Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس میراث فرهنگی و گردشگری پلدختر به خسارت سیلاب ۹۸ به ابنیه و پل‌های تاریخی پلدختر اشاره کرد و گفت: تخصیص‌های قطره چکانی پاسخگوی حجم خرابی‌ها نیست و با این روند پل‌های این شهرستان در معرض تهدید دوباره سیل قرار دارند. - اخبار استانها -

علی محمد عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درپلدختربا بیان اینکه پلدختر 13 پل تاریخی ثبت شده در دوره‌های مختلف دارد اظهار داشت: شاخص‌ترین این پل‌ها پل کلهرت معمولان، پل پلدختر، پل گاومیشان و پل افرینه است که این پل‌ها بر روی رودخانه کشکان احداث شده‌اند که متاسفانه در سیل 98 خسارت بسیار جدی به آنها وارد شد و علی‌رغم پیگیری‌ها اعتبارات سیل به دلیل کمبود اعتبار تخصیص پیدا نکرده و مرمت کامل این پل‌ها انجام نشده است ‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سیلاب 98 حدود هفت میلیارد تومان به پل‌های تاریخی استان لرستان خسارت وارد کرد افزود: از سرفصل‌های اعتبارات استانی کارهای مرمتی از پل‌های کلهرت معمولان و پل دختر انجام شده ولی کافی نیست و اگر سیلی مشابه و خیلی کمتر از سیل 98 اتفاق بیفتد آسیب جدی‌تری به پل‌های پلدختر وارد می‌کند و شاید سبب تخریب پل‌ها شود.

بارش‌های پائیزی و دلهره مردم پلدختر از سیل دوباره؛ دیوار ساحلی تکمیل نشد نگرانی مردم پلدختر از توقف ساخت دیواره ساحلی؛ دلهره برای سیل دوباره + فیلم

 رئیس میراث فرهنگی و گردشگری پلدختر عنوان کرد: پل‌های کلهرت معمولان، پل دختر، پل افرینه و پل گاومیشان که ثبت مشترک بین استان‌های لرستان و ایلام است در معرض تهدید سیل قرار دارند و پل گاومیشان به دلیل قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌های کشکان و سیمره در معرض تهدید و خطرات بیشتری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه پنج میلیارد تومان برای مرمت پل‌ها و کاروانسراهای پلدختر نیاز است بیان کرد: تقاضا داریم که اعتبار لازم برای مرمت پل‌ها،کاروانسراها و قلعه‌های شهرستان پلدختر در نظر بگیرند، از طرف میراث فرهنگی پلدختر و استان اعتبار پیشنهاد شده ولی تخصیص‌های قطره چکانی پاسخگوی حجم خرابی‌ها نیست.

انتهای پیام/646/ ت

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۵۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور وجود دارد که جزو بافت فرسوده است و هیچ سازه‌ای ندارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهارستان، محمد آئینی ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز شوراهای اسلامی با محوریت مشارکت در بازآفرینی شهری در شهر گلستان، با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری مسئله‌ای فانتزی نیست، اظهار داشت: 2 میلیون و 700 هزار واحد مسکونی در کشور وجود دارد که جزو بناهای ناپایدار و بافت فرسوده است و هیچ سازه‌ای ندارند.

وی با بیان اینکه 224 هزار بنای ناپایدار در استان تهران وجود دارد، افزود: در استان تهران با توجه به اهمیت رسیدگی به بافت فرسوده و رعایت ایمنی مسئولین باید نگران فرسودگی بناها و خانه‌های نا ایمن باشند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در حین وقوع زلزله خانه‌های نا ایمن تخریب و فاجعه به وجود می‌آید تصریح کرد: بر این اساس در حال حاضر 10 میلیون نفر از جمعیت شهری در کشور در معرض خطر قرار دارند.

آئینی با انتقاد از عدم احیای بافت‌های فرسوده و معابر تنگ در برخی شهرهای کشور گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده توسط دولت انجام نمی‌شود و باید سرمایه‌گذاران و مردم در این مهم مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه بهترین خدمت مسئولین حفظ جان مردم است گفت: مدیران و مسئولین مردم را برای ساخت واحدهای مسکونی ایمن تشویق کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رئیس‌جمهور دستور تشویق مردم به احیای بافت فرسوده را داده است، عنوان کرد: ایجاد بسته‌های تشویقی توسط شهرداری‌ها می‌تواند خانه‌های نا ایمن و فرسوده را احیا کند و هر بنای فرسوده که در کشور تخریب می‌شود به تعداد واحدهای مسکونی ایمن افزوده می‌شود.

وی با اشاره به عدم آگاهی 70 درصد مردم در احیای بافت‌های فرسوده، تصریح کرد: مردم در احیا و نوسازی بافت فرسوده حق دارند حداقل از 50 درصد تخفیف‌ها بهره‌مند شوند و تخفیف‌ها باید تا 100 درصد نیز عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه 92 درصد پروانه‌های ساخت احیای بافت فرسوده در شهر تهران و فقط 8 درصد در شهرستان‌های استان تهران صادر شده است، گفت: پروانه‌های ساخت باید ظرف حداکثر 3 ماه برای مردم صادر شود.

شورای شهر مشهد کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند

شهرداری‌ها به دنبال درآمدزایی در بافت فرسوده نباشند

در ادامه میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تأکید بر نقش مؤثر شوراها در توسعه شهرها اظهار داشت: بخشودگی و تخفیف عوارض یکی از مسائلی است که شورا می‌تواند مردم را با تخفیف مناسب در توسعه شهر و احیای بافت فرسوده به میدان آورد.

وی با تأکید بر اقتصادی بودن احیای بافت فرسوده برای مردم توسط شهرداری‌ها افزود: شهرداری‌ها نباید به دنبال درآمدزایی از بافت‌های فرسوده باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهرها در اجرای طرح بازآفرینی شهری تلاش مضاعفی داشته باشند.

غراوی در پایان با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌ها در بافت‌های فرسوده استان تهران خاطرنشان کرد: توسعه سرانه‌های عمومی در کنار اجرای طرح بازآفرینی شهری بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • چرا کابل otg وصل نمیشه؟
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • به‌زودی تشخیص سه نوع خطرناک سرطان با یک قطره خون ممکن می‌شود
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • تشخیص چند دقیقه‌ای سرطان با یک قطره خون