Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، معصومه سهرابی مدیر دفتر بانوان «بنیاد هدایت» با اشاره به اینکه طرح شریکة الامام ویژه همسران امامان محله است که در آن امام محله و همسرش به‌صورت زوج ترکیبی برای رفع مشکلات محله و ارتقا فرهنگ منطقه فعالیت می‌کنند اظهارداشت: همسران امامان محله در پیشبرد طرح «شریکةالامام» نقش مهمی ایفا می‌کنند، شریکة الامام در واقع فردی است که می‌تواند از نزدیک‌ترین نقطه، ناظر بر مسائل امام محله باشد و بر عواطف و فعالیت‌های اجتماعی امام تأثیر فوق‌العاده‌ای بگذارد همچنین باید به این نکته توجه داشت که بانوان تأثیر عمیقی بر همسران و فرزندان خود دارند لذا بانوان می‌توانند با کمک مردم زمینه توسعه، حل مسائل و مشکلات محله را فراهم کرده و مبنای شکل‌گیری تمدن اسلامی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر دفتر بنیاد هدایت افزود: از آنجا که بنیاد هدایت مجری طرحی به نام «طرح تحول اجتماعی مسجد محور» است در این طرح، روحانی مستقر در روستا و یا حاشیه شهر با استفاده از ظرفیت‌های موجود منطقه و ظرفیت‌های بیرون منطقه می‌تواند مشکلات را شناسایی و برای حل آن اقدام کرده تا مدل یک تمدن اسلامی در محدوده کوچک محله و روستا ایجاد کند.

وی بیان داشت: در بنیاد هدایت ما برای کمک به توانمندسازی و تعالی امام و شریکة الامام از ابزاری به نام «ابزار راه یاری» استفاده می‌کنیم. یک راهیار امام و یک راهیار شریکة الامام داریم که با توجه به اینکه بنیاد فعالیتش بر روی امامان سال‌هاست که آغازشده و انجام می‌شود تصمیم گرفتیم که همسران راهیاران امام را به نام راهیاران شریکة الامام در نظر بگیریم تا بتوانند در جهت حل مسائل حوزه زنان به امامان کمک کنند.

سهرابی افزود: ما یک دوره اردوی توجیهی به‌صورت ملی برای این عزیزان برگزار کردیم و اکنون ارتباط خوبی با این بانوان داریم. ۲۰ استان به طور کلی در حوزه راهیاری فعال هستند که ۱۰ استان کرمان، قم، اصفهان، مرکزی، ایلام، خراسان جنوبی، زنجان، لرستان، آذربایجان غربی و همدان فعالیت بیشتری دارند و اقدامات خوبی را در حوزه شریکة الامام انجام داده‌اند. ما با شبکه راهیاری شریکة الامام جدا از بحث شبکه راه یاری امام ارتباط داریم و در حال حاضر هر هفته با آن‌ها یک جلسه آنلاین داریم.

مدیر دفتر بانوان تصریح کرد: در نظر داریم که برای شبکه راه یاری اردویی به‌صورت خانوادگی در قم برگزار کنیم در این اردو علاوه بر آموزش بحث حل مسئله و توانمندسازی ابزارهایی را آموزش می‌دهیم که راهیارها بتوانند برای ارتقا شریکة الامام از آن‌ها استفاده کنند. علاوه بر این برای خود شریکة الامام بحث توانمند سازی را به‌صورت جدی خواهیم داشت.

معصومه سهرابی تصریح کرد: برای اینکه از وضعیت این بانوان از نزدیک آشنا شویم یک فرم آنلاین بانام «سامانه بیرق» طراحی کردیم که در این فرم بانوان وضعیت فردی اجتماعی خانوادگی و مهارت‌هایشان را به ما گزارش می‌دهند و ما بر اساس این فرم وضعیت همسران امام را بررسی کرده و تصمیم می‌گیریم که برای هر فرد چه کلاس‌هایی را برگزار کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر اسامی ۱۰۰۰ نفر در سامانه شریکةالامام ثبت شده است.اولین دوره‌ای که قرار است در اولویت قرار گیرد بحث مشاور خانواده و توانمندسازی این عزیزان در حوزه علوم قرآنی، تفسیر و نهج البلاغه است که بتوانند با این توانمندسازی با مردم منطقه و محله خود ارتباطی دوستانه و صمیمی برقرار کنند و از ظرفیت خود آن‌ها برای حل مسائل استفاده کنند.

کد خبر 5340286

منبع: مهر

کلیدواژه: لرستان قم همدان ایلام بنیاد هدایت ارومیه خراسان جنوبی استان کرمان زنجان اصفهان خراسان جنوبی ائمه جماعات مسجد سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت های قرآنی انقلاب اسلامی ایران قرآن قرآن کریم انقلاب حوزه علمیه ایران آیت الله خامنه ای امام خمینی معرفی کتاب وحدت اسلامی شیعه تهران قران بنیاد هدایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۷۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد

نادر شکیب آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: لیلا حاجیانی ساکن روستای عیسوند شهرستان دشتستان با رضایت خانواده نوعدوستش دومین اهدا کننده عضو سال جاری شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: این بانوی ۵۰ ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان آورده می‌شود که بعد از انجام سی.تی.اسکن، تشخیص خونریزی در بطن‌های مغزی به علت فشارخون کنترل نشده برای وی گذاشته می‌شود که متأسفانه همین امر باعث مرگ مغزی این بانو شد.

وی اضافه کرد: به دنبال تأیید مرگ مغزی این بانو، در نهایت با رضایت پدر و مادر مهربان وی، توسط دکتر مجد فلو پیوند و با همکاری دکتر مجاهد متخصص بیهوشی بیمارستان شهید گنجی برازجان و پرسنل اتاق عمل، کلیه‌ها و کبد این بانو برداشت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از زحمات پرسنل ICU جراحی، پزشکان تأیید کننده و مدیریت بیمارستان شهید گنجی برازجان بابت همراهی بسیار خوب آنها و خاطرنشان کرد: این ۱۱۷ همین برداشت عضو استان و دومین برداشت سال جدید است و همچنین تاکنون هفت قلب به شکل هوایی به تهران و شیراز انتقال داده شده است.

کد خبر 6092721

دیگر خبرها

  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود