Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@16:49:09 GMT

راهنمای جامع خرید فرش ماشینی

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۴۹۹۰

راهنمای جامع خرید فرش ماشینی

*قصد خرید فرش را برای کدام قسمت خانه ی خود دارید؟ آشپزخانه، اتاق خواب و یا پذیرایی؟

*آیا ضخامت فرش برای شما مهم است؟

*محیطی که قرار است از فرش استفاده شود، چه ابعادی از فرش را نیاز دارد؟

*خرید فرش در کدام مرحله ی چیدمان منزل یا محیطی که قرار است از پوشش فرش استفاده کند می باشد؟ آیا قرار است سایر چیدمان را با فرش هماهنگ کنید و یا در انتها فرش را متناسب با دیزاین خود خریداری کنید؟

*چه مقدار هزینه و بوجه را تمایل دارید برای آن اختصاص دهید و متناسب با آن فرش ماشینی بهتر است و یا دستباف؟

*طرح و رنگ و شکل فرش نیز حتما از دیگر نکاتی است که می تواند شما را برای خرید دغدغه مند کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرش ها از جمله منسوجاتی هستند که در ابتدایی ترین شکل، کاربری اصلی آنها به عنوان پوششی برای کف است. اما در بین ما ایرانی ها فرش به دلیل برخورداری از نقوش، رنگ ها و طرح های متنوع، بخشی از هویت، تاریخ و فرهنگ پیشینیانمان را تداعی می کند،

از آنجایی که رشد و گسترش صنعت و تکنولوژی شکل تامین نیازها را تغییر داده است، در زمینه ی تولید فرش نیز شاهد انقلابی در اشکال فرش ها هستیم به گونه ای که با قدیمی تریی شکل آن یعنی فرش پازیریک با قدمت 2400 ساله ی خود تا به امروز تحولی چشمگیر را به خود دیده است.

تنوع در فرش ها بسیار بالاست. اگر قصد خرید فرش را دارید وجود این تنوع، چالشی را برای شما رقم خواهد زد. از یک طرف دایره ی انتخاب را برای شما گسترده تر می کند و از طرف دیگر ممکن است شما را دچار سردرگمی کند که در نهایت کدام فرش، فرشی است که تمام انتظارات شما را برآورده خواهد کرد و یا همانی است که دنبالش می گردید. در این قسمت شما را با چالش هایی آشنا خواهیم کرد که قطعا برای شما مهم است و در ادامه نکاتی را خواهیم گفت که در هنگام خرید فرش برایتان راهگشا خواهد بود. با ما همراه باشید تا معیار های لازم برای خرید یک فرش ماشینی باکیفیت را بررسی کنیم.

اگر به دنبال خرید فرش ماشینی هستید، این نوشتار دقیقا همان چیزی است که دنبال آن می گردید.

 

طرح فرش ماشینی

 یعنی کدومش قشنگه؟ این یا اون؟

شاید در ابتدا که وارد فروشگاه فرش می شوید و یک دفعه با حجم زیادی از فرش های مختلف روبرو می شوید این فکر را می کنید که که حتما دست پر از فروشگاه خواهید رفت. ولی وقتی فروشنده فرش و طرح ها را برای شما معرفی می کند تازه متوجه تنوع طرح فرش ها خواهید شد و کلی علامت  سوال بالای سرتان که از چشم دیگران پنهان است برای شما ظاهر می شود.

 

از لحاظ طرح کلی نقشه فرش ماشینی به دو دسته تقسیم می شوند:

فرش ماشینی با طرح و نقشه پر و شلوغ فرش ماشینی با طرح و نقشه خلوت

 

امادسته بندی‌های مختلفی برای طرح و نقشه در فرش ایرانی بیان شده است. بر اساس تقسیم بندی شرکت سهامی فرش ایران، نقشه‌های فرش ایران به ۱۹ گروه اصلی و تعداد زیادی طرح‌های فرعی تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

طرح‌های آثار باستانی و ابنیه اسلامی       فرش‌های طرح‌ شاه عباسی ·فرش‌های طرح اسلیمی            ·فرش‌های طرح افشان ·فرش‌های طرح بته‌ای (بته جقه)      ·فرش‌های طرح‌ اقتباسی ·فرش‌های طرح واگیره‌ای یا بندی       ·فرش‌های طرح درختی ·فرش‌های طرح ترکمن یا بخارا     ·فرش‌های طرح شکارگاهی ·فرش‌های طرح قابی (خشتی)      ·فرش‌های طرح گل فرنگ ·فرش‌های گلدانی           ·فرش‌های طرح محرابی ·فرش‌های طرح ماهی درهم      ·فرش‌های طرح تلفیقی ·فرش‌های با طرح هندسی      ·فرش های وینتیج ·فرش‌های طرح محرمات شاید فکر کنید چقدر تعدادشان زیاد و بی خیال نگاه کردن شوید، ولی هرکدام از این طرح ها را پیش از خرید با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید دریک صفحه نگاهی بیاندازید و ببینید با کدام طرح می توانید ارتباط برقرارکنید. البته شاید شکلی دیگر از طرح های فرش را با این دسته بندی به شما معرفی کنند، فرش ماشینی وینتیج، گبه ماشینی، گلیم، فرش عروسکی، فرش کلاسیک، فرش مدرن و غیره، که این موارد برخی از گونه‌های فرش ماشینی هستند که طرفداران زیادی دارد.  

رنگ فرش ماشینی

 فرش ماشینی رو با چی ست کنم به چشم بیاد؟!!!

انتخاب رنگ فرش مانند طرح فرش از حساسیت بالایی برخوردار است. فرش های ماشینی از نظر رنگ به دو دسته تقسیم می شوند :

فرش ماشینی با زمینه ی رنگ تیره فرش ماشینی با زمینه رنگ روشن

 

شما به دو شکل می توانید رنگ فرش خود را انتخاب کنید. یا شما از آن دسته کسانی هستید که برخی وسایل و دکوراسیون خود همچون مبلمان و پرده را از پیش خریده اید، در این صورت رنگ فرش شما با یک درجه تیره تر معیار مناسبی است.

اما اگر قبل از خرید وسایل و دکوراسیون منزل در ابتدا قصد خرید فرش ماشینی را دارید در این صورت هماهنگ کردن رنگ وسایل خانه با رنگ زمینه ی فرش ماشینی به ‌مراتب راحت‌تر و گزینه های خرید را برای شما بیشتر می کند، همچنین بهتر است در انتخاب رنگ فرش نکاتی زیر را درنظر بگیرید :

اگر محیط منزل شما از نور و آفتاب کافی برخوردار نیست، بهتر است فرش ماشینی ای را خریداری کنید که از رنگ زمینه کرم و روشن در زمینه آن استفاده شده باشد این انتخاب باعث روشنایی بیشتر منزل شما می‌شود. اگر خانه ی شما متراژ کمی دارد فرش‌های روشن، فضا و محیط منزل را بزرگ‌تر از چه که هست نشان می‌دهند.

همچنین برای فضاهای بزرگ و خلوت از فرش‌های زمینه تیره و سرمه‌ای استفاده کنید.

از سویی دیگر برای انتخاب رنگ فرش، معیار در اصطلاح پاخور آن را نیز در نظر بگیرید. اگر محیط شما پرجمعیت و پر رفت و آمد است بهتر است فرش های زمینه تاریک و پر طرح را انتخاب کنید. کثیفی فرش کمتر و دفعات شست و شو نیزکاهش می یابد.

برای فضاهایی که در معرض گرد و غبار و کثیفی هستند، فرش های زمینه تیره کثیفی و گرد و خاک را به طور واضح نمایان می کنند و مناسب چنین مکان هایی نیستند و همچنین فرش های زمینه کرم نیز جای پا را مشخص می کند. بهترین فرش ها برای مکان هایی که در معرض گرد و خاک هستند، فرش هایی با زمینه بادامی و گردویی می باشند.

 

 

ابعاد فرش ماشینی

این خیلی بزرگه ! این یکی هم خیلی کوچیکه !پس کدوم؟

اندازه های استاندارد فرش های ماشینی شامل فرش 12 متری با عرض 3 متر و طول 4 متر

* فرش 9 متری با عرض 2.5 و طول 3.5 متر

* فرش 6 متری با عرض 2 متر و طول 3 متر

 *سایزهای کوچک‌تر شامل قالیچه 2.25*1.5،

* قالیچه 1.5*1،

*کناره 4*1، کناره 3*1، کناره 2*1

*و پادری 80*50

که برای آشپزخانه، فرش اتاق‌خواب و فرش راهروها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در انتخاب ابعاد فرش متراژ کلی اتاق را حتما در نظر بگیرید. برای اینکه فرش شما زیبایی خود را به خوبی به نشان دهد سعی کنید فرشی را خریداری کنید که فاصله آن با دیوار ها حد اقل نیم متر باشد بدین منظور لزومی وجود ندارد که تمام فضای منزل با فرش ماشینی پر شود تا فرش در زیر پایه های برخی از وسایل قرار گیرد.

 

کیفیت و مشخصات فنی فرش ماشینی

یعنی جنسش چیه؟ نخرم زود خراب بشه؟!

 الیاف فرش ماشینی به صورت کلی به چهار دسته تقسیم می شود :

الیاف پشمی :از بهترین الیاف در بافت فرش است که از دوام بسیار بالا و نرمی و لطافت قابل قبولی برخوردار است و میتوانید از آن سال ها استفاده کنید. الیاف ابریشمی: نرمی و لطافت فوق‌العاده و ظرافت بالایی دارند و نسبت به فرش‌های پشمی ظریف‌تر بوده و البته نگهداری از آنها از حساسیت بالاتری برخوردار است. الیاف طبیعی: الیاف طبیعی از موادی چون جوت، بامبو و پنبه تشکیل شده و این نوع فرش‌های ماشینی از بافتی زبر و محکم بافته شده این درحالی است که فرش‌های بامبو نرم‌تر هستند. الیاف مصنوعی: فرش‌هایی از الیاف اکریلیک، پلی‌پروپیلن و پلی‌استر مزیت های زیادی دارند. مقرون‌به‌صرفه، مقاومت بالا و مراقبت آسان از فواید الیاف مصنوعی است.

 

تراکم فرش ماشینی چقدره، چند شونه بخرم خوبه؟

یکی ازملاک های مهم فرش ماشینی، شانه و تراکم است. شانه عبارت است از تعداد گره در یک متر از عرض فرش و تراکم تعداد گره در یک متر از طول فرش است. هر چه شانه و تراکم بالاتر باشد، تعداد گره بیشتر بوده در نتیجه نخ به‌کار رفته در فرش ظریف‌تر و قطر فرش کمتر می‌شود. فرش‌های ماشینی دارای شانه و تراکم‌های متفاوتی هستند که با توجه به این ملاک، دارای مزایا و معایبی هستند.

فرش 500 شانه تراکم 1500، فرش 700 شانه تراکم 2550، فرش 1000 شانه تراکم 3000، فرش 1200 شانه تراکم 3600، فرش 1500 شانه تراکم 4500 از جمله شانه و تراکم‌های استاندارد فرش هستند.

هرچه شانه فرش بیشتر باشد فرش ریز نقش تر یا به عبارتی دستبافت گونه می شود و هرچه تراکم فرش بیشتر باشد فرش سنگین تر و متراکم تر است و با افزایش شانه و تراکم، فرش ضخیم و لطیف تر می شود. فرش‌های با شانه و تراکم پایین مانند فرش‌های 500 شانه و 700 شانه دارای قطر زیادی هستند و از راحتی بیشتری برای نشستن و راه‌رفتن برخوردارند. اما در عوض به دلیل تراکم پایین، ریزنقش نیستند، اما فرش‌های 1500 شانه و 1200 شانه برخلاف فرش‌های 500 شانه نازک‌تر و ظریف‌ترند و دارای نقشه‌های ریزنقش و زیبایی می باشند.

 

قیمت فرش ماشینی

یعنی چقدر تموم میشه برام؟

 

 

قیمت فرش با توجه به ملاک های متعددی چون ابعاد، جنس، تراکم و شانه متغیر است، همچنین فرش‌های ماشینی قیمتی بسیار پایین‌تر از فرش‌های دستباف دارند. با این وجود بیشتر خریداران فرش به جای آن که به کیفیت و نوع فرش دقت داشته باشند به قیمت فرش توجه دارند و معیار اصلی، قیمت فرش ماشینی است. جهت خرید فرش ماشینی با قیمت مناسب و به قیمت درب کارخانه، پیشنهاد می کنیم از روش‌های آنلاین و یا مستقیم استفاده کنید.

 

برند فرش ماشینی

کدوم برندها فرش های خوبی تولید می کنند؟

فرش ماشینی در شهرها و استان هایی چون فرش کاشان، فرش مشهد، فرش تبریز، فرش اصفهان و... بافته می شود در انتخاب برند شاید صحبت های فروشندگان و برخی از اطرافیان که از فرش خود راضی هستند بی تاثیر نیست. البته می توانید برخی برند های معتبر را از از بین تعداد مشتریان و حجم فروش و صادرات شرکت متوجه شد که فروش بالا و این اطمینان، خود برکیفیت بالای آن گواهی است.

در این میان می توان به برخی برند های معتبر در بازار ایران از جمله :

فرش قیطران ستاره ی کویر یزد یلدای کویر کاشان فرش فرهی فرش شاهرخ فرش نیاوران فرش ساوین فرش خاطره ی کاشان فرش نگین مشهد فرش محتشم

اشاره کرد.

 

چگونگی خرید فرش ماشینی

 حضوری؟ اینترتی؟؟؟؟؟

خرید فرش از جمله اقلامی است که به دلیل بالابودن تنوع در آنها زمان نسبتا زیادی را برای خرید به خود اختصاص خواهد داد. خرید فرش می تواند به دو شکل خرید از فروشگاه های معتبر به صورت حضوری و یا به صورت خرید اینترنتی صورت بگیرد. هرکدام از این نوع خرید ها ویژگی خاص خود را داراست.

برای صرفه جویی در زمان وبسایت هایی در زمینه خرید فرش ماشینی و فرش دستباف وجود دارد، در نتیجه می توانید به خرید مستقیم فرش از سایت معتبر فروشگاهی بپردازید تا وقت و هزینه کمتری در این را از دست بدهید.

برخی تولید کننده گان و عرضه کنندگان انواع فرش های ماشینی در فروش اینترنتی، فرش را به قیمت درب کارخانه به فروش می رسانند. البته توجه داشته باشید که فروشگاه هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی و نماد ضمانت پرداخت وجه هستند، از این اعتبار برخوردارند.

قابل ذکر است فروشگاه فرش دکتر فرش در فروش حضوری و اینترنتی خود این امکان را فراهم کرده است تا مشتری بتواند فرش را با ارسال رایگان به تمام نقاط و درب منزل تحویل بگیرد. همچنین شما در دکتر فرش امکان خرید اقساطی فرش را خواهید داشت در کنار اینکه محصولات دکتر فرش به همراه دوسال گارانتی و ضمانت اصالت کالا به مشتریان عزیز تقدیم می شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت فرش ماشینی خرید فرش ماشینی خرید فرش ماشینی فرش های ماشینی فرش ماشینی فرش های زمینه فرش ماشینی شانه و تراکم فرش های طرح برای شما شانه تراکم قیمت فرش رنگ فرش فرش ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۴۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد

به گزارش خبرنگار مهر، پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ و اصلاحات‌ سری اول دفترچه راهنما در ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، اصلاحات جدید دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ منتشر شد.

به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته که تاکنون برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده‌ است داوطلبان بتوانند تا پایان روز شنبه به ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

لذا داوطلبان، ضرورت دارد در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و مندرجات اطلاعیه به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند.

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا پایان روز شنبه به ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به مشاهده یا ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

اصلاحات سری دوم مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری Ph.D ( نیمه متمرکز سال ۱۴۰۳) در اینجا قابل مشاهده است.

به گزارش مهر، از تعداد ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

کد خبر 6088078

دیگر خبرها

  • ببینید | اردوغان جنجال به پا کرد؛ شانه زدن موهای رئیس‌جمهور هنگام ورود به دادگاه
  • نمایشگاه بین‌المللی صنایع وابسته فرش ماشینی برگزار می‌شود
  • بهترین قطار برای سفر شما کدام است؟ راهنمای انتخاب قطار مناسب
  • جواد خیابانی چه ماشینی سوار می‌شود؟
  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • راهنمای کاربردی خرید و استفاده از گیفت کارت اپل
  • راهنمای سفر به تایلند؛ سرزمین لبخندها
  • راهنمای خرید چرخ خیاطی (8 نکته‌ای که باید بدانید)
  • تفاوت کیبورد مکانیکال و کیبورد گیمینگ: راهنمای جامع برای انتخاب بهترین کیبورد
  • راهنمای خرید پارتیشن اداری و کاربرد های آن