Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-05@21:55:10 GMT

آیا استفاده از فویل روی غذا خطرناک است؟

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۲۰۵۹

متخصصان می‌گویند استفاده از آلمینیوم برای نگهداری از غذا امکان رشد باکتری را فراهم می‌کند.

خبرگزاری میزان _ نمناک نوشت: احتمالا شما هم فکر می‌کنید فویل آلومینیومی بهترین راه حل برای نگه داشتن باقیمانده غذا‌ها در مدت زمان طولانی است و شما می‌توانید یک عدد فویل را دور غذا بپیچید و از آن نگهداری کنید، اما متاسفانه اینگونه نیست و همیشه هم فویل بهترین راه حل نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولا ما از فویل آلومینیومی برای کار‌های مختلف در آشپزخانه استفاده می‌کنیم. گاهی اوقات برای آشپزی و گاهی اوقات برای پوشاندن بقایای مواد غذایی آن‌ها را به کار می‌بریم، اما آیا می‌دانستید که انجام این کار خیلی هم راهکار خوبی نیست؟

فاسد شدن غذا با فویل آلومینیومی

به گزارش " Cleveland Clinic " شاید کاملاً بدون آسیب به نظر برسد که شما گوشت قرمز را داخل فویل آلومینیومی بپیچید و آن را داخل یخچال بگذارید و روز بعد آن را گرم کنید، اما متاسفانه فویل تاثیر لازم برای سالم نگه داشتن غذای شما را ندارد و همین باعث رشد باکتری می‌شود و غذا در روز بعد حالت خوبی پیدا نمی‌کند و سریعاً خراب می‌شود. در واقع زمانی که هوا در محفظه و ظرف نگهدارنده غذای شما وجود داشته باشد، باکتری‌ها به سرعت رشد کرده و غذای شما عملا قابل خوردن نیست.

راه حل چیست؟

اگر شما هم سوال به جای فویل آلومینیومی از چه چیزی استفاده کنیم را در ذهن دارید با ما همراه شوید:

ظرف در دار مطمئن

بهتر است که شما به جای فویل آلومینیومی مواد باقیمانده را داخل ظرفی بریزید که در داشته باشد تا غذای شما کاملا سالم باقی می‌ماند. اگر غذای گرم را بیش از ۲ ساعت در محیط اتاق نگهدارید، باکتری سریع شروع به رشد می‌کند که معمولاً این موضوع برای محصولات لبنی و گوشت قرمز هم صدق می‌کند.

فریزر

اگر غذای پخته شده زیادی دارید، فریزر گزینه بهتری نسبت به یخچال است. می‌توانید باقیمانده مواد غذایی را تا چند ماه داخل فریزر نگه دارید و آن‌ها را در ظروف مختلف بریزید. البته باید مراقب باشید که خیلی طولانی نشود و حتما مدت زمان مناسب نگهداری از مواد غذایی را رعایت کنید.

بیشتر بخوانید: خوردنی‌هایی که خامشان بهتر است

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: فویل غذا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فویل غذا فویل آلومینیومی غذای شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۲۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این جشنواره که به همت شورای اسلامی شهر، شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، ۴۰ شرکت کننده محصولات خانگی خود را ارایه دادند.

غذا‌های ارائه شده در این جشنواره شامل غذای سنتی و محلی، فست فود خانگی و شیرینی بود.

در حاشیه این جشنواره، مسابقه نقاشی هم برای کودکان برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • این ملحفه‌ها باعث اگزما در پوست می‌شوند
  • (ویدئو) نحوه درست کردن غذای مشهور اندونزیایی با سرخ کردن موز
  • ده نشانه بحث‌برانگیز از وجود حیات فرازمینی
  • التماس کودکان فلسطینی برای یک کاسه غذای گرم
  • باکتری‌ها برای ما رشته سیم رسانا می‌سازند
  • (تصاویر) التماس کودکان فلسطینی برای یک کاسه غذای گرم
  • برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج
  • (ویدئو) دختر فلسطینی درحال جمع کردن غذای ریخته روی زمین
  • طرز تهیه سوپ شیر؛ پرطرفدارترین پیش غذای مجلسی (فیلم)
  • از استخر‌های بزاق تا وجود میلیون‌ها باکتری در دهان