Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرعامل خبرگزاری تسنیم در سفر به استان با نماینده ولی فقیه در استان فارس، استاندار فارس، فرمانده سپاه فجر و تولیت حرم مطهر شاهچراغ دیدار و گفت‌وگو کرد. ‌ - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام جمعه شیراز در دیدار با مدیرعامل خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند "ما در زمینه تبلیغ ضعیف هستیم"، گفت: باید در این زمینه یک تلاش‌ مضاعفی شکل بگیرد؛ لذا باید در عرصه "خبر، رسانه و تبلیغ" با تکنیک‌ پاسخ قاطعی به جنگ نرم دشمن بدهیم بنابراین آموزش در این عرصه باید جدی گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه فرمایش گهربار رهبر انقلاب در این عرصه باید جبران و فعالیت های بیشتری انجام دهیم، اظهار داشت: ‌کار رسانه‌ای را کار هنری می‌دانیم چرا که ‌هنرمندانه کار کردن تاثیر خبر را افزایش می‌دهد‌‌؛ لذا در جریانات حاکم در عرصه اطلاع‌رسانی و خبر باید با تکاپوی بیشتر ‌ حوزه‌های فرهنگی و معنوی را بیش از پیش منعکس کنیم.

‌امام جمعه شیراز با بیان اینکه ائمه جمعه در خطبه‌های نماز ‌باید تقوا را گسترش دهند، افزود: رسانه‌ها نیز  باید در جهت گسترش تقوا کمک کنند و در این حوزه ‌ضعف داریم، لذا از‌ رسانه‌ها می‌خواهیم ‌خطبه‌های نماز جمعه را رویکرد فرهنگی منعکس کنند.

وی با بیان اینکه ‌انقلاب اسلامی ایران، انقلاب معنویت است، تصریح کرد: ‌قدرتمندترین بخش خطبه‌های نماز جمعه "معنویت‌افزایی و و تقوا‌ست که متاسسفانه در رسانه‌ها به این مهم توجهی نمی‌شود لذا  باید تلاش کنیم "قلم و دوربین"‌ در خدمت معنویت و گسترش آن قرار ‌گیرد.

امام جمعه شیراز با اشاره به شدت تهاجم فرهنگی دشمن تاکید کرد: ‌رسانه تاکنون نتوانسته در حوزه جریان دینی عملکرد مناسبی داشته باشد بنابراین ‌اگر‌ کاری همراه با تقوا انجام شود منادگار خواهد شد و معتقدیم ‌کار رسانه‌ای‌ بر پایه تقوا‌‌ ماندگار و اثرگذار می‌شود.

‌* ‌ باید از فضای مجازی برای پیشبرد اهداف انقلاب استفاده کرد

سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در دیدار مدیرعامل و جمعی از خبرنگاران خبرگزاری تسنیم با قدردانی از جریان‌سازی مطالبه‌گرایانه خبرگزاری تسنیم ‌گفت: ارتباط خوبی با رسانه داریم و در سپاه بنا بر این است که از همه ظرفیت رسانه با همه گرایش‌ها استفاده شود.

وی با بیان اینکه فضای تعامل با همه رسانه‌ها در استان فراهم شده در عین اینکه دیدگاه متفاوت دارند، افزود: هر جا منافع مردم و استان است می‌توانیم هم‌افزا باشیم و این دستاورد مهمی است.

بوعلی با اشاره به تشکیل قرارگاه رسانه در سپاه فجر بیان کرد: این قرارگاه برای همکاری و تعامل بیشتر با رسانه‌های استان است و هر رسانه برای اینکه مخاطب جلب کند نیاز به تنوع دارد تا در موضوعات مختلف برای همه مخاطبان حرف برای گفتن داشته باشد‌.

وی همچنین با بیان اینکه باید از فضای مجازی در راستای اهداف انقلاب استفاده کرد، عنوان کرد: ظرفیت‌های زیادی در استان وجود دارد که بسیاری از آنها کشش ملی دارد تا رسانه بتواند ورود کند.

سردار بوعلی با بیان اینکه استان فارس در تمدن ایرانی و اسلامی حرف برای گفتن دارد، تصریح کرد: خبرگزاری تسنیم می‌تواند با تولید محتوا و تنوع‌بخشی به اخبار با استفاده از این ظرفیت‌ها سرآمد باشد که با تعامل با اقشار سپاه این سوژه‌ها را در حوزه‌های مختلف منعکس کند.

* با شبکه‌سازی ‌‌رسانه‌ای پاسخ ‌جنگ فرهنگی دشمنان داده شود

آیت‌الله ابراهیم کلانتری تولیت حرم مطهر شاهچراغ نیز در دیدار مدیرعامل خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه امروز جنگ رسانه‌ها واقعی‌تر از جنگ سخت و نظامی است، گفت: جنگ حقیقی جنگ رسانه‌ها است و در آینده جهان هر کس قدرت بیشتری در رسانه داشته باشد پیروز است.

وی با بیان اینکه دشمن اعتراف کرد که انقلاب اسلامی خطر اصلی بوده و ناتوی فرهنگی را شروع کرده است گفت:  همه خبرگزاری‌های دنیا ‌ در خدمت ناتوی فرهنگی هستند و نه تنها رسانه بلکه هنر و سینما و کاریکاتور و ماهواره‌ها در خدمت ناتوی فرهنگی هستند و یک جنگ تمام عیار است که با درایت رهبری نیروی انقلاب سریع در این عرصه جنبیدند و خبرگزاری‌های مختلفی که تشکیل شده در رسانه یک شبکه‌سازی است.

کلانتری با بیان اینکه امروز لشکر خبری در کشور وجود دارد در دیگر کشورهای اسلامی هم این لشگر خبری راه افتاده است، افزود: این یک موفقیت برای انقلاب اسلامی است و در یک کارزار رسانه‌ای رسانه‌های انقلاب پیروز می‌شود اعتراف مقامات بلندمرتبه آمریکایی به قدرت انقلاب بیانگر این است که جبهه مقاومت در عرصه رسانه خوب عمل کرده است‌.

وی با بیان اینکه جذب نسل جوان یکی از کارهای خوبی است که از سوی رسانه‌ها انجام شده است، بیان کرد: وقتی از نسل جوان استفاده شود پویایی در عرصه خبر بیشتر می‌شود؛ این سرعت عمل را بالا می‌برد و خبرگزاری تسنیم هم رویکرد مثبتی دارد و محتوامحور و سالم و پاک است.

تولیت حرم مطهر بیان کرد: مجموعه اخبار و اطلاعات تسنیم وزین است و هر چند که شکل ژورنالیستی و جنگ رسانه مهم است اما اینکه زیرساخت محکم و مستدل داشته باشد از نیازمندی‌های انقلاب است که در خبرگزاری تسنیم به وفور دیده می‌شود‌.

* رویکرد "امیدآفرینی، وحدت و همدلی" در خبرگزاری تسنیم

مجید قلی‌زاده مدیرعامل خبرگزاری تسنیم در دیدار با فرمانده سپاه استان فارس با بیان اینکه خبرگزاری تسنیم بیش از اینکه خبرگزاری باشد یک نهاد فرهنگی اجتماعی است، اظهارداشت: حرف اول را در همه موضوعات رسانه می‌زند و اگر بتوانیم از قدرت رسانه استفاده کنیم پیروز می‌شویم.

وی با بیان اینکه در یک دهه عمر خبرگزاری تلاش این است که وظیفه جهادی خود را انجام دهیم، افزود: خدمات سپاه در سرتاسر کشور باید در هر عرصه‌ای منعکس شود، سپاه در هر موضوعی که وارد شده از کمک‌های مومنانه تا واکسیناسیون موفق عمل کرده و وظیفه خود می‌دانیم که این اخبار را منعکس کنیم.

مدیرعامل خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه خبرنگاران تسنیم در استان‌ها باید محل امیدآفرینی و وحدت و همدلی باشند، بیان‌ کرد: تلاش کرده‌ایم ‌بخشی از زحمات بزرگی که در این نهاد انقلای انجام می‌شود و مردم نمی‌بینند را منعکس کنیم‌ تا امیدآفرینی محقق شود.

مدیرعامل خبرگزاری تسنیم همچنین در دیدار تولیت آستان شاهچراغ (ع) با بیان اینکه شما آشنا با رسانه هستید و قدرت و ظرفیت رسانه را می‌شناسید، گفت: اثرگذاری رسانه موضوعی است که انکارنشدنی است.

وی با اشاره به فرمایش امام خامنه‌ای ‌درباره امیدآفرینی در جامعه افزود: باید کاری کرد تا مردم به دستاوردهای انقلاب و شهدای ایران اسلامی افتخار کنند.‌

قلی‌زاده با بیان اینکه در یک دهه از عمر خبرگزاری توفیقات خوبی داشته‌ایم و هم‌اکنون ‌در عرصه بین‌الملل ‌در بین رسانه‌های جمهوری اسلامی حرف نخست را می‌زنیم، بیان کرد: تلاش شده که روایت نخست از حوادث و وقایع و اتفاقات را بیان کنیم و این روایت صحیح و دقیق و مبتنی بر واقعیت باشد.

وی با اشاره به فعالیت خبرگزاری در کشورهای مختلف گفت: باید قرق رسانه‌های خارجی را بشکنیم و عزم و اراده بر این است که خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی منعکس شود و امیدآفرینی صورت بگیرد؛ در این برهه حساس انقلاب اسلامی، رسانه‌ها باید خود را در جبهه انقلا‌ب بدانند‌.

مدیرعامل خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه باید فعالیت رسانه‌‌ای در جه پیشبرد اهداف انقلاب‌ اسلامی در شبکه‌های مجازی سرعت بگیرد، افزود: در خبرگزاری تسنیم سازمان رسانه‌های نوین را تشکیل داده‌ایم تا با ‌تمرکز بر این فضا و شبکه‌های اجتماعی، بتوانیم ‌تاثیرگذاری بیش از پیش داشته باشیم.‌

‌مدیرعامل تسنیم در بخش پایانی این سفر در نشست با خبرنگاران دفتر استانی تسنیم در استان فارس ‌با بیان اینکه خبرگزاری تسنیم با رویکرد ‌‌اصولگرایی‌ چشمش به انگشت هدایت مقام معظم رهبری است، گفت: رهنمودهای ائمه جمعه را سرلوحه خود قرار می‌دهیم.

قلی‌زاده ‌با برشمردن اهداف و مشی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت:‌ در موضوعات داخلی امیدآفرینی و کارهایی بزرگی که در چند دهه انقلاب گذشته را سرلوحه کار قرار داده‌ایم؛ همچنین رصد هوشمندانه و نقد ناصحانه ‌مسئولان براساس فرمایش رهبر انقلاب در دستور کار خبرگزاری قرار دارد و این روند را با قدرت ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرعامل خبرگزاری تسنیم امام جمعه شیراز انقلاب اسلامی اهداف انقلاب استان فارس رسانه ای رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۷۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی اطهر ظهر یکشنبه در تجمع دانشجویان دانشگاه اراک با اشاره به صدور انقلاب به عنوان یکی از اهداف امام خمینی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما، انقلاب انسانیت و آزادی است و دفاع دانشجویان مظلوم از مردم فلسطین حاصل این دستاورد است و در سال‌های آینده نیز چنین انسان‌هایی که حق را درک کرده و به سمت آن حرکت می‌کنند، افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به قیام امام عصر برای بیداری انسان‌ها ادامه داد: امام عصر برای اتحاد بین انسان‌های آزاد با هدف نابودی نظام استکبار و نابودی کسانی که ظلم می‌کنند، قیام خواهد کرد.

وی محدودیت علم و اطلاعات را از انواع استکبار دانست و افزود: آنها تصور می‌کنند که با ظلم، ایجاد رسانه‌ها و نظام‌های جدید می‌توانند افکار مردم را آلوده کرده و رفتار مردم را تغییر دهند.

مهدوی اطهر با اشاره به هزینه‌های بسیار و ایجاد دیپلماسی‌های عمومی از طرف استکبارگران گفت: مستکبران نمی‌دانند فطرت مردم بر اساس فطرت الهی است که به طور حتم بیدار خواهند شد.

وی ادامه داد: سلبریتی‌هایی که در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ از عده‌ای دانشجو و غیردانشجوی ساختارشکن حمایت می‌کردند، کجا هستند که بیداری دانشجویان عالم و حمایت آنها از فلسطینیان را مشاهده کنند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک گفت: تفاوت مؤمن و غیرمومن در عمل و شجاعت اوست و به طور حتم روزی خواهد رسید که شاهد ظهور امام عصر و تحقق اهداف شهدا باشیم.

حجت الاسلام مهدوی اطهر تاکید کرد: امنیت، بیداری و زندگی خود را مرهون شهدا هستیم و کسی که از انسانی دفاع نکند و انسانیت را نفهمد و دیگران را برده خود کند، از انسانیت خارج است.

وی با اشاره به ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای افزود: باید با ایجاد موج، امر به معروف را در سطح بین‌المللی انجام داده و وظیفه خود در برابر معروف‌ها و منکرهای عالم به درستی انجام دهیم و نباید مانند عاشورا در قبال انحرافات سکوت کرد.

هسته‌های دانشجویی صدای خود را به گوش جهانیان برسانند

رئیس دانشگاه اراک نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت واکنش انسان‌ها به نسل‌کشی در غزه گفت: دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در پاسخ به مطالبه حقوق خود مورد تجاوز و وحشیگری قرار می‌گیرند و اساتید باید با تبیین درست، دانشجویان را نسبت به این موضوع آگاه کنند.

مجتبی ذوالفقاری با تاکید بر اینکه هسته‌های دانشجویی باید صدای خود را به جهانیان برسانند، ادامه داد: باید ذات وحشی، سفاک، کودک‌کش و بی‌ریشه اسرائیل برای جهان روشن شود.

وی تاکید کرد: باید همانگونه که دانشجویان آمریکایی با وجود دستگیری توسط پلیس از هر فرصتی برای اعتراض استفاده می‌کنند، این گفتمان در دانشجویان ایرانی هم شکل گیرد.

کد خبر 6091190

دیگر خبرها

  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • معاونت املاک و حقوقی اقدامی موثر در پیشبرد اهداف دارد
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند