Web Analytics Made Easy - Statcounter

سران 4 کشور غربی در نشستی خواستار" تغییر مسیر" ایران برای "حل" مسئله هسته ای اش شدند.

به گزارش عصرایران به نقل از الجزیره، سران 4 کشور آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان در نشستی مشترک حضوری، درباره برنامه هسته ای ایران گفتگو کردند.

آنها از ایران خواسته اند به "تعهدات هسته ای خود براساس برجام بازگردد" تا مانع از افزایش "تنش های خطرناک" شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست مشترک در حاشیه نشست سران گروه 20 در رم ایتالیا برگزار شد.

در این نشست، جو بایدن رئیس جمهور امریکا، آنگلا مرکل صدراعظم (نخست وزیر) آلمان، امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه و بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا حضور داشتند.

آنها از تهران خواستند "مسیر روند فعالیت های خود را تغییر دهد تا به راه حلی برای پرونده هسته ای خود از طریق گفتگو دست یابد".

سران 4 کشور امریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان در بیانیه مشترکی گفته اند "خواهان راه حلی برای پرونده هسته ای ایران از طریق گفتگو هستند. این اتفاق امکان پذیر است اگر ایران مسیر خود را تغییر دهد". 

این بیانیه اضافه کرد: "رئیس جمهور (ابراهیم) رئیسی را به استفاده از این فرصت و کار با حسن نیت فرامی خوانیم تا بتوان در مذاکرات (هسته ای) به نتیجه فوری دست یافت". 

بیانیه سران 4 کشور ادامه می دهد: تنها راه امن برای جلوگیری از افزایش خطرناک تنش ها (درباره برنامه هسته ای ایران)، به سود هیچ کشوری نیست. 

مرکل در این باره گفت که از غنی سازی ایران به شدت نگران است.

او در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در رم گفت زمان درباره مذاکرات هسته ای با ایران می گذرد. ایران به غنبی سازی اورانیوم ادامه می دهد و این موضوع باعث نگرانی زیاد ماست.

یک مقام ارشد امریکایی که نامش اعلام نشد گفت نشست چهارجانبه به ابتکار و پیشنهاد مرکل برگزار شد تا قبل از ازسرگیری مذاکرات وین، رایزنی انجام شود.

تاکنون 6 مرحله مذاکرات هسته ای وین میان ایران و گروه 1+5 در وین با هدف بازگشت ایران به تعهدات هسته ای اش، بازگشت امریکا به عضویت در برجام و لغو تحریم های ضدبرجامی امریکا علیه ایران بی نتیجه بوده است. این مذاکرات در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی برگزار شد. 

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق در دوره فعالیت خود در سال 2018 از برجام خارج شد و تحریم های ضدبرجامی شدید و حداکثری را علیه ایران اعمال کرد. ایران هم در واکنش از تعهدات هسته ای برجامی خود کاست.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سران 4 کشور هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۲۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، مراسم استقبال رسمی از رئیس جمهور کشورمان در کاخ ریاست جمهوری این کشور در شهر کلمبو برگزار خواهد شد. دیدار دوجانبه، نشست هیئت‌های عالی‌رتبه مشترک دو کشور، مراسم امضای اسناد و برگزاری نشست مطبوعاتی دیگر برنامه‌های این سفر هستند.

کد خبر 846838 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و سریلانکا خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی سریلانکا

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها/ پنجشنبه کوهنوردی خطرناک است
  • رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • سرمربی علیرضا جهانبخش در آستانه هدایت لیورپول؛ جانشین یورگن کلوپ کیست؟
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • رئیسی مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرد
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور