Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: دومین جشنواره استانی حبیب «ویژه‌ تولیدات رسانه‌ای تشکل‌های دینی و فعالان رسانه‌ای گیلان» برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام سعید مهدوی صبح امروز به مناسبت برگزاری دومین جشنواره استانی حبیب «ویژه‌ تولیدات رسانه‌ای تشکل‌های دینی و فعالان رسانه‌ای گیلان» اظهار داشت: جشنواره حبیب با بهره‌گیری از دو الگوی قرآنی و انعکاس عملکرد اجتماعی تشکل‌ها و مجموعه‌های دینی برگزار‌ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه جشنواره "حبیب" با الگوگیری از دو مومن از جمله حبیب نجار و حبیب ابن مظاهر مجاهد رسانه‌ای لشکر امام حسین(ع) در روز عاشورا است گفت: تشکل‌های دینی می‌توانند آثار خود را در قالب مستند، فیلم کوتاه، کلیپ و نماهنگ حداکثر تا 23 دقیقه در فرمت‌های ویدیو به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مهدوی با اشاره به 4 محور این جشنواره افزود: "تعظیم شعائر دینی" شامل عملکرد تشکل‌های دینی در برگزاری مراسم مذهبی، "خدمات اجتماعی" شامل عملکرد تشکل‌های دینی در مواسات، امور خیریه و بهداشت، "تولید آثار با موضوع جمعیت و خانواده" شامل تولیدات موضوعی تشکل‌های دینی و هنرمندان مستقل و همچنین "مسجد و امام محله" جزو محورهای این جشنواره است.

پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان| آداب و رسوم محلی گیلان بازگو شدطرح "حقوق‌یاران بسیجی" در استان گیلان اجرا می‌شودرشته دانشگاهی "کشتی‌سازی" در استان گیلان راه‌اندازی می‌شود

وی با بیان اینکه هنرمندانِ مستقل می‌توانند تولیدات رسانه‌ای خود را فقط در محور جمعیت و خانواده ارسال کنند تصریح کرد: چهارمین محور جشنواره به "مسجد و امام‌ محله" اختصاص دارد که انتظار می‌رود فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی امامان محله در قالب فیلم و مستند تهیه و ارائه شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: آثار رسانه‌ای ارسال‌شده در 2 "حوزه فنی" شامل طرح، ایده، روند اجرا، روایت، پرداخت، تصویر، کیفیت تصویر و نورپردازی، کیفیت صدا و کارگردانی و همچنین "بخش محتوایی" شامل خلاقیت در انتقال پیام، نکات برجسته، توجه به زبان محلی و مولفه‌های بومی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

مهدوی با اشاره به شیوه‌های ارسال آثار بیان کرد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را به صورت لوح فشرده به ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها یا ارسال لینک ویدیو یا بارگذاری در سایت سازمان به نشانی WWW.GILAN.IDO.IR یا به صورت فایل در پیام‌رسان واتساپ به شماره 09202317011 ارسال کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه آثار تولیدشده باید مربوط به 2 سال اخیر باشد خاطرنشان کرد: حتماً نام تشکل دینی و هنرمند ذکر شود و مهلت ارسال آثار هم تا پایان دی ماه 1400 است و اختتامیه جشنواره در دهه دوم اسفندماه 1400 برگزار می‌شود.

مهدوی با اشاره به اینکه محدویتی در تعداد ارسال آثار تولید شده وجود ندارد اما پس از ارسال آثار، امکان تغییر در آن نیست گفت: آثاری که در دوره گذشته توسط هیئت داوران بررسی شد مجاز به حضور در این دوره از جشنواره نیست و آثار غیراصیل و کپی شده هم مورد بررسی و داوری قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه در دوره گذشته 600 اثر از 150 تشکل دینی گیلان به جشنواره حبیب ارسال شد ابراز داشت: از آنجا که بسیاری از تشکل‌های دینی نیاز به دوره آموزشی دارند لذا سازمان تبلیغات، دوره آموزشی هنری و رسانه‌ای را در راستای برگزاری جشنواره استانی حبیب با حضور اساتید مجرب ملی و استانی درنظر گرفته است.

مهدوی با بیان اینکه دوره آموزشی مذکور در موضوعات ایده‌یابی، تولید اثر، جمعیت، انتقال تجربیات تولید، پیش تولید، سوژه‌یابی، کارگردانی، تصویر و تدوین در آبان ماه و نیمه نخست آذرماه برگزار می‌شود تصریح کرد: هنرمندان برای کسب اطلاع بیشتر جهت ثبت‌نام یک پیامک حاوی نام و نام خانوادگی به شماره 09202317011 ارسال کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه دشمن از ابزار رسانه‌ای برای دستیابی به اهداف شوم استفاده می‌کند ابراز داشت: در طرف مقابل، تشکل‌های دینی آنچنان از ظرفیت رسانه‌ای خویش برای دفاع از هویت ملی و دینی استفاده نکردند.

مهدوی گفت: جشنواره حبیب با الگوگیری از دو حبیب الهی "حبیب نجار" و "حبیب ابن مظاهر" به‌دنبال الگودهی و جهت‌دهی برای مجاهدت رسانه‌ای و تبلیغی است و امیدواریم تشکل‌های دینی و مجموعه‌های مذهبی و جبهه فرهنگی انقلاب در این میدان با استقبال خویش نقش‌آفرین باشند.

وی بیان کرد: دیروز امثال شهید حسین فهمیده با بستن نارنجک به دور کمر خویش به جنگ با دشمن رفتند و امروز نوجوانان هیئتی ما با موبایل‌های خویش می‌توانند به جنگ رسانه‌ای با دشمن بروند زیرا امروز دشمن در تهاجم فرهنگی به نحو خطرناک‌تر، هویت ما، خانواده، جمعیت و نسل ما را نشانه گرفته است.

انتهای پیام/612/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان تولیدات رسانه ای تشکل های دینی برگزار می شود جشنواره حبیب ارسال کنند ارسال آثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۶۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصت پیوند دل‌های نسل جوان با اهل بیت(ع) است

 آیت الله رسول فلاحتی امروز در نشست هماهنگی ویژه برنامه‌های دهه کرامت گفت: دهه‌ی کرامت فرصت مناسبی است تا رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی با محتوا سازی و تببین معارف دینی جایگاه اهل بیت علیهم السلام به ویژه حضرت معصومه سلام الله علیها و امام رضا علیه السلام در کنار ایجاد شادی تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان نصب سخنان و روایت کوتاه از ائمه اطهار (ع) در مناطق مختلف را یکی از راه‌های تببین جایگاه اهل بیت (ع) به عنوان جهادگران عرصه تبیین و ارزش‌های اسلامی دانست و افزود: باید با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها و با مشارکت مردمی به ویژه در این دهه برای اجرای کار‌های فرهنگی اثرگذار، برنامه ریزی و اقدام شود.
وی با تاکید بر اینکه در مساجد باید با جوان گرایی، نشاط و امید را در جامعه ایجاد کرد، گفت: برگزاری نشست‌های فصلی با حضور امامان جماعت و طلبه‌های جوان در پیشرفت کار‌های فرهنگی در جامعه بسیار موثر است.
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی اشجری رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این نشست با تشریح مهمترین برنامه‌های دهه کرامت گفت: در دهه کرامت بیش از ۴۰۰ برنامه در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد.
همچنین در این نشست هر یک از اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان گیلان برنامه‌های خود را بیان کردند.
۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت مصادف با یکم تا یازدهم ذی القعده، میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) دهه کرامت نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • دهه کرامت فرصت پیوند دل‌های نسل جوان با اهل بیت(ع) است
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد