Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-02@02:10:55 GMT

مستند «آسک» راهی هند و یونان شد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۷۱۰۰

مستند «آسک» به کارگردانی مهدی زمانپور کیاسری به بخش مسابقه سیزدهمین جشنواره مستند کرالا هند و چهارمین جشنواره فیلم یونان راه یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از عوامل این فیلم، سیزدهمین جشنواره مستند کرالا هند و چهارمین جشنواره فیلم یونان هر دو از تاریخ ۴ تا ٩ دسامبر (۱۳ تا ۱۸ آذر ماه) برگزار می‌شوند.

مستند «آسک» پیش از این برنده بهترین فیلم در جشنواره زعفران طلایی ترکیه، جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره مستند وین اتریش، بهترین فیلم جشنواره فیلم آریکا ناتیوا شیلی، بهترین مستد هنری سی و چهارمین جشنواره مستند پارنیٔو استونی، منتخب جشنواره بیگ اسکای آمریکا، منتخب جشنواره ملی و بخش بین الملل جشنواره سینما حقیقت، منتخب پنجمین جشنواره فیلم درخت طلایی فرانکفورت آلمان و منتخب بیست و نهمین جشنواره مستند بلگراد صربستان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مستند «آسک» فیلمی سراسر امید که روایتگر داستان زندگی پیرمرد ٨٠ ساله نابینای اهل خنج شیراز است که خداوند نیروی تعبیر خواب به وی داده است. درواقع پیرمرد به کوه می‌رود و با لمس و چشیدن طعم سنگ‌ها، سنگ موردنیاز خود را پیدا و آن‌ها را استخراج می‌کند، سپس با ابزار ابتدایی مانند اره دستی و تیشه، ظروف جنوبی مثل سنگ نان‌پزی و هاون درست و با فروختن آن‌ها امرار معاش می‌کند.

پخش بین الملل فیلم بر عهده موسسه هنر هفتم با مدیریت علیرضا شاهرخی می‌باشد. عوامل این فیلم شامل کارگردان: مهدی زمانپور کیاسری، تهیه کنندگان: سمیه زراعت کار و مهدی زمانپور کیاسری، تدوین: مهدی حسینی وند و حسین نیکزاد، تصویر: علی شیلاندری و پویان آقابابایی، صداگذار: حسن‌مهدوی و صدابردار: احسان شایگان می‌شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جشنواره مستند جشنواره فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۷۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد

فیلم کوتاه «گراوید» از میاندوآب به کارگردانی امیر اسکندریان نامزد دریافت بهترین جایزه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه لتونی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، فیلم کوتاه «گراوید» به کارگردانی امیر اسکندریان نویسنده، بازیگر و کارگردان میاندوآبی با موضوع کودک همسری نامزد دریافت بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه لتونی شد.

این فیلم کوتاه با موضوع کودک همسری و شناساندن آسیب‌های آن توسط عوامل انجمن هنری «اشک صدف» میاندوآب در سال ۱۴۰۰ ساخته شده است.

تصویربرداری این فیلم کوتاه در بیمارستان ولیعصر (عج) تبریز انجام شده و هادی افتخارزاده، مائده حسن‌زاده، وحید فریور، اسماً ابوالحسنی و مهسا آذری بازیگران نقش اصلی این فیلم کوتاه هستند.

کد خبر 749025

دیگر خبرها

  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • معرفی بهترین مستندهای جهان
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • «نوبت لیلی» نامزد جشنواره سریال آلمان شد
  • گزارش تسنیم از اختتامیه جشنواره خلیج فارس در بندرعباس‌
  • «دریای پارس» یادگاری برای ایران به بهانه روز خلیج فارس
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد