Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه مدیرکارخانه نوآوری استان کرمانشاه با اشاره به مزایای بسیار فعالیت دراین کارخانه گفت: این کارخانه از مزایای مناطق آزاد برخوردار است و شرکت ها با استقرار در این کارخانه می توانند از معافیت های گمرکی، مالیاتی و بیمه ای استفاده کنند.

وحید نوری در نشست خبری امروز (8 آبان) با اشاره به شروع به کار کاخانه نوآوری استان از سال گذشته گفت: متولی اصلی کارخانه های نوآوری کشور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و با توجه به سیاست این معاونت در تمام استان ها بجز تهران قرار است یک کارخانه نوآوری راه اندازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین راستا در سال گذشته شرکت نیروی غرب به عنوان مجری در این زمینه معرفی شد و کارخانه نوآوری استان توسط این شرکت در کرمانشاه راه اندازی شد.

نوری گفت: کارخانه نوآوری مفهومی است که از سه سال پیش در کشور فراگیر شده و در این کارخانه بستر کار لازم برای اجزای اکوسیستم فناوری از جمله شتاب دهنده ها، مراکز نوآوری، نمایندگی شرکت ها و برندهای معتبر و ... فراهم می شود.

مرکز نوآوری "دیجی کالا" این هفته راه اندازی می شود

نوری با اشاره به مساحت 20 هزار مترمربعی کارخانه نوآوری کرمانشاه گفت. این کارخانه در محل مجتمع گلخانه ای که متعلق به شرکت نیروی غرب است احداث شده و تصمیم بر این گرفته شد که با راه اندازی کارخانه بافت گلخانه ای آن نیز حفظ شود و عملا بخش های مختلف اکوسیستم فناوری که قرار است در این کارخانه گرد هم بیایند در یک فضای گلخانه ای و سرسبز که خود یک نوآوری محسوب می شود، فعالیت خواهند کرد.

این مسئول افزود: در فاز اول، حدود 9 هزار مترمربع از زمین این مجتمع گلخانه ای، برای راه اندازی بخش های مختلف کارخانه نوآوری بکارگیری شد و در حال حاضر سه شتاب دهنده و سه مرکز نوآوری در این کارخانه فعال است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز نوآوری "دیجی کالا" به عنوان سومین مرکز نوآوری در هفته جاری با امضای تفاهم نامه در محل کارخانه نوآوری مستقر خواهد شد.

این مسئول افزود: در کنار اینها مرکز "فابا" بزرگترین شرکت بانکی کشور که 32 بانک عضو آن هستند نیز در کارخانه نوآوری استان حضور فعال دارد.

4 باشگاه فعال داریم/ عضویت 70 سرمایه گذار حقیقی و حقوقی در "باشگاه سرمایه گذاران"

نوری در ادامه از راه اندازی چهار باشگاه دانش آموزی، دانشجویی، سرمایه گذاری و مشاوره ای و منتورینگ در محل  این کارخانه خبر داد و افزود: در این باشگاه ها ارتباط میان دانشجویان، دانش آموزان، سرمایه گذاران و مشاوران با فضاهای نوآورانه و فعالان آن فراهم می شود.

وی افزود: بطور مثال در باشگاه دانش آموزی، دانش آموزان عضو بازدیدهای دوره ای از بخش های مختلف کارخانه نوآوری داشته و در دوره های آموزشی آن شرکت خواهند کرد و علاوه بر این عضویت در این باشگاه برای آنها مزیت های دیگری به همراه داشته و می توانند با تخفیف خوبی از امکانات رفاهی و خدماتی برخی مراکز در سطح استان استفاده کنند.

نوری تصریح کرد: در باشگاه سرمایه گذاران هم در حال حاضر 70 سرمایه گذار حقیقی و حقوقی عضو بوده که در ایده های نوآورانه ای که از خلاقیت و بازدهی مناسب برخوردار باشند، سرمایه گذاری خواهند کرد.

مدیرکارخانه نوآوری استان کرمانشاه گفت: علاوه بر اینها در محل کارخانه چندین فضای کار اشتراکی برای استارتاپ ها فراهم شده تا بتوانند بصورت هم افزایی کارها را پیش ببرند.

وی افزود: برای شرکت های بزرگی هم که نخواهند در فضای کار اشتراکی فعالیت داشته باشند، 17 دفتر کار خصوصی در نظر گرفته شده است.

نوری با اشاره به مزایای فعالیت در کارخانه نوآوری استان گفت: در این کارخانه در کنار معافیت بیمه ای و مالی که در پارک علم و فناوری کرمانشاه هم وجود دارد، همانند مناطق آزاد معافیت های گمرکی و سایر معافیت ها هم برای شرکت های مستقر اعمال می شود.

وی افزود: همین امر موجب شده استقبال خوبی برای حضور در کارخانه نوآوری وجود داشته باشد و مجبور هستیم اولویت بندی هایی در این زمینه داشته باشیم.

مدیرکارخانه نوآوری استان کرمانشاه به بخشی از برنامه های آتی این کارخانه هم اشاره کرد و افزود: تا یکسال آینده چندین برند معتبر غذایی و رستورانی در محل کارخانه مستقر خواهند شد.

وی افزود: همچنین در این هفته قراردادی با شرکت ایرانسل و هوآوی خواهیم داشت که تا سال 2023 زمینه اشتغالزایی مستقیم 150 نفر را در استان فراهم خواهد کرد.

به دنبال تجمیع "اکوسیستم فناوری" استان در کارخانه نوآوری هستیم/ حوزه"هوش مصنوعی" هدف بعدی ما است

 مهندس مریم حسینی مدیرعامل شرکت نیروی غرب هم در این نشست با اشاره به راه اندازی این شرکت از سال 1368 گفت: از همان سال دو محور اصلی ICT و اتوماسیون صنعتی برای فعالیت های شرکت تعریف شده است.

وی به حوزه های کاری گسترده این شرکت در سالهای فعالیت آن اشاره کرد و افزود: طی دهه های گذشته فعالیت های بسیاری در حوزه راه آهن، نفت و گاز، آب و ... داشته و تقریبا با تمامی اپراتورهای مخابراتی همکاری کرده ایم.

حسینی با اشاره به اهمیت این شرکت به حوزه تحقیق و پژوهش گفت: از سال 1382 واحد تحقیق و توسعه شرکت را راه ندازی کردیم که از جمله آن راه اندازی اولین شتابدهنده استان بود.

وی افزود: شتاب دهنده تیک سال  1395 راه اندازی شد و عنوان اولین شتاب دهنده ای را دارد که خارج از تهران در استان کرمانشاه راه اندازی شد و پیش از آن هیچ استانی بجز تهران شتاب دهنده نداشت.

حسینی با اشاره به آغاز مفهوم کارخانه نوآوری در کشور از سال 1397 گفت: در همین سال با این مفهوم آشنا شدیم و نهایتا سال گذشته توانستیم در محل مجتمع گلخانه ای شرکت به مساحت 20 هزار متر مربع این کارخانه را راه اندازی کنیم.

وی افزود: در حال حاضر به دنبال این هستیم که بتوانیم تمام اجزای اکوسیستم فناوری استان را در این کارخانه گردهم آورده و فناوری استان را توسعه دهیم.

مدیرعامل شرکت نیروی غرب خاطرنشان کرد: علاوه بر این مرکز نوآوری هوشمندسازی کشاورزی را هم سال گذشته راه اندازی کردیم تا بتوانیم گامی در راستای هوشمندسازی کشاورزی استان برداریم.

حسینی هوش مصنوعی و  AUT را حوزه بعدی فعالیت شرکت نیروی غرب عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی دانشگاهی كرمانشاه منطقه کرمانشاه جهاد دانشگاهی پارك علم و فناوري کارخانه نوآوری کارخانه نوآوری استان کارخانه نوآوری اکوسیستم فناوری استان کرمانشاه شرکت نیروی غرب مرکز نوآوری راه اندازی شتاب دهنده گلخانه ای سال گذشته شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۸۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با انتقال آب دریا به اصفهان، بارگذاری صنعت از آب‌زاینده‌رود و آب‌های سطحی کمتر خواهد شد و اتفاقات خوشایندی برای این رود رقم خواهد خورد.

