Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم توجه به تذکر مقام معظم رهبری در رابطه با نامگذاری معابر شهری به نام شهدا، خواستار اقدام سریع مدیریت شهری در این خصوص شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل قربانی امروز (یکشنبه) در پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اخیراً مقام معظم رهبری بر نامگذاری معابر شهری به نام شهدا تاکید داشته و به شوراهای شهر تذکر صریح دادند بنابراین در این خصوص به شهرداری اصفهان تذکر داده و خواستار برگزاری جلسات مربوط به شورای نامگذاری به‌طور منظم و دائمی هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین لازم است جهت شناسایی محل‌ها، معابر و ساختمان‌هایی که بدون نام مانده و شناسایی شهدایی که برای نامگذاری از نام آن‌ها استفاده نشده هرچه سریع‌تر اقدام شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم جلب همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و مردم محلی در مسیر تحقق این مهم، تصریح کرد: شهدا دین بزرگی به گردن همه ما دارند و نامگذاری در شهر در مقابل آنچه آن‌ها کردند اقدامی بسیار کوچک است.

همچنین مجید نادرالاصلی عضو دیگر شورای اسلامی شهر نیز با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در نامگذاری معابر شهری به نام شهدا، خاطرنشان کرد: شهر ما درحال رنگ باختن از نام شهید است و تعجب می‌کنم چرا همچنان در این خصوص اهمال‌کاری می‌شود.

وی تاکید کرد: دیگران یک یا دو روزه نام‌ها را عوض کردند یا نام جدید گذاشتند پس چرا اکنون برای تغییر برخی نام‌ها در معابر شهر تلاشی نمی‌شود؟

نادرالاصلی به ۲۵ آبان‌ماه، روز حماسه و ایثار مردم اصفهان اشاره کرد و افزود: امام راحل (ره) این روز که ۳۷۰ شهید دفاع مقدس بر دستان مردم اصفهان تشییع شدند را در دنیا بی‌نظیر دانستند بنابراین مردم شهیدپرور اصفهان و خانواده شهدا و جانبازان انتظار اتفاقی خاص در این روز را دارند و لازم است شهرداری مراسم ویژه این روز را پیش‌بینی کند.

به گزارش ایمنا، مقام معظم رهبری چندی پیش در بیانات خود در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان زنجان تاکید کرده بودند که "شهر باید مزیّن شود به نام شهیدان، به یاد شهیدان؛ شوراهای شهر در شهرهای مختلف بدانند که با اسم چه کسانی این شهر مفتخر می‌شود. چه افتخاری برای یک شهر، برای یک خیابان، برای یک کوچه و یک گذر، بالاتر از اینکه نام شهید بزرگی، نام یک انسان فداکاری بر روی آن گذاشته بشود؛ اینها چیزهایی است که بایستی دنبال بشود. دنبال کنید و این مسائل را پیگیری کنید. قدم ابتدایی را برداشتید که همین تشکیل این کارها و این همایش و بزرگداشت و کارهای جانبی آن است، و ادامه بدهید این مسائل را. "

کد خبر 532274

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مقام معظم رهبری نامگذاری خیابان شهدا حماسه ۲۵ آبان شورای شهر اصفهان عليرضا قرباني شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر مقام معظم رهبری شهر اصفهان معابر شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۷۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حجت الاسلام مهدی پورآرین معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد قزوین گفت: این نمایشگاه  با هدف تمرکز بر فعالیت‌های مهدوی در حوزه‌های پژوهش، آموزش، فرهنگی و تبلیغی در طبقه همکف کتابخانه مرکزی دانشگاه برپا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه ۸ غرفه با موضوعات خداشناسی، مکتب اهل بیت (ع)، شناخت واقعی امام زمان (عج)، تاریکی‌های عصر ظهور و فتنه‌های آخر زمان فعال است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: این نمایشگاه می‌تواند با حضور استادان برجسته در حوزه مهدویت به استادان، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های استان و دانش آموزان در حوزه‌های پژوهش، آموزش، فرهنگی و تبلیغی ارائه خدمات داشته باشد.

دیگر خبرها

  • کارگران فولاد اکسین ثابت کرده‌اند در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری پیشرو هستند / همه روزهای سال، "روز کارگر" است
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • مهم‌ترین بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۳
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر
  • در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»