Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ پیچ و خم بروکراسی اداری در کهگیلویه و بویراحمد کمر تولید و اشتغال را شکسته زیرا برای تولید و کارآفرینی در دفتر برنامه ریزان توسعه جایی نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسینیم از  یاسوج ، آهنگری سنتی یا "چلنگری" یکی از رشته‌های با قدمت بالای صنایع دستیِ که به دلیل اشباح بازار از تولیدات صنعتی، درآمد پایین و عدم استقبال نسل جوان از این حرفه، احتمال فراموشی و انقراض این رشته صنایع دستی دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آهنگری سنتی یکی از رشته‌های صنایع دستی دارای قدمت بالا در استان است، افزود: این حرفه در کمرنگ شده و ما در حال احیاء دوباره این رشته صنایع دستی در استان هستیم.

محمد علی رحمانی افزود: در نخستین اقدام برنامه داریم که این حرفه را در فهرست آثار ملی به ثبت برساندیم و پرونده آن در حال آماده سازی است که در سال 1400 به ثبت ملی خواهد رسید.

وی بیان کرد: افرادی که در این زمینه فعالیت دارند داریم پروندهای آنها را برای دریافت تسهیلات آماده می کنیم و تا پایان امسال برای فعال کردن و توسعه کارگاهها به آنها تسهیلات پرداخت می شود.

ظرفیت‌های تولیدی بروجرد برای اشتغال جوانان به کار گرفته شود

به گزارش تسنیم، برای پایدار ماندن رشته‌های صنایع دستی به حمایت همه جانبه نیاز دارد تا با کنار رفتن هنرمندان و صنعت گران نسل قدیم و استقبال جوانان از این حرفه‌ها شاهد رونق و توسعه این رشته‌های صنایع دستی باشیم.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان میراث فرهنگی بحران بیکاری و اشتغال سازمان میراث فرهنگی بحران بیکاری و اشتغال صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۵۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام

فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: مجوز ایجاد پنج کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های نقاشی سفال زیر لعابدار، حصیربافی، زیورآلات سنتی، نقاشی سفال و خراطی چوب برای فعالیت صنعتگران علاقه‌مند به این رشته‌ها در شهرستان آبدانان صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۱ کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف در این شهرستان فعالیت دارند، عنوان کرد: مجوز تأسیس کارگاهی مجوزی است که برای راه‌اندازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید، اشتغال، توسعه و تکمیل ظرفیت‌های موجود در یک رشته مصوب صنایع‌دستی صادر می‌شود و بیانگر پیش‌بینی ظرفیت و نوع تولید محصولات است.

وی تصریح کرد: صنایع‌دستی جزو مشاغلی است که از مزایای آن می‌توان تجهیزات ارزان، سهولت دسترسی، بازار فروش و آموزش سریع آن را نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • نمایشگاه صنایع دستی در شاهرود گشایش یافت
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی