Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌های قم و تهران به ترتیب با ۴۰.۹ درصد و ۴۱.۲ درصد کمترین و ایلام با ۵۳.۳ درصد بیشترین نرخ تورم سالیانه مهرماه ۱۴۰۰ را به نام خود ثبت کردند.

 براساس اعلام مرکز آمار نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مهرماه ۱۴۰۰ برای خانوارهای کشور برابر ۴۵.۴ درصد بود. استان‌های البرز، گیلان، سمنان، تهران و قم پنج استانی هستند که نرخ تورم سالیانه کمتر از ۴۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد دارند. 

ایلام، زنجان و خراسان شمالی به ترتیب با ۵۳.۳ درصد، ۵۱.۲ درصد و ۵۰.۹ درصد بالاترین نرخ تورم را داشتند.

قم و تهران دارای کمترین نرخ تورم سالیانه در مهر ۱۴۰۰

براساس این گزارش در مهرماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌های گیلان و کرمان با ٥.٨ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­­­ سیستان و بلوچستان با ۲.۲ درصد افزایش است.

تورم نقطه به نقطه که میزان نرخ تورم مهرماه امسال را با مهر سال گذشته بیان می‌کند برای خانوارهای کشور ۳۹.۲ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ٤٨.٥ درصد و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ٣١.٩ درصد است.

نکته قابل توجه در میزان نرخ تورم مهرماه این است که نرخ تورم نقطه به نقطه سرانجام پس از ۱۲‌ماه نوسان در کانال بالای ۴۰درصد، سرانجام در مهرماه به ۳۹.۲ درصد رسید.

خانوار شهری سیستان و بلوچستان کمترین نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه را داشت

در مهرماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان کرمان با ٦.٧ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌های‌­ سیستان و بلوچستان با ١.٩ درصد افزایش است.

نرخ تورم نقطه به نقطه برای خانوارهای شهری کشور ۳۸.۴ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان زنجان با ٤٧.٣ درصد و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ٣٠.٩ درصد است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مهر ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای شهری به عدد ۴۴.۷ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام  با ٥٢.٥ درصد و  کمترین آن  مربوط به استان قم با ٤٠.٨ درصد است.

روستاییان گیلان کمترین نرخ تورم ماهانه را داشتند

براساس این گزارش در مهرماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان گیلان با ٦.٨ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­ خراسان شمالی با ٢.٥ درصد افزایش است.

نرخ تورم نقطه به نقطه برای خانوارهای روستایی ۴۳.۹ درصد شد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ کهگیلویه و بویراحمد با ٥٤.٣ درصد و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ٣٤.١ درصد است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مهرماه ١٤٠٠ برای خانوارهای روستایی به عدد ۴۹.۶ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان­ ایلام با ٥٦.٩درصد و کمترین آن مربوط به استان­‌های تهران و قم با ٤٣.٣ درصد است.

/ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کمترین نرخ تورم ماهانه نرخ تورم نقطه به نقطه نرخ تورم دوازده ماهه سیستان و بلوچستان بیشترین نرخ تورم نرخ تورم سالیانه خانوارهای شهری برای خانوارهای درصد افزایش ۲ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۳۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج سالیانه ۳۰ هزار تن ماده معدنی منیزیت در شهرستان سربیشه

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، منیزیت در تولید لاستیک مصنوعی، کفپوش‌ها و جواهرسازی استفاده می‌شود

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • استخراج سالیانه ۳۰ هزار تن ماده معدنی منیزیت در شهرستان سربیشه
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • کمترین تنش کارگری سال گذشته استان، مربوط به شهرستان کرمان