Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@21:21:13 GMT

دستور نائب رئیس مجلس به کمیسیون برنامه و بودجه

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۵۸۵۰

دستور نائب رئیس مجلس به کمیسیون برنامه و بودجه

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد راستینه هفشجانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه،گفت: چرا بندهای مربوط به بودجه محرومیت زدایی و رفع محرومیت ها هنوز به استان ها ابلاغ نشده است.

وی افزود: اعتبارات اشتغال زایی ارزان از تبصره ۱۸ که به دنبال کاهش بیکاری در استان های کمتر برخوردار بود هنوز ابلاغ نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزارت نیرو، گفت: چرا این وزارتخانه برای حل بحران آب در کشور طرح تحولی ارائه نمی دهد، بحران آب لزوم نگاه فرا استانی را ضروری کرده است اما متاسفم با گذشت یک سال از درخواست تحقیق و تفحص در رابطه با انتقال آب با وجود اعلام وصول هیات رئیسه مجلس هنوز کمیسیون تخصصی در این رابطه اقدامی انجام نداده است.

راستینه اضافه کرد: در اخبار همه دیدیم که چشمه کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری خشک شد و اگر زاینده رود قرار است احیا شود یکی از سرچشمه های اصلی آن کوهرنگ به شمار می آید.

وی تصریح کرد: حرکت در گسل ها خطرناک است و هر طرحی باید حافظ منافع و امنیت مردم برای سالیان متمادی باشد. همه طرح ها باید حداقل تاثیر در جغرافیا و اکوسیستم منطقه را داشته باشند و بدون تاثیرپذیری از لابی پر قدرت و مافیا باشد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای احیای زاینده رود طرح داریم اما من تعجب می کنم که چرا همکاران عزیز و انقلابی‌ام در مجلس بر گسل های اجتماعی دامن می زنند.

راستینه افزود: طرح قانونی با مصوبه دو دولت و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی را مرتب غیر قانونی می خوانند و طرحی دیگر را که دردی از کشاورزان درمان نمی کند و مجوزهای زیست محیطی را نیز ندارد، طرح موضوع می کنند.

وی در تذکر پایانی خود تعلل دولت در معرفی استانداران را خسارت بار خواند وگفت: نباید کار امروز را به فردا موکول کنیم.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر این نماینده مجلس، گفت: از کمیسیون برنامه و بودجه می خواهیم که موضوع تخصیص اعتبارات مربوط به محرومیت زدایی در تبصره ۱۸ لایحه بودجه دنبال شود تا این اقدام انقلابی مجلس یازدهم روی زمین نماند.

وی اظهار داشت: زمانی که این مصوبه به تصویب مجلس رسید بسیاری در مناطق محروم منتظر بودند که اتفاقی در این مناطق رخ دهد،از این رو انتظار داریم با پیگیری این موضوع دنبال شود.

کد خبر 5340184

منبع: مهر

کلیدواژه: علی نیکزاد صحن مجلس مناطق محروم کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افغانستان سیدابراهیم رئیسی وزارت امور خارجه علی باقری حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی محمد باقر قالیباف جمهوری اسلامی ایران دولت سیزدهم هیئت دولت حسین امیرعبداللهیان سعید خطیب زاده حسین امیر عبداللهیان روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۵۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه جداول بودجه شفاف نیست، اظهار کرد: گاهی گفته می‌شود که عده‌ای مجلس را تضعیف می‌کنند، در حالی که نیازی به این تضعیف‌ها نیست و ما خودمان در داخل این کار را می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنچه کمیسیون تلفیق تصویب کرده است، شفاف بوده و درباره ریال به ریال آن پاسخگو هستیم و به کسی اجازه ورود ندادیم. همه اعداد و ارقام شفاف است و برای اولین بار کاری انقلابی در خصوص جداول انجام شد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جداول را ارائه دادیم و نمایندگان بدانند صفر تا صد آن در اختیارشان است و همه آن‌ها در اختیار هیأت رئیسه قرار گرفته است و در خصوص ریال به ریال آن اگر کسی حرف، حدیث و مطلبی دارد می‌تواند مطرح کند.

کد خبر 6090560 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت