Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش "صلح اکنون" رژیم صهیونیستی اعلام کرد، دولت جدید این رژیم در تلاش است تا هفت گام بزرگ شهرک سازی را در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اجرا کند که شامل پیشبرد سه پروژه کلان شهرک سازی در قدس اشغالی و اطراف آن می‌شود.

به نقل از خبرگزاری سما، این جنبش در گزارش خود نوشت: چهار ماه و نیم نخست دولت ائتلافی نفتالی بنت، نخست وزیر فعلی اسرائیل و یائیر لاپید، وزیر خارجه و نخست وزیر آتی که ۱۳ ژوئن ۲۰۲۱ تشکیل شد، نشان می‌دهد این دولت سخت برای گسترش شهرک سازی‌ها و تعمیق اشغالگری رژیم صهیونیستی بر خاک فلسطین تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت جدید اسرائیل با طرح ساخت نزدیک به ۳۰۰۰ واحد مسکونی در شهرک‌ها از جمله هزاران واحد در شهرک‌های کرانه باختری؛ ۶۲۸ واحد در ایلی، ۳۹۹ واحد در ریفافا، ۲۶۸ واحد در "هاربراخا" و ۳۸۰ واحد در کدومیم موافقت کرده است.

۲۴ اکتبر ۲۰۲۱ هم مناقصه‌هایی برای ساخت ۱۳۵۵ واحد در شهرک‌ها، ۸۳ واحد دیگر در "جفعات هاماتوس" قدس و گسترش شهرک آرییل به ۷۳۱ واحد انجام شد.

دولت اشغالگر با ساخت ۹۰۰۰ واحد در عطاروت در مرکز ارتباط شهری فلسطین بین رام الله- کفرعقب قلندیا و الرام در فرودگاه قلندیا طرحی را ترویج می‌دهد که از حیث احتمال برقراری صلح و راهکار تشکیل دو کشوری مرگبار است.

وزارت مسکن اسرائیل این طرح را سال‌های اخیر تهیه کرده است اما تاکنون آن را برای تصویب ارائه نکرده است و قرار است ششم دسامبر ۲۰۲۱ سپرده گذاری طرح در کمیته ساخت و برنامه ریزی در قدس بررسی شود.

این طرح که تاکنون روی کاغذ بود با ابتکارعمل دولت فعلی، سندی قانونی خواهد شد و فرآیند موافقت با آن که ممکن است حدود یک یا دو سال طول بکشد، شروع خواهد شد اما در حال حاضر به لحاظ سیاسی متوقف کردن این طرح آسانتر از توقف آن پس از شروع فرآیند موافقت است.

همچنین مقامات اشغالگر ۲۰ اکتبر ساخت ۳۱ واحد مسکونی جدید در مرکز شهر الخلیل را شروع کردند. آنها همچنین کار روی "تونل قلندیا" را آغاز کردند، جاده ای که می‌تواند به طور قابل توجهی به توسعه شهرک ها در اعماق کرانه باختری، به ویژه در رام الله و مناطق شمالی کمک کند.

در ارتباط با کانون‌های جدید شهرک سازی نیز در این گزارش آمده است که کانون شهرک سازی آویتار اوایل همین دولت جدید ساخته شد و این دولت به جای تخلیه آن با ساخت ساختمان ها و حراست از آن موافقت کرد و قول داد در صورت امکان به این کانون مشروعیت ببخشد.

از طرف دیگر اسرائیل در طول چهار ماه از ۲۱ ژوئن تاکنون ۲۶۰ ساختمان فلسطینی را در منطقه "ج" واقع در کرانه باختری تخریب کرده است و این نزدیک به رقمی است که در کل سال ۲۰۱۷ تخریب شده است.

دولت اسرائیل این هفته از افزایش بودجه خود از ۶۰۰ میلیون شکل به دو میلیارد شکل خبر داد و بخش بزرگی از این بودجه به شهرک ها و پروژه های مربوط به شهرک سازی اختصاص داده شده است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شهرک سازی شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۶۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است

موسوی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر روند ساخت وساز پروژه های نهضت ملی مسکن در مقایسه با سال های گذشته با استفاده از ظرفیت های مردمی رشد مناسبی داشته است گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی می تواند روند ساخت وساز را گسترش دهد و دولت باید براساس شعار سال مشارکت های مردمی را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

وی افزود: دولت در حال حاضر این برنامه را در خصوص پروژه های مسکونی اجرایی کرده‌ است و با مشارکت بخش خصوصی و ظرفیت های مردمی اقدام به اجرای پروژه های ویلایی کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: عرضه زمین و پرداخت تسهیلات ساخت از سوی بانک ها می تواند بازار مسکن را تقویت کند و تولید مسکن را افزایش  دهد.

وی افزود: امیدواریم همکاری بانک ها در این بخش تقویت شود تا متقاضیان و مردم هم در این بخش پای کار بیایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • موضوع مسکن کارکنان نیروی انتظامی استان بررسی شده است
  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • توسعه طرح‌های راه‌سازی در استان بوشهر از اولویت‌ها است
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است