Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@13:48:46 GMT

اقتصاد آمریکا در ۳ ماهه سوم کُند شد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۴۶۶۴

اقتصاد آمریکا در ۳ ماهه سوم کُند شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شین‌هوا، به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه سوم امسال به ۲ درصد کاهش یافت که این کندترین رشد اقتصادی این کشور بعد از رکود سال ۲۰۲۰ است.

وزارت تجارت آمریکا در گزارش خود کاهش میزان مصرف مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاری در املاک را در کنار اختلال‌های موجود در زنجیرهای تأمین، مهم‌ترین عوامل پایین آورنده رقم رشد اقتصادی آمریکا اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی داوجونز پیش‌بینی می‌کردند رشد اقتصادی آمریکا در این سه ماهه به ۲.۸ درصد برسد.

این پایین‌ترین رشد اقتصادی آمریکا در دوره ریکاوری از بحران کرونا به حساب می‌آید. پس از سقوط ۳۱.۲ درصدی اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ که باعث بیکاری میلیون‌ها نفر شد، رشد اقتصادی این کشور هرگز این‌قدر پایین نبوده است.

در این سه ماهه به جز عوامل ذکر شده، عامل افزایش کسری تجاری این کشور هم که دوباره به رکورد تاریخی ۷۳.۳ میلیارد دلار نزدیک شد، در کند شدن رشد اقتصادی بی تأثیر نبود.

میزان مصرف مصرف‌کنندگان که ۶۹ درصد از اقتصاد ۲۳.۲ تریلیون دلاری آمریکا را شامل می‌شود، در این سه ماهه تنها ۱.۶ درصد رشد کرد. این شاخص در سه ماهه قبلی ۱۲ درصد رشد کرده بود.

کد خبر 5338475

منبع: مهر

کلیدواژه: اقتصاد آمریکا رشد اقتصادی امریکا ایالات متحده امریکا ویروس کرونا حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت اقتصاد اسلامی قیمت دلار جایگاه سوخت وزارت جهاد کشاورزی بنزین حمله سایبری قیمت طلا جواد اوجی مرکز آمار ایران قیمت جهانی نفت قیمت جهانی طلا قیمت یورو سامانه هوشمند سوخت رشد اقتصادی آمریکا سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۴۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟

به گزارش همشهری آنلاین، از یک طرف تیک تاک خبر از عملیات انتحاری در بازار آمریکا می‌دهد و پیشروی برند هواوی باعت شده تا جنگ تراشه‌ها بین واشنگتن و پکن بالا بگیرد. شرکت مادر اپلیکیشن تیک‌تاک خبر داده که در در بدترین سناریو، این اپلیکیشن را در آمریکا تعطیل میکند تا اینکه آن را به یک خریدار بالقوه آمریکایی بفروشند.

مدیرعامل تیک‌تاک می‌گوید: تصمیم داریم در مبارزه حقوقی علیه قانونی که توسط رئیس جمهور آمریکا امضا شده و برنامه ویدئوی کوتاه محبوب ۱۷۰ میلیون آمریکایی را ممنوع می‌کند، پیروز شویم. از سوی دیگر تحیقیق‌ها نشان می‌دهد: جدیدترین گوشی‌های هوشمند هواوی، مجهز به مدلی از پردازنده پیشرفته ساخت چین هستند که توانایی این شرکت چینی برای حفظ تولید تراشه جنجالی را منعکس کرد. بر اساس گزارش بلومبرگ، برای هواوی، این گام دیگری به سوی بازسازی کسب و کاری است که با تحریم‌های دوران ترامپ، نابود شد.

این شرکت از نظر سهم بازار چین در سه ماهه اول امسال، با اپل برابری کرد که نشان دهنده ضعیف شدن سهم سازنده آیفون در این بازار طی ماههای اخیر بوده است. خبر دیگر اینکه بنیان‌گذار چینی برند شیائومی خبر داده که بیش از ۷۵ هزار سفارش برای خودروی SU۷ ثبت کرده و بیش از ۱۰ هزار تحویل در ژوئن را هدف قرار داده است. رویترز گزارش داده که این اقدام شیائومی به جنگ قیمت خودروهای برقی در بزرگترین بازار خودروی جهان دامن می‌زند.

اما به بازار انرژی دنیای نگاه کنید که وزارت اقتصاد روسیه اعلام کرده، صادرات گاز طبیعی مایع این کشور ممکن است در چهار سال آینده، متوقف شود. برخی گزارش‌ها هم حکایت از آن دارد که هیچ کشور غربی مهمی در میان شرکای تجاری اصلی روسیه باقی نمانده و آلمان با مبادلات تجاری 12 میلیارد دلاری، دیگر یکی از پنج کشور برتر جهان نیست و چین، هند قدرت های نوظهور هستند.

کد خبر 847318 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها تکنولوژی (فناوری) تکنولوژی (فناوری) - دیجیتال کامپیوتر - تراشه

دیگر خبرها

  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد