Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@06:11:15 GMT

کوچ عشایر به منطقه گرمسیری خنج فارس آغاز شد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۱۹۸۲

کوچ عشایر به منطقه گرمسیری خنج فارس آغاز شد

این عشایر ایل قشفایی از سرحدات شمال فارس و استان های چهار محال و بختیاری و اصفهان به شهرستان گرمسیری خنج و دیگر مناطق گرمسیری جنوب فارس کوچ و سیاه چادرهای خود را در مناطق گرمسیری برپا می کنند.

مسوول اداره امور عشایر شهرستان خنج اعلام کرد: این شهرستان با افزون بر ۸۰۰ هزار هکتار مرتع همه ساله در چنین ایامی پذیرای بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ خانوار از طوایف و تیره‌های  ایکدر، بور بور، بکر ، بهمن بیگلو ، کلاه سیاه خان، احمدی سارویی، محمد زمانلو، قادرلو، کرش رحیمی، عرب سارویی، میچک قزلو ، سهراب خانلو، طیبی مهترخانه ایل قشقایی است که  با ۴۰۰ هزار راس دام به این شهرستان کوچ می کنند و فصول پاییز و زمستان را در خنج می‌گذرانند و تا فصل بهار در این شهرستان بسر می‌برند

 حسن عراض پور یکشنبه در مصاحبه با ایرنا افزود: عشایرنقش بزرگی در تولید گوشت قرمز وفراورده های لبنی ودامی وصنایع دستی دارند لیکن  خشکسالی های چند سال اخیر تاب وتوان عشایر را گرفته و مشکلات زیادی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقر مراتع، گرانی علوفه، سختی تامین ارزاق و آب و مسایل بهداشت  و درمان و  به فروش نرسیدن  دام مهم ترین مشکلات عشایر است.

او گفت: بخشی از آب مورد نیاز عشایر از طریق برکه‌ها(آب انبار) و قسمت دیگری به وسیله تانکرهای سیار اداره امور عشایر تامین می‌شود.

مرکز شهرستان خنج حدود ۲۶۵ کیلومتر با شیراز فاصله دارد.

برچسب‌ها زندگی عشایری خنج شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری خنج شیراز زندگی عشایری خنج شیراز فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۱۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای بیش از ۸۰۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری شرکت برق فارس

فرشید فتوت در مراسم اختتامیه مرحله سوم رویداد ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای پیمانکاران شهرستان‌های غرب استان فارس به میزبانی شهرستان کازرون گفت: طی رویداد ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای نیرو‌های پیمانکاری در مرحله نخست در منطقه جنوب استان به میزبانی شهرستان لار تعداد ۲۰۳ نفر، در مرحله دوم در منطقه شرق استان به میزبانی شهرستان فسا تعداد ۳۴۴ نفر و در مرحله سوم در منطقه غرب استان تعداد ۲۷۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری در حوزه‌های دانشی، ایمنی، تخصصی، مهارتی، روان شناختی و طب کار مورد ارزیابی و پایش قرار گرفتند.

او با اشاره به اهمیت بسیار زیاد منابع انسانی در افزایش بهره‌وری و کیفیت خدمات قابل ارائه به مشترکین و سایر ذینفعان گفت: در جهت حفظ سرمایه انسانی و به تبع آن دستیابی به اهداف و فعالیت‌های شرکت، ارتقای مهارت‌های فنی و شغلی و توانمندسازی نیروی انسانی ضرورت دارد.

فتوت بیان کرد: از آنجا که سیمبانان و کارگران صنعت برق مسئولیت خطیری در صنعت برق و تامین برق مطمئن و پایدار دارند، برگزاری چنین رویداد‌هایی می‌تواند در افزایش آگاهی و مهارت آنان و کاهش حوادث حین کار تاثیر بسزایی داشته باشد.

او یادآور شد: این رویداد‌ها با همکاری شرکت توانیر، انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های توزیع نیروی برق و دانشگاه شهید بهشتی برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی
  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • روستاییان وعشایر جنوب سیستان وبلوچستان خوشحال از باران‌ها اخیر
  • ‌ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای بیش از ۸۰۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری شرکت برق فارس
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است