Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاکنون سه جلسه کارگروه تنظیم بازار کاغذ و مقوا در وزارت صمت برگزار شده که موضوع کاغذ،‌ واردات و تولید آن بررسی شده است. - اخبار فرهنگی -

غلامرضا شجاع، نماینده تشکل‌های صنعت چاپ و مصرف کنندگان کاغذ و مقوای استان‌های کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم از برگزاری جلسات کارگروه تنظیم بازار کاغذ و مقوا در وزارت صمت خبر داد و گفت:‌ تاکنون سه جلسه در این کارگروه به دعوت وزارت صمت  و با حضور نمایندگانی از وزارت ارشاد،‌ وزارت آموزش و پرورش،‌ اتحادیه‌های چاپ و نشر ،‌ تعزیرات،‌ رئیس انجمن واردکنندگان،‌ نماینده سندیکای تولیدکنندگان و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برگزار شده است،‌ جلسه نخست به دعوت  مدیر کل سلولزی و نساجی،‌ جلسه دوم و سوم نیز به دعوت معاونت خدمات بازرگانی برگزار شده است.

 وی ادامه داد:‌ نخستین مطالبه ما در این کارگروه تسهیل در پرداخت ارز برای واردات کاغذ و زینک محسوب می‌شوند که جزو ملزومات اصلی چاپ بود. در وضعیت فعلی واردکنندگان کاغذ و وزینک در دریافت ارز برای واردات با مشکلاتی مواجه هستند.

 شجاع افزود: موضوعات دیگری نیز از قبیل نوسانات وزن بسته‌های کاغذ A4 و سامانه افق وجود داشت که مطرح شد.در موضوع سامانه افق هر واردکننده کاغذ باید هر کالایی که وارد می‌کند را در سامانه ثبت کرده و دو ماه وقت دارد که آن را بفروش برساند؛ این در حالی است که فروش این کالاها بیش از دو ماه زمان‌بر است.

 وی ادامه داد:  مورد دیگر محدودیت‌های واردات است،‌ تاجری که سال گذشته تحریر وارد کرده امسال نمی‌تواند گلاسه یا کاغذ دیگری وارد کند‌؛ در حالیکه تاجر تخصصی کاغذ باید بتواند همه محصولات سلولزی را وارد کند.

شجاع همچنین از توجه به تولید داخلی در این سه جلسه کارگروه خبر داد و گفت: در کارگروه بر حمایت از تولید داخلی کاغذ تاکید شد،‌ مشکلاتی که تولیدکنندگان دارند‌، مشکلاتی که در واردات مواد اولیه از جمله خمیر و چوب وجود دارد بیان شد.

 تشکیل کمیته ویژه «کاغذ» در وزارت ارشاد/ مسئولان آموزش و پرورش پای امضای قرارداد نمی‌آیند

ارز دولتی مرگ کاغذ را رقم زد/ دست‌هایی در کار بود تا تولید داخل زمین بخورد و واردات رونق گیردافزایش قیمت 30 هزارتومانی کاغذ تحریر در بازار/ موجودی کافی است

وی گفت:‌ موضوع دیگری که ما مطرح کردیم جابه‌جایی کارگروه کاغذ از وزارت ارشاد به وزارت صمت بود. تا کار تخصصی‌تر پیش رود. همچنین برخورد قاطع با سه واردکننده‌ای که  از را از وزارت ارشاد گرفته و کاغذی تحویل نداده‌اند، از دیگر مطالبات ما بود که نماینده تعزیرات وعده پیگیری داد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنعت کاغذ صنعت کاغذ وزارت ارشاد وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۲۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه ااطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، سیدعمار حکیم، رییس جریان حکمت ملی عراق، در دیدار فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، و هیئت همراه وی، وضعیت فرهنگ و ارتباطات دو کشور و چشم‌اندازهای گسترش همکاری‌های عراق و جمهوری اسلامی ایران را مورد رایزنی قرار داد.

در این دیدار که در دفتر رییس جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بر ضرورت تبادل تجارب در بخش‌های فرهنگی، هنری و آرشیوی تأکید کرد.

وی با اشاره به نیازهای جوامع اسلامی به برنامه‌هایی فرهنگی که آنان را در برابر هجمه فرهنگی و اندیشه‌های منحرف مصون نگه دارد، بر ضرورت حمایت از برنامه‌های هنری و تولید فیلم و سریال و استفاده از فناوری‌های نوین برای رساندن آن به مخاطبان تأکید کرد.

رییس جریان حکمت ملی عراق همچنین بر ضرورت توقف جنگ در غزه تأکید کرد و جامعه جهانی را در قبال پیامدهای آنچه در غزه می‌گذرد و سکوت در برابر کشتار و گرسنه نگه‌داشتن و نسل‌کشی مسئول دانست.

کد خبر 6096634

دیگر خبرها

  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • نظارت بر فیلم‌های خارجی و چند ابهام    
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