Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، حسین علیزاده در خصوص سطح کیفی جشنواره موسیقی جوان گفت: با توجه به شرایط خاص موسیقی در کشورمان و جشنواره هایی از این دست که خارج از ایران برپا می شود، برگزاری این جشنواره اتفاق بسیار خوبی بود.

وی افزود: با وجود محدودیت های موسیقی در کشورمان می توان برگزاری این جشنواره را یک معجزه برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره تنها بستری است که موسیقی دانان کشورمان با جان و دل و بدون نگاه مادی در آن حضور دارند. جشنواره ملی موسیقی جوان موجب شد داوران هم احساس جوانی داشته باشند و این جشنواره سرمایه بزرگی به وجود آورد که می تواند آینده موسیقی ایران را هم رقم بزند.

علیزاده در ادامه بیان کرد: جشنواره ملی موسیقی جوان با محدودیت هایی که در موسیقی ما حاکم است همچنان جوابگوی مسائل بسیاری بوده و همیشه ما را سر شوق آورد.

داور بخش تار و سه تار پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با اشاره به اینکه اعتبار این جشنواره از سوی ما کارشناسان تایید می شود، خاطرنشان کرد: تاثیرگذاری این جشنواره تنها محدود به پایتخت نبوده بلکه در سراسر ایران اثرگذاری مثبتی داشت و جای امیدواری است اغلب منتخبان و نوازنده های خوب کشورمان از شهرهای کوچک و استان های مختلف بوده اند و بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

به گفته علیزاده، این جشنواره توانست استعدادهای درخشان یا نوازنده های خوش فکر کشورمان را شناسایی کند و این موضوع بیانگر این است دانشجویان یا دانش آموختگان موسیقی که در شهرستان ها ساکن هستند و در این زمینه فعالیت می کنند، تلاش های بسیاری در تربیت شاگردان انجام داده اند که ماحصل آن شرکت کنندگان توانمند جشنواره است.

وی ادامه داد: این فعالیت ها  به  یک نوع موسیقی یا  یک ساز محدود نمی شود بلکه در همه رشته ها نتیجه خوبی بدست آمد و موجب شده شوق بیشتری در آنها ایجاد شود.

علیزاده تاکید کرد: بزرگترین شوقی که این جشنواره برای ما ایجاد کرد، دخالت و نظارت نکردن مسوولان بود و مستقل عمل کردیم؛ این جشنواره به هیچ ارگانی وابستگی خاصی ندارد و حضور و فعالیت هنرمندان به دلیل اعتقادشان نسبت به هنر بود.

داور جشنواره موسیقی جوان، ادامه داد: جشنواره موسیقی جوان نسبت به فعالیت سال های اولیه خود تغییرات محسوسی داشت. در بخش موسیقی ایرانی تنها به حفظ ردیف موسیقی جوانان اکتفا نکرد یا در بخش موسیقی کلاسیک غربی هم که در جهان جریان دارد نگاه خشکی نداشت و هنرمندانی هم که در این بخش حضور دارند بی اطلاع از موسیقی روز دنیا نیستند.

علیزاده اظهار داشت: در بخش موسیقی ایرانی هم وضع  به همین منوال است و داوران نگاه خشک و سنتی به فعالیت جوانان ندارند و به سمت جوان گرایی تغییر رویه داده اند و خلاقیت شرکت کنندگان مورد توجه قرار گرفته است. این تغییرات کافی نیست و باید تلاش بیشتری روی این مسأله صورت بگیرد تا خلاقیت ها را کشف کنیم.

داور جشنواره موسیقی جوان، بیان کرد: ارگان ها تاکنون رفتار صمیمانه ای داشتند و علاوه بر اینکه اجازه دخالت به خود نمی دادند، حمایت هم می کردند. اگر غیر از این بود و حالت فرمایشی به خود می گرفت عده زیادی از ما همکاری نمی کردیم.

پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پاییز امسال به دبیری هومان اسعدی و مشارکت استادان موسیقی ایران با حمایت دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن موسیقی ایران و با همکاری بنیاد رودکی برگزار می‌شود.

دبیرخانه جشنواره پس از پایان کار هیأت‌های تخصصی داوری مرحله مقدماتی و بررسی هزار و ۵۳۰ اثر ارسالی در ۲ بخش موسیقی دستگاهی و موسیقی کلاسیک، اسامی ۴۳۱ نفر را برای راه یابی به مرحله نهایی اعلام کرد و در نهایت هزار و ۱۲۰ نوازنده و خواننده به مرحله نهایی راه یافتند.

برچسب‌ها جشنواره موسیقی جوان هنرمندان موسیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره موسیقی جوان هنرمندان موسیقی جشنواره موسیقی جوان هنرمندان موسیقی جشنواره ملی موسیقی جوان جشنواره موسیقی جوان موسیقی ایران بخش موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود

ایسنا/کرمان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از آمادگی گروه‌های موسیقی این منطقه برای شرکت در جشنواره‌های بین المللی خبر داد و گفت: تعداد سه گروه موسیقی به منظور معرفی خرده فرهنگ‌های جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام سیداحمد حسینی در گفت و گو با ایسنا از اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی خبر داد و گفت: از این سه گروه موسیقی، یک گروه موسیقی سنتی و دو گروه موسیقی مقامی به جشنواره‌های هنری بین المللی اعزام خواهند شد.

وی تنوع در موسیقی منطقه را برگرفته از استعدادهای هنرمندان دانست‌ و افزود: گروه موسیقی آوای منوجان به سرپرستی فرامرز زارعی یکی از این گروه‌های موسیقی است که به جشنواره هنری کشور قزاقستان اعزام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: گروه موسیقی سنتی لیکوی جنوب به سرپرستی علی یونس زاده از جیرفت نیز قرار است به جشنواره هنری کشور تونس اعزام شود.

وی اظهار کرد: گروه موسیقی مقامی کمنزیل به سرپرستی هوشنگ کردستانی یکی دیگر از این سه گروه موسیقی است که برای شرکت در جشنواره هنری به کشور ازبکستان شهر ضامین اعزام خواهد شد.

حسینی افزود: انتخاب این سه گروه موسیقی از جنوب کرمان برای شرکت در جشنواره‌های هنری بین المللی با توجه به مولفه‌های اعلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هدف از اعزام گروه‌های موسیقی سنتی و مقامی به این جشنواره‌های هنری را، معرفی خرده فرهنگ‌های بومی و سنتی جنوب کرمان در سطح بین‌المللی دانست که باید بیش از این مورد توجه و حمایت قرار بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر