Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد میری دیسفانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال به دلیل پیامدهای سرمازدگی اواخر سال گذشته و همچنین استمرار و تشدید خشکسالی و محدودیت تامین آب مورد نیاز باغ ها، شاهد کاهش ۴۵ درصدی تولید بادام آبی نسبت به شرایط معمولی و کاهش ۸۰ درصدی تولید محصول در باغ های بادام دیم استان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کل میزان تولید بادام امسال استان پنج هزار و ۴۶۰ تن پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: بر اساس آخرین آمار سطح زیر کشت بادام در استان ۳۲ هزار و ۳۲۵ هکتار است که شامل ۹ هزار و چهار هکتار بادام آبی و ۲۳ هزار و ۳۲۱ هکتار بادام دیم است.

وی گفت: مجموعا ۳۰ هزار و ۸۷۳ هکتار از باغ های بادام استان خراسان رضوی بارور است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: بر این اساس استان خراسان رضوی جایگاه اول را از نظر سطح زیر کشت بادام در سطح کشور داراست.

وی ادامه داد: شهرستان های نیشابور، تربت‌ حیدریه، سبزوار، کاشمر و گناباد مهمترین مناطق تولید کننده محصول بادام در استان هستند.

میری گفت: در سالیان اخیر تولید محصولات باغی و مقاوم به تنش‌ها به دلیل محدودیت های منابع آبی استان و سیاست های الگوی کشت و از طرفی درآمدزایی مناسب‌تر نسبت به محصولات زراعی توسط بهره برداران بخش کشاورزی توسط باغداران مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

وی افزود: در کنار مبحث توسعه باغ ها به شیوه اصولی، ارتقای محصول از نظر کمی و کیفی از مهمترین اولویت‌های جهاد کشاورزی خراسان رضوی است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مشهد سبزوار نیشابور تربت حیدریه نهال بادام کشاورزی گناباد فصلنامه تولید و فرآوری محصولات زراعی و باغی خشکسالی کاشمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مشهد سبزوار وزارت جهاد کشاورزی مشهد سبزوار نیشابور تربت حیدریه نهال بادام کشاورزی گناباد خشکسالی کاشمر خراسان رضوی باغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۴۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از آغاز عملیات اجرایی امحای مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق کلان‌شهر شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، محمد میرزایی در حاشیه عملیات مذکور اظهار کرد: از صبح سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت عملیات امحای مزارع مذکور در سطح ۲۷۰ هکتار از اراضی منطقه گردخون در حومه کلان‌شهر شیراز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه کار قلع‌وقمع مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام با به‌کارگیری قریب به ۲۰ دستگاه تراکتور و پنج دستگاه لودر در حال انجام است، افزود: پیش‌بینی می‌شود این اقدام در بیش از ۱۰ قطعه از مزارع تا پایان روز به اتمام برسد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه کار امحای مزارع به دستور مقام قضایی و نظر شبکه بهداشت و درمان مبنی بر آلودگی مزارع در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز قرار گرفته است، تصریح کرد: این عملیات با مشارکت دستگاه‌های متولی در قالب گشت‌های هم‌پوشان برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا رسیده است.

میرزایی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عموم جامعه و تولید محصول سالم عاری از هرگونه آلودگی، خط قرمز متولیان تولید است، اضافه کرد: جهاد کشاورزی هم‌گام با دیگر نهاد های ذی‌مدخل به طور جدی با هرگونه تهدید سلامت مردم مقابله و با سوء استفاده‌گران به هر شکل ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.

وی ضمن اطمینان خاطر به مصرف‌کنندگان محصولات کشاورزی به جهت صیانت از تولید محصول سالم و با کیفیت خاطرنشان کرد: صیانت از تولید محصول سالم امری فرادستگاهی است که نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها است.

کد خبر 749321

دیگر خبرها

  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو