Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،  " گددام دارمندرا "که به استان هرمزگان سفرکرده بود، روز یکشنبه در جریان بازدید از بخش‌های مختلف بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران،نقش بندر شهید رجایی را در تجارت دریایی منطقه نقشی بی‌بدیل و تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: اطمینان داریم که بندر شهید رجایی با برخورداری از موقعیتی استراتژیک می تواند ترانزیت بین‌المللی بین کریدور شمال-جنوب را قوت بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به توسعه تجارت دریابرد بین دو کشور ایران و هندوستان اظهارداشت: در راستای توسعه همکاری های دریایی، هندوستان فعالیت خود را  به ویژه در حوزه کالای عمومی و جنرال کارگو از مدتها پیش در بندر چابهار آغاز کرده و کشتی های فله بر حامل گندم و شکر بیشتر در این بندر پهلودهی می شوند.

سفیر کشور هندوستان در ایران با اشاره به موقعیت سیاسی و تجاری ایران و هند و نزدیکی مسیر دریایی بین بندرعباس، چابهار و بندر بمبئی ادامه داد: با تعامل بین سایر سفرا در تهران سعی می‌کنیم که این سهم بازار را از کشورهای آسیایی گرفته و از بندرشهید رجایی، چابهار و بمبئی به سمت کریدور شمالی سوق دهیم.

دارمندرا در پایان صحبت‌های خود از ایران به عنوان شریک قابل اتکا برای هندوستان یاد کرد و افزود: هند و ایران از لحاظ اقتصادی می‌توانند شرکای استراتژیک در منطقه و حوزه بین‌المللی باشند و ما می‎خواهیم روابط تجاری خود را با ایران هرچه بیشتر استمرار بخشیم.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این بازدید میدانی گزارشی مبسوط از ظرفیت ها و توانمندی های بنادر استان هرمزگان به‌ویژه بندر شهید رجایی و همچنین آخرین دستاوردهای عملیاتی در این بندر را به هیأت هندی ارایه کرد.

علیرضا محمدی کرجی ران، باتبیین سیاستها و افق های ترسیم شده در جهت تقویت و تعمیق دیپلماسی دریایی به منظور تعاملات بیشتر با کشورهای همسایه و منطقه عنوان کرد: یافتن نقاط همکاری مشترک و احیای ظرفیت های مغفول مانده و گشودن دروازه های جدید تجارت مورد توجه است.

 دراین سفر دشدیکپال کیشور ناندیشوار(دبیر دوم)، راویندر سینگ(رایزن اقتصادی و بازرگانی) و آبیشیک سیملای(وابسته نیروی دریایی) سفارت هندوستان و همچنین شعبان رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان هرمزگان سفیر هندوستان را همراهی می کردند.

برچسب‌ها سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی بندر شهید رجایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۲۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرجستان با ایجاد بندر خشک کریدور آسیا - اروپا را به هم متصل می‌کند

تین نیوز

گرجستان کشوری در مرکز قفقاز در امتداد دریای سیاه است و به عنوان یک مقصد کلیدی در حال رشد می تواند آسیای مرکزی و ترکیه را به هم متصل کند و خدمات مقرون به صرفه و کارآمد ی ارائه کند .

 

به گزارش تین نیوز، بر اساس امضای توافقنامه بین گروه ویلهلمسن نروژ ، شرکت حمل و نقل AD Ports Group امارات و شرکت سرمایه گذاری Inveco LLC گرجستان بندر خشک تفلیس که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ میلادی عملیاتی می شود ، به عنوان یک مرکز لجستیک محور در امتداد کریدور میانه بین آسیا و اروپا فعالیت خواهد کرد .

بندر خشک تفلیس که در حال حاضر مراحل اجرایی را می گذراند قرار است به عنوان یک مسیر تجاری در حال ظهور مراکز تولیدی غرب آسیا را به بازار های مصرف در اروپا ی شرقی متصل کند .

بر اساس این گزارش بندر خشک تفلیس به منظور تسهیل ورود و خروج و ترانزیت کانتینر های کشور های منطقه ای ، وسایل حمل و نقل و کالا های مختلف طراحی شده که در این بندر امکانات یکپارچه ای مانند ایستگاه حمل و نقل کانتینری ، انبار ، پارکینگ ویژه خودرو همراه با خطوط ریلی که از سمت غرب به بنادر پوتی و باتومی گرجستان و از سمت شرق به آذربایجان منتهی می شود ، آسیا و اروپای شرقی را به هم متصل کند .

«کاپیتان محمد جمعه الشمیسی» مدیر عامل گروه AD Ports Group در این زمینه گفت : گرجستان کشوری در مرکز قفقاز در امتداد دریای سیاه است و به عنوان یک مقصد کلیدی در حال رشد می تواند آسیای مرکزی و ترکیه را به هم متصل کند و خدمات مقرون به صرفه و کارآمد ی  ارائه کند .  

«جمال اینایشویلی» ، مدیر عامل گروه Inveco LLC گرجستان نیز در ادامه افزود : خوشحالم که مذاکرات با AD Ports Group با موفقیت به سرانجام رسید و مشارکت گروه AD Ports Group اجرای موفقیت آمیز بندر خشک تفلیس را تضمین می کند ، زیرا در زمینه عملیات بندری و امکانات لجستیکی تجربۀ ارزنده ای دارد و ما از این بابت برای همکاری بیشتر امارات و گرجستان تلاش می کنیم .

«نیل دی روش» ، رئیس گروه خدمات بندری ویلهلمسن گفت : گرجستان برای مدت طولانی بازار مهمی خواهد بود و توسعه بندر خشک تفلیس که یک پروژه اساسی برای توسعه کریدور تجاری بین دریای خزر و دریای سیاه بود در مسیر جدید به عنوان کوتاهترین مسیر بین آسیا و اروپا در نظر گرفته می شود و انتظار می رود رشد قابل توجهی در جابه جایی کانتینر داشته باشد .  

به هرحال وجود بندر خشک تفلیس مزایای قابل توجهی برای مشتریان فراهم می کند .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • گرجستان با ایجاد بندر خشک کریدور آسیا - اروپا را به هم متصل می‌کند
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از بندر کانتینربری شانگهای چین
  • بازدید هیئت هرمزگانی از بندر کانتینربری شانگهای
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • برگزاری رژه اقتدار دریایی در آبراه راهبردی خورموسی
  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره