Web Analytics Made Easy - Statcounter

زین العابدین رضوی خرم روز شنبه در دیدار مدیران دستگاه‌های استانی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی با وی، ضمن قدردانی از تلاش‌ها و خدمات آنان، اظهار داشت: اصلی‌ترین اولویت کشور مسأله اقتصاد است و دستگاه‌های مسئول در این حوزه نقش پیشران دارند.
 
وی، وضعیت منابع و فضای کسب‌وکار را از مهم‌ترین مشکلات کنونی کشور دانست و گفت: هرگونه گشایش و اتفاق مبارکی در حوزه منابع، تولید و کسب‌وکار، در گرو اهتمام جدی دستگاه‌های مسئول برای شناسایی و رفع موانع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
رضوی خرم با اشاره به اینکه بخش خصوصی، منابع و علاقه کافی برای سرمایه‌گذاری در استان را دارد، افزود: برای جذب سرمایه بخش خصوصی و ترغیب سرمایه‌گذاران به حضور در استان، باید عوامل نگرانی آنها را رفع کنیم.
 
وی با اشاره به نقش مهم بانک‌ها در تأمین منابع بخش تولید، اظهار داشت: بانک‌ها باید در حوزه تأمین مالی و جلوگیری از خروج منابع از استان به صورت جدی فعال باشند.
 
استاندار آذربایجان شرقی درخصوص مصوبه دولت برای شناسایی و فروش اموال و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی نیز گفت: کارگروه استانی این موضوع با هماهنگی و مسئولیت معاونت عمرانی و معاونت اقتصادی استانداری، در مهلت قانونی نسبت به شناسایی اموال و املاک مازاد اقدام کند.
 
وی همچنین با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر استفاده از ظرفیت‌های مرزی استان برای توسعه ارتباطات با کشورهای همسایه، بازگشایی گمرک خداآفرین را ضروری دانست و پیگیری مسئولان امر برای تحقق این موضوع را خواستار شد.
 
اصغر عباس‌زاده، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آذرتایجان شرقی هم در خصوص مصوبه مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولت، گفت: در سال گذشته، ۳۰۵ فقره از اموال و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان شناسایی شد که ۲۴۰ فقره قابل مولدسازی تشخیص داده شد.
 
وی افزود: امسال هم ۶۱ فقره از این اموال شناسایی شده، اما نیازمند همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی هستیم.
 
عباس‌زاده خاطرنشان کرد: عواید حاصل از فروش اموال و املاک مازاد، طبق مصوبه دولت به خود استان و دستگاه مربوطه اختصاص می‌یابد و فرصت خوبی برای تأمین منابع مورد نیاز دستگاه‌های استانی است.

برچسب‌ها توسعه اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی سرمایه گذاری توسعه اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی سرمایه گذاری اموال و املاک مازاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۷۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین

بررسی رسمی نشان داد فعالیت کارخانه‌های چین در ماه آوریل با سرعت کم‌تری گسترش یافته است که نشان از دست دادن شتاب برای بخش گسترده در آغاز ۳ ماهه دوم است.

به گزارش ایسنا، دفتر ملی آمار چین شاخص مدیران خرید تولیدی را از ۵۰.۸ در ماه مارس به ۵۰.۴ در آوریل کاهش داد. این داده‌ها بر چالش‌های پیش روی سیاست‌گذاران تاکید می‌کند. داده‌های شاخص مدیران خرید نشان داد که سفارش‌های صادراتی جدید با سرعت بسیار کمتری رشد کردند، در حالی که اشتغال همچنان رو به کاهش بود.

سرمایه‌گذاران انتظار دارند مقامات چینی محرک‌های بیشتری را برای حمایت از اقتصاد ارائه کنند. با توجه به اینکه فدرال‌رزرو ایالات‌متحده و سایر اقتصادهای توسعه یافته عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارند، چین ممکن است با دوره طولانی‌تری از تقاضای خارجی ضعیف مواجه شود.

مقامات در سال جاری بر نیاز به توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری در بخش‌های پیشرفته تاکید کردند. با این حال، تحلیلگران اظهار کردند که مشکل اصلی این کشور حول رکود طولانی مدت املاک و بدهی‌های دولت محلی است که اعتماد خانوارها و سرمایه‌گذاران را نسبت به چشم‌انداز اقتصادی کاهش داده است.

در حالی که رشد اقتصادی قوی‌تر از حد انتظار در سه ماهه اول انگیزه خوشایندی برای بقیه سال ایجاد کرد، ضعف در زمینه‌های کلیدی مانند خرده فروشی در ماه مارس، سود صنعتی و سرمایه‌گذاری دارایی بر چالش چین در ایجاد احیای گسترده تقاضا تاکید می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، چین هدف رشد تولید ناخالص داخلی حدود پنج درصد را برای سال ۲۰۲۴ تعیین کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال
  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • املاک مازاد دستگاه‌ها باید شناسایی و معرفی شوند
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری کرمان با همکاری فرمانداران
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد