Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرداری قم برای نخستین بار در کشور با اجرای طرحی برای حمایت از ساختمان‌های سازگار با محیط‌زیست مشوق‌های ویژه‌ای به سازندگان و مالکان ساختمان اعطاء می‌نماید.

به گزار ش خبرگزاری برنا از قم، اجرای طرح ساختمان‌های سازگار با محیط‌زیست به‌عنوان خدمتی نوین از شهرداری کلان‌شهر قم با همکاری نخبگان مهندسی و محیط‌زیستی کشور اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احداث ساختمان سبز و سکونت در این‌گونه ساختمان‌ها مزایای متعددی برای سازندگان و مالکان ساختمان‌ها به همراه دارد، تا جایی که به دلیل عملکرد منطقی و بهینه اجزاء در این‌گونه ساختمان‌ها، زندگی در ساختمان سبز از تمام جنبه‌های کیفی و عملکردی نسبت به ساختمان‌های معمولی با آسایش بیشتر توأم شده و به‌صرفه‌تر است.

در این راستا شهرداری قم باهدف تشویق و ایجاد انگیزه در میان شهروندان برای ارتقاء کیفیت محل زندگی خود، با همراهی دیگر دستگاه‌های خدمات رسان این استان مانند شرکت آب و فاضلاب، توزیع برق، مخابرات و … سبد ویژه‌ای از مشوق‌های مالی و اعتباری به این‌گونه ساختمان‌ها اعطا می‌کند.

بخش‌هایی از این مشوق‌ها (مانند تخفیف ویژه در هزینه عوارض ساخت) برای مدت محدود پیش‌بینی‌شده‌اند و تنها به تعداد محدودی از شهروندان که سریع‌تر نسبت به ارتقاء کیفیت‌های محیط‌زیستی در ساختمان خود اقدام نمایند تعلق می‌گیرد.

براساس این گزارش، تخفیف ویژه ۵۰ درصدی در هزینه‌های عوارض ساخت به ساختمان‌های سبز (مازاد بر تخفیف‌های دیگر) ازجمله مزایای ویژه برای سازندگان و مالکان ساختمان سبز در این شهر است.

شهروندان جهت اطلاع از دیگر مشوق‌ها و نحوه ارزیابی ساختمان سبز، می‌توانند به شهرداری قم- دفتر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های محیط‌زیستی معاونت خدمات شهری مراجعه و یا با شماره تلفن  ۰۲۵۳۶۱۰۴۲۸۵ تماس برقرار کنند.

آدرس مشاور طرح نیز بلوار معلم، مجتمع فرهنگی ناشران، واحد ۵۱۸ (دفتر شرکت تپش سبز) است و جهت اطلاع بیشتر افراد  می‌توانند با شماره تماس ۰۲۵۳۷۸۴۸۰۳۷ و شماره (واتساپ): ۰۹۰۲۷۲۳۷۲۹۳ در ارتباط باشند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محیط زیست ساختمان سبز ساختمان ها شهرداری قم مشوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۱۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه در کرمانشاه جان یک نصاب آسانسور را گرفت

بر اثر حادثه ای در یک ساختمان در حال ساخت در یکی از محلات شهر کرمانشاه یک نصاب جوان آسانسور جان خود را از دست داد.

به گزارش مشرق، رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: این مرد جوان عصر روز گذشته حین ساخت و نصب آسانسور در یک ساختمان نیمه کاره از طبقات فوقانی به طبقه همکف سقوط و جان خود را از دست داد.

غلامرضا رضایی اظهار کرد: بلافاصله ۶ آتش نشان از ایستگاه های شماره هفت و هشت به محل این حادثه در محله فاز ۲ چقامیرزا در شهرک الهیه، اعزام شدند و توانستند جسد این جوان را که در همان لحظه‌ اولیه حادثه جانش را از دست داده بود به بیرون از لاین آسانسور، منتقل کنند.

رضایی در پایان اضافه کرد: علت این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تغییر در قانون پیش فروش مسکن، سرمایه‌های انبوه سازان را جذب می‌کند
  • حادثه در کرمانشاه جان یک نصاب آسانسور را گرفت
  • انتشار نخستین فراخوان شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان در اصفهان
  • بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟
  • کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی در بریتانیا
  • ساخت کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی در بریتانیا
  • بسته تشویقی برای محلات بازآفرینی شهری
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست
  • تحقق ۱۲۴ درصدی درآمد حاصل از عوارض ساختمانی در قم