتند: مهم است که زنان باردار واکسینه شوند زیرا خطر بستری شدن آنها در بیمارستان بر اثر ابتلا به کرونا و بروز عوارض کووید-۱۹ در آنها بیشتر است و نوزادان آنها در معرض خطر بیشتری برای تولد زودرس قرار می گیرند.

این محققان همچنین افزودند: واکسیناسیون در دوران بارداری احتمالاً از نوزاد تازه متولد شده در برابر عفونت کووید-۱۹ در ماه های اول پس از تولد محافظت می کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سلامت سقط جنین واکسیناسیون بارداری زنان کانادا اسلو بیمارستان تولد نوزاد بارداری واکسن کرونا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۷۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد