Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم عزیزی در بازدید از دانشگاه صنعتی صدرا و در نشستی با رئیس و معاونان این دانشگاه با توجه به مأموریت خطیر این دانشگاه در تربیت نیروی متخصص و فنی برای رفع نیازهای کشور گفت: در نظام آموزشی ما اشکالات اساسی وجود دارد به ویژه در مقاطعی که دوران شکل گیری شخصیت فرزندان این مرز و بوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: متأسفانه نظام آموزشی ما به گونه‌ای است که دانش آموزان را برای زندگی آینده و نیازهای کشور آماده نمی‌کند و بیشتر توجه به موضوعات حفظ محور و غیر قابل استفاده در زندگی را دنبال کرده است.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگاه بلند تربیتی در آموزه‌های دینی و ملی اظهار داشت: نگاه تعلیم و تربیت فعلی نگاه محتوایی و معلم محور نیست؛ از طرفی منزلت و شأن معلم آسیب دیده و از طرف دیگر بی توجهی به مهارت محوری در نظام آموزشی بیداد می‌کند و این یک ضعف بزرگ است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه امروز حجم عظیمی از نیروها و جوانان ما بیکار بوده و یا صرفاً به دنبال پشت میز نشینی هستند، ریشه‌اش در همین نگاه غلط به فرهنگ کار و عدم توجه به مهارت‌های فنی و تخصصی است.

او خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی نقش دانشگاه صنعتی پررنگ می‌شود چراکه مأموریت اصلی این دانشگاه تربیت نیروهای متخصص و فنی برای کشور مبتنی بر نیازهای روز کشور است.

عزیزی با بیان اینکه نگاه عقلانی و انقلابی برای حل مشکلات کشور ضروری است، گفت: وقتی عقلانیت، علم محوری و روحیه انقلابی در کنار هم قرار گرفت، می‌توان امیدوار بود که مشکلات کشور به حداقل ممکن برسد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سرمایه مهم نیروی انسانی که یک ظرفیت بزرگ برای کشور محسوب می‌شود، باید خوب پرورش پیدا کند اگر می‌خواهیم کشور از عقبه‌های سخت تحریم و … عبور کند و این یکی از رسالت‌های بزرگ دانشگاه صنعتی و مجموعه‌های مهارتی است.

به گفته عزیزی نظام آموزشی ما متناسب با تحولات و نیازهای کشور حرکت نکرده است و دلیل بسیاری از مشکلات در همین موضوع نهفته است.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی رفع مشکلات دانشگاه صنعتی صدرا را قابل حل دانست و گفت: ما به عنوان نمایندگان مجلس می‌توانیم از ظرفیت ملی و بودجه سال آینده در این راستا کمک کنیم اما واقعیت این است که دانشگاه نیز باید ظرفیت‌های خود را پای کار بیاورد.

عزیزی تصریح کرد: دانشگاه در کنار رویکرد عمیق معرفتی و تربیتی باید در عرصه اقتصادی منابع پایدار را برای تولید درآمد دنبال کند چراکه امروز نمی‌توان به بودجه‌های دولتی تکیه کرد.

کد خبر 5339528

منبع: مهر

کلیدواژه: ابراهیم عزیزی مجلس شورای اسلامی مشکلات معیشتی ویروس کرونا بنزین جایگاه سوخت بوشهر پمپ بنزین خطبه های نماز جمعه آمار کرونا قوه قضاییه کرمانشاه گرگان ایلام اردبیل واکسن کرونا عکس استانها مجلس شورای اسلامی دانشگاه صنعتی نظام آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۷۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است. ممکن است اختلاف نظر‌هایی بین آن‌ها وجود داشته باشد، اما در مجموع از جبهه انقلاب هستند.

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است.

وی افزود: ممکن است اختلاف نظر‌هایی بین آن‌ها وجود داشته باشد، اما در مجموع از جبهه انقلاب هستند.

حسینی اظهارداشت : امیدواریم همکاری و تعامل سازنده بین مجلس و دولت در این دوره بیشتر باشد.

وی افزود: مرحله دوم انتخابات در تهران بسیار مهم است، زیرا ۱۶ نفر دیگر باید انتخاب شوند.

حسنی ابراز داشت : نمایندگان تهران به دلیل وقت آزادتر، می‌توانند بیشتر روی وظایف اصلی مجلس تمرکز کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد : انتخاب هیئت رئیسه مجلس و رؤسای کمیسیون‌ها از اهمیت بالایی برخوردار استو در استان‌ها و شهرستان‌ها، انتخاب نمایندگان به دلیل تعداد کاندیدای کمتر، آسان‌تر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم همراهی علم و عمل در رشته‌های روانشناسی و مشاوره
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم