Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، استاندار همدان روز در جلسه معرفی اعضای شورای اسلامی استان با بیان اینکه تشکیل شوراها اقدانی برای رشد، پیشرف، عمران و آبادانی شهرها است، گفت: اعضای شورای استان ها در تهیه‌ برنامه‌های‌ عمرانی، خدماتی و نظارت‌ بر اجرای‌ هماهنگ‌ آن‌ها و در حدود وظایف‌ نقشرو مسوولیت دارند که طرح های خود را مستقیم و یا از طریق‌ دولت‌ به‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ پیشنهاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«علیرضا قاسمی فرزاد» افزود: یکی از ثمرات بزرگ انقلاب اسلامی ایران در دهه‌های اخیر شکل‌گیری شوراهای شهر و روستا بود که با رای و نظر مردم انتخاب و تشکیل می شود.

به گفته وی، در همین زمینه با انتخاب شوراها، اداره بخشی از امور اجرایی کشور با تکیه بر روند آزاد تبادل دانش، بینش و نظارت به مردم و نهادهای مردمی واگذار می شود.

استاندار همدان افزود: نقش مثبت شوراها می تواند عامل موفقیت مدیریت شهری و روستایی در دستیابی به برنامه ها و رشد و توسعه شهر و روستا و در نهایت رضایتمندی مردم شود.

در این نشست که با حضور ۱۰ نفر از نمایندگان شورای اسلامی شهرستان‌های استان همدان برگزار شد با رای اعضا، «مریم مرادیه» به‌عنوان رئیس شورای اسلامی استان همدان برای مدت یکسال انتخاب شد.

همچنین «محمد مرادی» به‌عنوان نایب رئیس و «محمد صفری» به‌عنوان منشی و «سجاد مهربانی» به‌عنوان سخنگوی شورای اسلامی استان همدان برای مدت یکسال انتخاب شدند.

در این نشست «علی‌شیر محمدی» و «رضا سهرابی» به‌عنوان نماینده شورای اسلامی استان همدان در شورای عالی استان‌ها برای مدت چهار سال انتخاب و معرفی شدند.

انتخاب «مومن علی دارابی» به‌عنوان نماینده شورای اسلامی استان همدان در هیات حل اختلاف و رسیدگی به شکایات استان همدان از دیگر مصوبات جلسه شورای اسلامی استان بود.

به گزارش ایرنا، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در ۹۱۷ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» ۲۸ خرداد همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد در این دوره از انتخابات ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان اعضای شوراهای روستایی و ۱۷۴ نیز به عنوان عضو شورای شهر و در مجموع سه هزار و ۱۴۰ نفر به عنوان منتخبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان برگزیده شدند.

برچسب‌ها استان همدان شورای شهر مدیریت شهری علیرضا قاسمی فرزاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان همدان شورای شهر مدیریت شهری استان همدان شورای شهر مدیریت شهری علیرضا قاسمی فرزاد شورای اسلامی استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۸۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند

فرماندار شهرستان میرآباد گفت: شوراهای شهر نباید تنها شورای شهرداری باشند بلکه باید در تمام جنبه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فعال باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین خضری، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در آئین تجلیل از شوراهای اسلامی شهر میرآباد اظهار کرد: خدمت کردن با عشق، اخلاص و بدون منت به مردم سرلوحه همه کارهای شوراها و مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا، مردمانی نظیر مردم این شهرستان وجود ندارد و لایق و شایسته بهترین خدمات هستند، افزود: خدمت کردن با عشق، اخلاص و بدون منت به مردم سرلوحه همه کارهای شوراها و مسئولان قرار گیرد.

فرماندار شهرستان میرآباد با اشاره به اینکه تأسیس نهاد مردمی شوراها یکی از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی است تا مردم در فرآیند اداره امور جامعه نقش و مشارکت بیشتری داشته باشند، گفت: شوراهای اسلامی به عنوان نهادی برآمده از رأی مستقیم مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

خضری با تاکید به تعامل و مشارکت آگاهانه شوراهای اسلامی شهر و روستا با مسئولان اجرایی در شهرستان در جهت تحقق سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم و گره‌گشائی از مشکلات مردم ادامه داد: تعامل سازنده به یقین راه‌گشا و بنیادین خواهد بود و می‌تواند زمینه را برای توسعه و پیشرفت شهرستان فراهم کند.

وی با تقدیر از اقدامات انجام شده در این دوره شورا نظیر آغاز احداث کمربندی، روکش آسفالت خیابان امام، ساماندهی پارک راهیان نور، زیباسازی شهر و نصب دوربین‌های پایشی گفت: امیدواریم در زمان باقیمانده کارهای نیمه‌تمام به اتمام برسد و پروژه‌های دیگری که ضروری است، شروع شود.

خضری خاطرنشان کرد: از اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها می‌خواهیم که نسبت به نقش نظارتی خود به عنوان وظیفه اصلی اهتمام جدی داشته باشند و شوراهای شهر نباید تنها شورای شهرداری باشند، بلکه باید در تمام جنبه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فعال باشند.

کد خبر 749039

دیگر خبرها

  • قانون‌گریزی شوراها آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد
  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها