Web Analytics Made Easy - Statcounter

عربستان هرگونه تلاش برای "سیاسی کاری مسائل حقوق بشری و خارج کردن این مسائل از نهاد ذیربط خود (شورای حقوق بشر) " را رد کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری واس امروز شنبه اعلام کرد، عبدالله بن یحیی المعلمی، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در سخنرانی خود ذیل بند ۶۹ گزارش شورای حقوق بشر بر "موضع ثابت کشورش در حمایت از قوانین بین‌المللی و اصول منشور سازمان ملل" تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تصویب قطعنامه  «ارائه کمک‌های فنی به یمن و ارتقای ظرفیت‌های آن در زمینه حقوق بشر» توسط شورای حقوق بشر استقبال کرد و آن را تمایل کشورهای عضو و جامعه بین‌الملل برای حمایت از تلاش‌های کمیته ملی یمن و گزارش‌های آن دانست که براساس استانداردهای بین‌المللی و با هدف دستیابی به راه‌حلی واقع‌بینانه برای بحران یمن منتشر می‌کند.

المعلمی همچنین از رد قطعنامه "وضعیت حقوق بشر در یمن" توسط اعضای شورای حقوق بشر استقبال کرد که توسط هلند ارائه شده بود.

وی گفت، رد این قطعنامه توسط اعضا مؤید اعتقاد آنها به غیرحرفه‌ای بودن تیم کارشناسان برجسته پیرامون یمن در تهیه گزارش‌های مغرضانه خود است که ابتکارات و قطعنامه‌های بین‌المللی را که مبنای حل بحران یمن هستند نادیده گرفته‌اند. به علاوه این تیم از ماموریتی که به وی محول شده بود، به شکل بی‌سابقه‌ای سوء استفاده کرد، زیرا بیشتر اطلاعات خود را از سازمان‌های غیردولتی همسو با انصارالله گرفت.

وی افزود، کشورهایی که این موضوعات را سیاسی می‌کنند از جنایات و نقض حقوق بشر در داخل و خارج از مرزهای خود مصون نیستند و این در سوابق حقوق بشری آنها مشهود است.

المعلمی از جامعه جهانی خواست در برابر سیاسی شدن موضوعات حقوق بشری موضعی صادقانه و جدی اتخاذ کند و اگر هدف دستیابی به راه‌حل‌های مسالمت‌آمیزی است که منافع همه را در برگیرد، باید با بحران‌ها و مسائل بین‌المللی مطابق با قطعنامه‌های بین‌المللی برخورد واقع‌بینانه شود.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان حقوق بشر شورای حقوق بشر سازمان ملل انصارالله شورای حقوق بشر بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۳۹۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به گزارش وضعیت حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا درباره این کشور گفت: بدترین وضعیت حقوق بشری را در جهان در ایالات متحده داریم که با سرکوب سیستماتیک، رویارویی قومی و مذهبی در آنجا ادامه دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که در رسانه دولتی این کشور منتشر شد، گفته است: «وزارت امور خارجه کره شمالی انتشار گزارش حقوق بشر توسط وزارت امور خارجه آمریکا بر اساس دروغ، جعل، تعصب و خصومت را قاطعانه محکوم و رد می‌کند و آن را اقدامات مداخله جویانه واشنگتن در امور داخلی کره شمالی می‌داند.»

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «آیا در ایالات متحده نقض جدی حقوق بشر از جمله سرکوب سیستماتیک مردم خود، رویارویی قومی و مذهبی و جنایات مختلف خشونت آمیز را شاهد نیستیم؟»

وی همچنین به ادعای مقام‌های آمریکایی درباره ضرورت نفوذ اطلاعاتی در کره اشاره کرد و ادامه داد: این نمایش یک دسیسه سیاسی بسیار بدخواهانه و یک چالش سیاسی خطرناک است که هدف آن تخریب نظام ما از درون است. واکنش پیونگ یانگ به این اقدامات هیچ محدودیتی ندارد.»

۲۳ آوریل سال جاری میلادی، وزارت امور خارجه آمریکا گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در جهان منتشر کرد که نارضایتی تعدادی از کشور‌ها از جمله مجارستان، ویتنام، مکزیک، پاکستان و ترکیه را برانگیخت.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز خاطرنشان کرد که این گزارش صرفا نمایش استاندارد‌های دوگانه نیست، بلکه یک تبعیض نژادی آشکار است.

دیگر خبرها

  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم
  • پارلمان اروپا قطعنامه‌ای ضد ایرانی صادر کرد
  • پارلمان اروپا قطعنامه ضد ایران صادر کرد
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • قطعنامه جانبدارانه و ضد ایرانی پارلمان اروپا | واکنش به حمله اسرائیل؛ فقط تاسف!
  • قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران
  • استانداردهای دوگانه پارلمان اروپا در قبال تحولات منطقه