مجید نادرالاصلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: در قانون اساسی در هفت اصل به موضوع شورا پرداخته شده است و امام راحل نیز به امر شورایی تاکید داشتند، اما با این وجود به شوراها توجه نمی‌شود.

وی با گلایه از کم‌توجهی مدیران کشوری به شوراها افزود: از آن‌ها درخواست داریم به ظرفیت بسیار عظیم شورایی و مشاوره‌ای که صراحت آیات قرآن کریم است، توجه داشته باشند و از آن‌ها در پیشبرد امور کشور استفاده کنند.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شورای ششم نگاه ویژه‌ای به موضوع زاینده‌رود داشته است، اظهار کرد: با همت مسئولان استانی و حمایت مدیران شهری، اتفاقات خوبی در سال‌جاری و سال آینده در راه است و امیدواریم زاینده‌رود، زنده‌رود ابدی شود و نشاط و شادابی برای مردم اصفهان رقم زده شود.

نورصالحی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص مناطق کم‌برخوردار شهر اصفهان گفت: با یک کار علمی و میدانی مناطق و محلات کم‌برخوردار شناسایی و معضلات و مشکلات این مناطق اعم از گلوگاهی و جزئی احصا شد و بودجه و اعتبار خوبی نیز برای رفع این مشکلات در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های خوبی برای رفع معضلات مناطق کم‌برخوردار صورت گرفته‌است، افزود: در حدود سه سالی که از عمر شورای ششم گذشته است، اتفاقات خوبی در حدود ۶۰ محله کم‌برخوردار رقم خورده است.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: نزولات جوی در استان خوب بوده است، اما باید نسبت به این برکت و رحمت خداوندی مدیریت بهینه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اصفهان ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در ارتباط با منابع آبی به‌ویژه در غرب و جنوب استان دارد، گفت: در این دوره شورای اسلامی شهر نگاه متفاوتی به موضوع استحصال آب‌های سطحی، زیرسطحی و تصفیه کردن پساب آب شده است.

دست صنعت از آب زاینده‌رود و آب‌های زیرسطحی باید کوتاه شود

نادرالاصلی اضافه کرد: امیدواریم تأمین منابع جدید آبی، به اصفهان، زاینده‌رود، آب‌شرب و محیط زیست این استان کمک شایانی کند، البته از ظواهر امر مشخص است که این منابع خیلی زود قابل دسترس خواهد بود.

وی اظهار داشت: در ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان تلاش کرده‌ایم گام‌های خوبی در این راستا برداریم و پایه‌ها و ریشه‌های خوبی بر جای گذاشته شود.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: انتقال آب دریا به اصفهان یکی از اقداماتی است که در این دوره به‌طور جدی پیگیری شد و اگر همت مضاعفی صورت گیرد، در نیمه نخست ۱۴۰۳ می‌توان شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

وی ادامه داد: همان‌طور که استاندار اصفهان نیز آن را اعلام داشته است، باید متذکر شوم که این آب انتقالی برای تأمین آب شرب، آب کشاورزی و آب محیط زیست نیست و تنها به صنعت اختصاص پیدا خواهد کرد، به‌شرطی که به عامل توسعه بیشتر آن تبدیل نشود.

نادرالاصلی با بیان اینکه دست صنعت از آب زاینده‌رود و آب‌های زیرسطحی باید کوتاه شود، تصریح کرد: اگر انتقال آب دریا به اصفهان صورت گیرد، بارگذاری صنعت از این آب‌ها کمتر و نزدیک به ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب در مصرف آب صرفه‌جویی خواهد شد که این عدد قابل توجه اتفاق خوشایندی برای زاینده‌رود رقم خواهد زد.

کد خبر 747863

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای