Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر جریان صدر عراق برخی از کشورهای منطقه را متهم کرد به دنبال تاثیرگذاری بر انتخابات عراق هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مقتدی صدر رهبر جریان صدر در توئیتی بدون نام بردن از کشوری خاص اعلام کرد، اطلاعات موثقی در اختیار دارد که برخی از کشورهای منطقه در امور انتخابات عراق دخالت کرده و بر برخی از جریان‌ها و ائتلاف‌های سیاسی برای اهدافی خارج و به زیان مردم عراق فشار وارد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه نوشت: از همینجا از تمامی این کشورها که دخالت‌شان کاملا محرز شده است، می‌خواهم فورا از این کار دست بردارند.

مقتدی صدر همچنین مدعی شد حاضر به گفتگو با این کشورها نشده است و تاکید کرد به تمام ائتلاف‌ها هم توصیه می‌کند تا آنها را واسطه قرار نداده و این کشورها را وارد مسایل داخلی عراق نکنند.

ائتلاف الفتح عراق: اقدامات کمیساریای انتخابات شفاف نیست/ دیداری بین عامری و صدر صورت نگرفته استحزب دموکرات کردستان عراق به‌دنبال ائتلاف با جریان صدر استرقبای صدر در پارلمان عراق چه گزینه‌هایی روی میز دارند؟مقتدی صدر: نتایج انتخابات را قبول دارم/ فراکسیون ما بزرگترین استنتایج انتخابات عراق اعلام شد/ صدر همچنان در صدرموضع گیری مقام جریان صدر به تشکیل دولت توافقی عراق / صدر تکذیب کرداعتراض مجدد احزاب شیعی به نتیجه انتخابات/ واکنش مقتدی صدرمقتدی صدر: مردم از راه‌های قانونی اعتراض به نتایج انتخابات را دنبال کنند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات عراق جریان صدر مقتدی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۰۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا امروز در حالی با وزیر خارجه چین دیدار کرد که مسائل حل نشده همچنان روابط بین واشنگتن و پکن را تهدید می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزیر خارجه چین در دیدار با بلینکن تاکید کرد که منطقه آسیا و اقیانوسیه نباید به میدان جنگ برای قدرت های بزرگ تبدیل شود و گفت که واشنگتن اقدامات بی پایانی برای سرکوب اقتصاد و فناوری چین انجام داده است.

وانگ یی به بلینکن گفت که واشنگتن نباید از تایوان به عنوان ابزاری برای کنترل چین و توقف تسلیحاتی آن استفاده کند.

وزیر امور خارجه چین در دیدر با همتای آمریکایی خود بر ضرورت راه حل دو دولتی در فلسطین اشغالی برای حفظ ثبات تاکید کردند.

در این گفت‌وگو چین از دستیابی به صلح در فلسطین از طریق گفتگو و مشورت حمایت کرد.

 سخنگوی وزارت خارجه چین نیز به روابط روسیه و چین پرداخت و گفت: روسیه یک شریک استراتژیک است و هیچ طرف سومی حق دخالت در همکاری اقتصادی و نظامی مسکو و پکن را ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواست در امور داخلی چین دخالت نکند.

 سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین از واشنگتن خواست که تحریم‌ها علیه پکن را متوقف کند و افزود: آمریکا نباید ما را به عنوان یک قدرت رقیب در نظر بگیرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در حالی وارد چین شده است که روابط بین دو کشور اندکی بهبود یافته اما همچنان مسائل حل نشده فی مابین، ثبات در روابط بین این دو قدرت جهانی را تهدید می کند.

در همین حال چند روز پیش یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا بدون ذکر جزئیات بیشتر اظهار کرد واشنگتن برای برداشتن گام هایی علیه شرکت های چینی که به اعتقاد آنها امنیت آمریکا و اروپا را تهدید می کنند، آماده است.

همچنین در دولت آمریکا بحث های مقدماتی درمورد تحریم بانک های چینی به دلیل حمایت این کشور از روسیه در جنگ علیه اوکراین، صورت گرفته اما مقامات به رویترز گفتند که دولت هنوز برای انجام این کار طرحی ندارد.

این در حالی است که واشنگتن تاکنون برخی تحریم‌های بانک‌های اصلی چین را به دلیل تاثیراتی که ممکن است بر اقتصاد جهانی و روابط بین دو کشور داشته باشد، متوقف کرده است.

همچنین یک مقام وزارت امور خارجه چین در گفت‌وگو با خبرگزاری شینهوا اظهار کرد از زمان دیدار بایدن با شی جین پینگ در نوامبر سال گذشته در سان فرانسیسکو، ارتباطات بین دو کشور نشان دهنده روند توقف کاهش ارتباطات و تثبیت آن است.  

براساس این گزارش، سفر بلینکن به پکن در حالی صورت می گیرد که کنگره و سنای آمریکا در هفته جاری لایحه کمک 8 میلیارد دلاری به تایوان را تصویب کرد. هدف از اختصاص این بودجه به تایوان، کمک به این کشور در مقابله با اقدامات چین در منطقه است.

سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کسی که صدای حامیان فلسطین را خاموش کند، حیوان و هیولایی درنده است
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا